Geplaatst op: 30-11-2015
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Giftcard van Weekendjeweg.nl populairste voor hotels & leisure

Giftcard van Weekendjeweg.nl populairste voor hotels & leisure
Tijdens de Gift Card van het jaar verkiezing 2015 is de cadeau card van Weekendjeweg.nl verkozen tot nummer 1 in de categorie Hotels & Leisure. Meer dan 20.000 consumenten hebben gestemd. De gift card van de boekingssite voor hotels en bungalowparken kreeg met 32,7% de meeste stemmen. Hiermee bleef de website de runner-up, Fletcher Hotels, voor. De cadeau card van Weekendjeweg.nl is te koop bij zo’n 5.000 verkooppunten, waaronder Albert Heijn, Bruna, Primera, Kruidvat en V&D.


"Zeker gezien andere bekende namen die in de categorie Hotels & Leisure genomineerd waren, zijn we bijzonder trots op deze erkenning van het publiek”, vertelt Ed Trentelman, woordvoerder van Weekendjeweg.nl. De Gift Card van het Jaar verkiezing is een initiatief van Prisma Direct. Overall winnaar was Cadeaukaart Podium voor theater, concert en festival. In de categorie eten en drinken ging de Diner Cadeaukaart er met de prijs vandoor. De VVV Cadeaubon was de winnaar in de categorie cadeau.


Van alle cadeaus in Nederland zijn 37% cadeaubonnen

Een gift card is voor zowel gever als ontvanger een win-win situatie: 90% is blij met de laatst verkregen bon en 90% van de gevers krijgt een goed gevoel als de ontvanger een cadeau leuk vindt. Bonnen voor belevenissen, uit eten gaan en overnachting zijn populair. Dit blijkt de Nationale Cadeaubonmonitor, een onderzoek in opdracht van de VVV Nederland (juli 2015). Geld geven doet men bij voorkeur niet: 66% geeft liever een cadeaubon dan geld. De gemiddelde waarde is € 25,- voor een bon of card. Ook opvallend is dat 41% van de ontvangers meer besteedt dan de bon- of cardwaarde.


Weekendjeweg.nl is onderdeel van Bookit, specialist in Nederland op het gebied van korte tussendoor vakanties in zowel hotels als op bungalowparken. Weekendjeweg.nl is de bekendste site van Bookit, gevolgd door BungalowS.nl, Weekendjeweg.be en Kerstmarkten.nl.


Word lid en krijg onbeperkt toegang tot alle NRIT artikelen.


Trefwoorden: marketing, awards, prijzen, verblijfsrecreatie, hotels, bungalowparken

CELTH





||| Nieuws |||

07/02/25
Staatssecretaris pleit voor middentarief btw
Het kabinet heeft op verzoek van het parlement alternatieven in kaart gebracht voor de btw-verhoging op cultuur, media en sport. Opeens tovert staatssecretaris Van Oostenbruggen een middentarief uit zijn hoed.
06/02/25
Nederlands verblijfstoerisme groeit naar 61 miljoen gasten in 2035
In 2035 zal Nederland naar verwachting 61 miljoen verblijfsgasten ontvangen, 24% meer dan in 2023. Ons land kan dan rekenen op 12 miljoen extra gasten.
31/01/25
Exclusief voor leden
Groei Nederlands verblijfsbezoek zwakt af
Het Nederlands verblijfstoerisme, zowel binnenlands als buitenlands, groeit in 2025 naar verwachting met 2,5% naar 52 miljoen verblijfsgasten. Dit is een daling ten opzichte van de gemiddelde groei van 5% per jaar in de periode 2012-2019.
28/01/25
Villa for You boekt recordomzet
Vakantiehuisaanbieder Villa for You heeft in 2024 een recordomzet van 50 miljoen euro behaald, een groei van 40% ten opzichte van 2023. Deze groei is mede te danken aan de stijgende vraag naar flexibele vakanties en unieke verblijven zoals luxe chalets en authentieke landhuizen.
28/01/25
Exclusief voor leden
VNG: Permanente bewoning van recreatiewoningen moet lokaal maatwerk blijven
Het al dan niet toestaan van permanente bewoning van recreatiewoningen moet een lokale afweging blijven, aldus de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG). Gemeenten kunnen dit in overleg met eigenaren en bewoners van vakantieparken bepalen. De VNG roept de Tweede Kamer op om tegen het voorstel voor landelijke regie te stemmen.
27/01/25
Populariteit lenen voor vakantiehuisje brokkelt af
Recreatiewoningen blijven populair als leendoel, maar het aantal leningen en leenbedragen neemt af. Wat betekent dit voor consumenten?
24/01/25
Camperbeurs Brabant blijft na eerste succes
De eerste editie van de Camperbeurs in Autotron Rosmalen trok afgelopen weekend meer dan 11.000 bezoekers en was volledig uitverkocht. Het evenement vond plaats op zaterdag 18 en zondag 19 januari en overtrof alle verwachtingen.
24/01/25
Marketing Groningen maakt camperroute
Waarschijnlijk is Marketing Groningen de eerst dmo die een camperroute maakt. De 6-daagse route leidt je van de stad Groningen helemaal langs de parels van de provincie.

||| Agenda |||

06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
24/03/25
24/03/25 t/m 24-03-25: 2Daagse Glamping Inspiratiereis
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert van maandag 24 maart 2025 tot en met d...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...