VEKABO professionaliseert
![VEKABO professionaliseert](images/20151203_093256.jpg)
VEKABO wordt een dynamische en krachtige marketingorganisatie voor kleinschalig verblijf op het platteland. De kerntaak van het nieuwe VEKABO is marketing. Als eerste stap zal daarvoor de website worden aangepast en worden marketingacties voorbereid. Het nieuwe bestuur belooft dat er binnenkort een verandering in uitstraling merkbaar is. Daarnaast richt de organisatie zich op collectieve belangenbehartiging van de leden zoals op het gebied van toeristenbelasting en afschaffing van het lage btw-tarief.
"Efficiënt, effectief en accuraat, dat zijn de kenmerken van de nieuwe organisatie waarbij we snel kunnen handelen en besluiten kunnen nemen. Marketing pakken we samen met de ondernemers aan. We richten ons op specifieke doelgroepen en gaan themagericht werken. De gastvrije uitstraling van de VEKABO-bedrijven is hierbij een kernboodschap." Ellen Kok, de nieuwe voorzitter over VEKABO 2.0 |
Ook de organisatiestructuur verandert. Het nieuwe bestuur bestaat vanaf heden uit vijf bestuursleden met een specialisme en expertise op het gebied van hun portefeuille: Ellen Kok - Hendriks (marketing), Joos van Hees (verenigingszaken) en Theo Koolen (netwerken, kennis en innovatie). Rinus van ’t Westeinde en Ronald van Vlijmen (beiden eerder bestuurslid) zorgen met hun kennis over de organisatie en de leden voor de continuïteit van VEKABO.
De nieuwe koers van VEKABO werd gepresenteerd tijdens de Algemene Ledenvergadering en Startbijeenkomst 2.0. Ook werden de nieuwe regiocoördinatoren voorgesteld.