Geplaatst op: 14-12-2015
Auteur: Marc Gerlings

Hanita van der Schaaf ontvangt Stenden Master Award 2015

Hanita van der Schaaf ontvangt Stenden Master Award 2015
Foto Jouwert Honderd/FotoMGM

Hanita van der Schaaf, hoofd Hospitality & Tourism van de stichting die Leeuwarden Culturele Hoofdstad 2018 opzet, heeft de jaarlijkse Stenden Master Award ontvangen. De 41-jarige kreeg de bijbehorende plaquette afgelopen vrijdag toegekend in het auditorium van Stenden University.


Van der Schaaf ontving de award vanwege haar bijdrage aan de internationale opleiding Tourism Management. Ze geeft regelmatig gastcolleges en begeleidt namens CH2018 studenten die middels een stage of minor schoolopdrachten uitvoeren. Ze speelt een voorname rol bij de ontwikkeling van het European Tourism Future Institute (EFTI), het kennisinstituut waarmee Stenden zich in de top van de internationale toeristische studies wil vestigen.


Kwaliteit borgen
Ook haar aanwezigheid in de accreditatiecommissie, die de kwaliteit van de opleiding moet waarborgen, telde zwaar mee. Hanny Kadijk, met Sjoerd Gehrels hoofdverantwoordelijk binnen de opleiding, roemde haar gedrevenheid: "Hanita toont keer op keer haar warme hart voor Friesland en het toerisme. Hanita is een voorbeeld van een inspirerende en vakbekwame professional. Iemand met doorzettingsvermogen, enthousiasme, kennis, humor en commitment.”


Twee keer knipperen
Hanita van der Schaaf behaalde zelf ook haar ‘Master in Tourism Management’ en was vrijdag eregast op de jaarlijkse Graduation Ceremony, waar dertig internationale studenten hun diploma kregen. Ze refereerde aan haar eigen periode op school en benadrukte dat de studenten vooral moeten genieten: "Want je knippert twee keer met de ogen en het is voorbij”

Na het afronden van haar studie was Hanita van der Schaaf werkzaam als toeristisch strateeg bij onder andere de Provincie Fryslân en Bureau Vandertuuk. Ze werd marketing manager bij Merk Fryslân en was interim-directeur bij Beleef Friesland. In november 2014 trad ze in dienst bij Leeuwarden-Fryslân 2018 als Hoofd Marketing en Communicatie. Sinds kort is verantwoordelijk voor Hospitality & Tourism.

De beste management & marketing informatie? Word lid van NRITmedia.
Trefwoorden: Friesland, marketing, Culturele Hoofdstad, Leeuwarden

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

02/01/25
Miljoen euro voor Romeins Museum Heerlen
Het Thermen Museum in Heerlen krijgt een nieuwe toekomst. De provincie Limburg heeft een subsidie van 1 miljoen euro toegekend aan de gemeente Heerlen om het unieke erfgoed duurzaam te behouden en te ontwikkelen. Het museum gaat verder onder de naam Romeins Museum.
31/12/24
Erfgoedbeleving in kaart gebracht
Zijn Nederlanders in erfgoed geinteresseerd en welke interactie hebben ze ermee? Dat is in kaart gebracht door de Rijksdienst voor het Cultureel Erfgoed (RCE) en het Kenniscentrum Immaterieel Erfgoed Nederland (KIEN).
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
20/12/24
Museum Arnhem sluit recordjaar af met meer dan 100.000 bezoekers
Museum Arnhem heeft een bijzonder succesvol jaar achter de rug. Met meer dan 100.000 bezoekers in 2024 heeft het museum een recordaantal bezoekers mogen verwelkomen.
11/12/24
Exclusief voor leden
RMO vaste zaal Oude Midden-Oosten vernieuwd
De permanente tentoonstelling ‘Het oude Midden-Oosten’ in het Rijksmuseum van Oudheden (Leiden) is vernieuwd en opent op 20 december de deuren voor publiek.
06/12/24
Exclusief voor leden
Ohoe chatbot beantwoordt vragen over erfgoed
Wie een vraag heeft over erfgoed, kunst of natuur kan die voortaan stellen aan Oehoe, de vriendelijke chatbot van de ErfgoedApp. Zo maakt FARO de ontdekking van erfgoed in de buurt nog laagdrempeliger en eenvoudiger.
06/12/24
Museum Prinsenhof Delft na 5 januari dicht
In de laatste maand vóórdat Museum Prinsenhof Delft op zondag 5 januari 2025 tijdelijk sluit voor een omvangrijke verbouwing en vernieuwing organiseert het museum een speciaal programma.
05/12/24
Relatief veel problematische schulden in vrijetijdssector
Zes procent van de Nederlandse bedrijven ervaart de schuldenlast als problematisch. Daarbij staat de horeca aan top en ook cultuur, sport en recreatie scoren hoog.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.