Geplaatst op: 09-12-2015
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Gelderland gastheer van vernieuwde Meimaand Fietsmaand

Gelderland gastheer van vernieuwde Meimaand Fietsmaand

Gelderland is de eerste gastheer van de vernieuwde Meimaand Fietsmaand. Met jaarlijks zo'n 600.000 deelnemers is dit het grootste recreatieve fietsevenement van Nederland.


Vanaf 2016 wordt Meimaand Fietsmaand in een fris nieuw jasje gestoken en treedt elk jaar een provincie naar voren als gastheer voor het evenement. Bij de keuze wordt onder andere gekeken naar draagkracht en ambities van de provincie en mogelijke koppelingen met andere activiteiten.


Kick-off

Op de Fiets en Wandelbeurs (20 en 21 februari in Jaarbeurs Utrecht) vindt de opening van het fietsseizoen én de kick-off van de vernieuwde Meimaand Fietsmaand plaats. Daar zal Gelderland zich presenteren als Gastheer Meimaand Fietsmaand 2016.


Primeur voor Gelderland

Gelderland heeft de primeur om als eerste gastheer van de vernieuwde Meimaand Fietsmaand te zijn. Dit past bij de ambitie van Gelderland om fietsprovincie nummer 1 van Nederland te zijn. In Gelderland vinden in 2016 ook de eerste 3 etappes van de Giro d'Italia plaats van 6 t/m 8 mei.



"Mooi dat we de Giro d’Italia mogen combineren met het gastheerschap voor Meimaand Fietsmaand. Ik hoop op veel enthousiaste fietsers, die de mooie Gelderse Streken ontdekken. Er is veel te zien en te beleven en mooie arrangementen te boeken. Ik wens alle fietsers veel plezier in Gelderland”


Jan Jacob van Dijk, gedeputeerde Recreatie en Toerisme, provincie Gelderland


Kansen voor het bedrijfsleven

"De combinatie van Meimaand Fietsmaand met de start van de Giro d'Italia biedt ondernemers een mooie kans aan te haken met allerlei activiteiten, zowel voor recreatiefietsers als sportfietsers, en voor jong en oud", aldus Caroline Scholtens van Meimaand Fietsmaand. "Er komt ook een uitgebreide publiciteitscampagne om de Fietsmaand een vliegende start te bezorgen. Die begint op de Fiets en Wandelbeurs en loopt door tot eind mei. Wij bieden bedrijven de hele campagneperiode een uniek promotieplatform!”


Multimediale campagne en partners

Momenteel is de voorbereiding van de landelijke campagne rondom Meimaand Fietsmaand in volle gang. Deze omvat o.a. een mix van offline en online promotie en een bijzondere campagne via de sociale media. Zo verschijnt er een fietsspecial in het AD en de dagbladen van Wegener (met een bereik van 3,8 miljoen personen) en zal Toeractief in april een speciale bijlage over het evenement uitbrengen. Meimaand Fietsmaand werkt in de campagne samen met grote mediabedrijven en partners op het gebied van toerisme en recreatie, zoals de Persgroep, BCM (uitgever van Toeractief), Bookit (van Weekendjeweg.nl), het Landelijk Fietsplatform, de Fietsersbond en NTFU.

Link: http://www.meimaandfietsmaand.nl
Trefwoorden: dagrecreatie, fietsen, evenementen

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

08/01/25
Exclusief voor leden
Koerswijziging Trade Mart leidt tot nieuwe beurzen
Trade Mart Utrecht, onderdeel van Koninklijke Jaarbeurs, kiest een nieuwe koers. Dat zorgt voor in ieder geval twee nieuwe beurzen voor de segmenten Jewels & Luxury en Kitchen & Design.
26/12/24
Recycling bekers bij sportevenementen
Dit jaar gingen nieuwe regels in voor de recyclinhg van plastic bij evenementen. Dat was niet makkelijk voor sportevenementen. Opeens moesten de kartonnen bekers voor deelnemers met plastic laagje of gewassen worden, of verzamelen en recyclen. De Zevenheuvelenloop is het eerste evenement dat een percentage van recycling doorgeeft, 92,5%.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
24/12/24
Zorgen over toekomst evenementen
Zowel gemeenten als evenementenorganisatoren maken zich grote zorgen over de toekomst van evenementen in Nederland. Uit recent onderzoek van bureau Respons blijkt dat de druk op de sector toeneemt.
23/12/24
Pride Amsterdam kiest voor Love in 2025
Voor Pride 2025 in Amsterdam staat het thema LOVE centraal, niet alleen als symbool van romantiek, maar ook als fundament voor verbinding, begrip en solidariteit. Liefde boeit, bindt, steunt en overwint.
20/12/24
De Brabantse Winter keert terug met meer glitter en glamour
De Brabanthallen transformeren zich opnieuw tot een winterse wonderland. De tweede editie van De Brabantse Winter belooft nóg groter en spectaculairder te worden dan voorheen. Ruim 80.000 bezoekers worden er verwacht.
16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
13/12/24
Minder diversiteit ondanks meer optredens op festivals
Het Nederlandse festivalseizoen van 2024 liet een opvallende verschuiving zien in de muziekprogrammering. Dancemuziek domineerde de podia, terwijl rockmuziek terrein verloor. Dit blijkt uit het rapport 'Festivalprogrammering in Nederland 2024', samengesteld door Martijn Mulder.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.