Geplaatst op: 15-12-2015
Auteur: Marc Gerlings

TUI maakt irritantste reclame en ontvangt Loden Leeuw

TUI maakt irritantste reclame en ontvangt Loden Leeuw

De commercial Ontdek wat TUI met je doet van TUI Nederland wint de prijs voor de meest irritante reclame en ontving daardoor het beeldje dat hierbij hoort, de Loden Leeuw.


In totaal is er ruim 70.000 keer gestemd. Adelheid Roosen kreeg 46 procent van de stemmen voor haar rol in de reclame van Yarden Uitvaartverzorging. De commercial werd ontwikkeld door Adelheid Roosen zelf. De reclame reflecteert haar ervaringen als mantelzorger met de dood van haar moeder. Adelheid Roosen laat onder meer Arie Boomsma (22%) en het duo Wilfred Genee en Johan Boskamp (19%) ruim achter zich.


TUI maar net bovenaan

In de categorie meest irritante reclame liggen de uitslagen dicht bij elkaar. TUI Nederland versloeg met 26 procent van de stemmen onder andere de reclames van Specsavers (25%) en Simpel (24%).

De complete uitslag én al die irritante filmpjes kijk je terug op lodenleeuw.nl.


Winnaars door de jaren heen

De Loden Leeuw wordt sinds 2002 ieder jaar uitgereikt. Eerder ging de prijs onder meer naar: HoyHoy.nl (2014)Bonprix (2013) en Zalando (2012). De Loden Leeuw werd ook gewonnen door: Tim en Tom Coronel (2014)Maarten van der Weijden (2013) en Patricia Paay (2012).



De beste management & marketing informatie? Word lid van NRITmedia.

Trefwoorden: reclame, TUI, Loden Leeuw

CELTH





||| Nieuws |||

07/02/25
Staatssecretaris pleit voor middentarief btw
Het kabinet heeft op verzoek van het parlement alternatieven in kaart gebracht voor de btw-verhoging op cultuur, media en sport. Opeens tovert staatssecretaris Van Oostenbruggen een middentarief uit zijn hoed.
06/02/25
Nederlands verblijfstoerisme groeit naar 61 miljoen gasten in 2035
In 2035 zal Nederland naar verwachting 61 miljoen verblijfsgasten ontvangen, 24% meer dan in 2023. Ons land kan dan rekenen op 12 miljoen extra gasten.
31/01/25
Exclusief voor leden
Groei Nederlands verblijfsbezoek zwakt af
Het Nederlands verblijfstoerisme, zowel binnenlands als buitenlands, groeit in 2025 naar verwachting met 2,5% naar 52 miljoen verblijfsgasten. Dit is een daling ten opzichte van de gemiddelde groei van 5% per jaar in de periode 2012-2019.
28/01/25
Villa for You boekt recordomzet
Vakantiehuisaanbieder Villa for You heeft in 2024 een recordomzet van 50 miljoen euro behaald, een groei van 40% ten opzichte van 2023. Deze groei is mede te danken aan de stijgende vraag naar flexibele vakanties en unieke verblijven zoals luxe chalets en authentieke landhuizen.
28/01/25
Exclusief voor leden
VNG: Permanente bewoning van recreatiewoningen moet lokaal maatwerk blijven
Het al dan niet toestaan van permanente bewoning van recreatiewoningen moet een lokale afweging blijven, aldus de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG). Gemeenten kunnen dit in overleg met eigenaren en bewoners van vakantieparken bepalen. De VNG roept de Tweede Kamer op om tegen het voorstel voor landelijke regie te stemmen.
27/01/25
Populariteit lenen voor vakantiehuisje brokkelt af
Recreatiewoningen blijven populair als leendoel, maar het aantal leningen en leenbedragen neemt af. Wat betekent dit voor consumenten?
24/01/25
Camperbeurs Brabant blijft na eerste succes
De eerste editie van de Camperbeurs in Autotron Rosmalen trok afgelopen weekend meer dan 11.000 bezoekers en was volledig uitverkocht. Het evenement vond plaats op zaterdag 18 en zondag 19 januari en overtrof alle verwachtingen.
24/01/25
Marketing Groningen maakt camperroute
Waarschijnlijk is Marketing Groningen de eerst dmo die een camperroute maakt. De 6-daagse route leidt je van de stad Groningen helemaal langs de parels van de provincie.

||| Agenda |||

06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
24/03/25
24/03/25 t/m 24-03-25: 2Daagse Glamping Inspiratiereis
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert van maandag 24 maart 2025 tot en met d...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...