Geplaatst op: 15-12-2015
Auteur: Marc Gerlings

TUI maakt irritantste reclame en ontvangt Loden Leeuw

TUI maakt irritantste reclame en ontvangt Loden Leeuw

De commercial Ontdek wat TUI met je doet van TUI Nederland wint de prijs voor de meest irritante reclame en ontving daardoor het beeldje dat hierbij hoort, de Loden Leeuw.


In totaal is er ruim 70.000 keer gestemd. Adelheid Roosen kreeg 46 procent van de stemmen voor haar rol in de reclame van Yarden Uitvaartverzorging. De commercial werd ontwikkeld door Adelheid Roosen zelf. De reclame reflecteert haar ervaringen als mantelzorger met de dood van haar moeder. Adelheid Roosen laat onder meer Arie Boomsma (22%) en het duo Wilfred Genee en Johan Boskamp (19%) ruim achter zich.


TUI maar net bovenaan

In de categorie meest irritante reclame liggen de uitslagen dicht bij elkaar. TUI Nederland versloeg met 26 procent van de stemmen onder andere de reclames van Specsavers (25%) en Simpel (24%).

De complete uitslag én al die irritante filmpjes kijk je terug op lodenleeuw.nl.


Winnaars door de jaren heen

De Loden Leeuw wordt sinds 2002 ieder jaar uitgereikt. Eerder ging de prijs onder meer naar: HoyHoy.nl (2014)Bonprix (2013) en Zalando (2012). De Loden Leeuw werd ook gewonnen door: Tim en Tom Coronel (2014)Maarten van der Weijden (2013) en Patricia Paay (2012).



De beste management & marketing informatie? Word lid van NRITmedia.

Trefwoorden: reclame, TUI, Loden Leeuw

CELTH
 




   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

06/11/24
Ondernemers vrijetijdssector minder positief
Nederlandse ondernemers zijn minder positief dan een jaar eerder. Toch verwachten ze in 2025 te investeren en de personeelssterkte. Het ondernemers vertrouwen is in Nederland onverminderd licht negatief. Hoe zit het in de vrijetijdssector?
15/10/24
Exclusief voor leden
Inclusieve watersport bij RiF010
Van 7 tot en met 12 oktober vond de Week van de Toegankelijkheid plaats, waarbij RiF010 heeft laten zien dat inclusiviteit in de watersport echt belangrijk is. En gewoon ook kan.
11/10/24
Zet je regio op de kaart 2024: Balans in jouw bestemming – Maak deel uit van de toekomst van toerisme!
NRIT organiseert in samenwerking met CELTH en de Recreatie Vakbeurs een kennisevent rond bestemming in balans. In slechts twee uur ben je helemaal up-to-date met de nieuwste inzichten en strategieën. Je leert van experts, netwerkt met vakgenoten én krijgt praktische handvatten om direct mee aan de slag te gaan in jouw regio.
09/10/24
Exclusief voor leden
Breaking werkt samen met 3x3
Op 12 oktober 2024 vindt het Nederlands Kampioenschap Breakdance plaats onder de naam Amsterdam Breaking Championships. Dit jaar bundelt de breakdance community de krachten met 3x3 basketbal in de iconische Gashouder in de hoofdstad.
19/09/24
Exclusief voor leden
Eurostar ziet 5% groei door sportzomer
Treinbedrijf Eurostar vervoerde 1,9 miljoen klanten naar en van de Olympische en Paralympische Spelen werden gebracht. Dit is een stijging van 5% ten opzichte van vorige zomer.
11/09/24
Hoger beroep over mountainbikeroute Sallandse Heuvelrug
Routenetwerken Twente is het niet eens met de gerechtelijke uitspraak over de langere sluiting van de mountainbikeroute op de Sallandse Heuvelrug en gaat in hoger beroep. De beheerorganisatie zet nu ook eigen onderzoek naar flora en fauna in.
29/08/24
Sportevenementen zorgen voor stijging camperreserveringen bij Goboony
De unieke combinatie van het EK-voetbal, de Tour de France en de Olympische Spelen heeft deze zomer geleid tot een stijging van ongeveer 9% in reserveringen bij Goboony, het grootste deelplatform voor campers in Europa.
27/08/24
Exclusief voor leden
Oplopende arbeidskosten en verliezen in gastvrijheidssector
Bedrijven in de gastvrijheidssector zijn minder positief over de bedrijfsresultaten van het afgelopen halfjaar dan de gemiddelde Nederlandse ondernemer. Ze zijn wel positiever over de arbeidsmarkt en ervaren als gevolg van het tekort aan personeel minder vaak een hoge werkdruk.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.