Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 09-12-2015
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

VVV Leiden opent nieuwe brandstore

VVV Leiden opent nieuwe brandstore
Morgen opent de VVV Leiden een nieuwe brandstore. Het wordt een VVV nieuwe stijl waarin het Leidse verhaal, met kennis en cultuur als centrale pijlers, op een moderne en mooie manier wordt uitgebeeld. Bezoekers, die VVV Leiden betreden, zien en voelen Leiden met als eyecatcher een grote tijdlijn van Leiden, Stad van Ontdekkingen.


VVV Leiden is onlangs verhuisd van Stationsweg 41 naar Stationsweg 26. Dit was noodzakelijk in verband met de sloop van het oude pand en de renovatie van het stationsgebied. Op nummer 26 is de nieuwe brandstore ontwikkeld, met een eigen look en feel, uniek voor Leiden.


Leidse iconen

Het verhaal van Leiden laat zich vanaf het Leidens Ontzet het beste vertellen door de acht meter lange tijdlijn die prominent in de winkel aanwezig is. De bezoeker krijgt in een oogopslag een overzicht van alle grote gebeurtenissen, ontdekkingen en belangrijke personen van toen tot nu.


Thema-eilanden

Verder zijn er verschillende ‘eilanden’ gecreëerd, allemaal met een eigen thema. De Leidse schilder Rembrandt van Rijn bijvoorbeeld is prominent aanwezig in de winkel. De tulp is ook één van de iconen die terugkomt in deze brandstore. De eerste tulp van Europa werd in de Hortus botanicus Leiden gekweekt. Leiden wordt dan ook wel de hoofdstad van de Bollenstreek genoemd. Naast Rembrandt en de tulp zijn de volgende thema’s in de VVV te vinden: de T.rex (komt in 2016 naar Naturalis Leiden), de Leidse musea, het water en de binnenstad.


Informeren en inspireren

VVV Leiden verstrekt informatie aan de bezoekers , zodat ze geïnspireerd de stad in gaan. De medewerkers geven persoonlijk advies over wat er in Leiden te zien en te doen is. In de nieuw store zijn plattegronden, stadswandelingen, folders, de Uitagenda, alle denkbare cadeaubonnen en andere zaken verkrijgbaar. Er zijn tevens leuke, typisch Leidse producten te koop, zoals puzzels en literaire reeksen. De winkel is een fijne plek voor zowel bezoekers als bewoners van de stad. Er staat een leestafel met voldoende leesvoer, op een groot scherm wordt de cityfilm van Leiden getoond en de VVV medewerkers werken met de nieuwste apparatuur.


Leiden

Met het gevarieerde aanbod in de historische binnenstad, meer dan 3.000 monumenten, kilometers aan grachten en singels en de hoogste museumdichtheid van Nederland (13 musea), is Leiden een indrukwekkende stad voor bezoekers, zowel nationaal als internationaal.

Topics:Marketing
Trefwoorden: vvv, leiden, gastheerschap, brandstore

CELTH



||| Nieuws |||

01/04/25
Vloer Recreatie Vakbeurs voor 80% gevuld
Met nog ruim zeven maanden te gaan tot de Recreatie Vakbeurs op 11, 12 en 13 november 2025 in Evenementenhal Hardenberg, is de beursvloer nu al voor maar liefst 80% geboekt.
01/04/25
Week van de Duurzame Waterrecreatie
In de week van 22 tot en met 28 mei 2025 vindt voor de derde keer op rij de Week van de Duurzame Waterrecreatie plaats. Tijdens deze week staan verschillende kennisonderwerpen op het gebied van duurzame waterrecreatie in de schijnwerpers.?
01/04/25
Tegenslagen voor culturele sector en
"Laten we samen verder bouwen aan een culturele en creatieve sector die blijft verbinden en vernieuwen". Met deze oproep opent voorzitter Kristel Baele het online jaarverslag 2024 van de Raad voor Cultuur, dat vandaag is gepubliceerd.
01/04/25
Exclusief voor leden
Plopsaland De Panne viert 25e verjaardag met spectaculaire parade
Plopsaland De Panne heeft op 29 maart 2025 haar 25e jubileumseizoen geopend met een groots feest, in aanwezigheid van talrijke bekende Vlamingen en prominenten. Het hoogtepunt van de viering is de gloednieuwe 25 Celebration Parade, een kleurrijke stoet met acht praalwagens, tientallen dansers en de Studio 100-figuren.
01/04/25
Brabant verwelkomt nieuw wandelplatform: WandelStarter
Brabantse wandelaars kunnen vanaf vandaag hun hart ophalen met het nieuwe platform WandelStarter. Dit digitale initiatief, gelanceerd door Brabant Partners en partners, biedt een overzicht van meer dan 200 startpunten voor prachtige wandelroutes in de regio.
01/04/25
Nieuw personage in Slagharen: Burgemeester Bright verwelkomt gasten
De introductie van Burgemeester Bright naast alle bestaande personages zorgt voor extra beleving voor de bezoekers.
01/04/25
Exclusief voor leden
Cruiseschepen in Rotterdam aan de stekker
Een mijlpaal in de verduurzaming van de Rotterdamse haven is bereikt: cruiseschepen aan de Wilhelminakade kunnen vanaf nu gebruikmaken van walstroom. Dit betekent dat ze hun motoren niet langer hoeven te laten draaien om stroom te produceren wat en aanzienlijke verminderen van geluidsoverlast en luchtvervuiling oplevert.
31/03/25
Nederlandse reizigers ontdekken Korea
Korea is in opmars als populaire reisbestemming onder Nederlandse vakantiegangers.

||| Agenda |||

05/04/25
05/04/25 t/m 05-04-25: Impact Fair
Impact Fair rolt op zaterdag 5 april de groene loper uit voor iedereen die zijn of haar steentje op ...
12/04/25
12/04/25 t/m 12-04-25: Campervan Days
Na een succesvolle eerste editie in 2024 keert Campervan Days op 12 en 13 april 2025 terug...
05/05/25 t/m 11-05-25
05/05/25 t/m 11-05-25: The Greater Bay Area Leisure Tour
Het Nederlandse J2Leisure organiseert samen met haar Chinese partner Glopen van 5 tot en met 11 mei ...
26/05/25
26/05/25 t/m 26-05-25: European Sustainable Tourism Mobility Forum 2025
De Breda University of Applied Sciences organiseert in samenwerking met het Ministerie van Infr...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...