Miljoen bezoekers voor Scheveningse Pier in half jaar
Herman Smit ontvangt namens De Pier de familie Huiskens uit Beuningen als 1 miljoenste bezoeker. FOTOGRAAF: Rogier Visser (Qusax)
Herman Smit, general manager van De Pier: "Het is geweldig om te zien dat De Pier nog steeds een enorme aantrekkingskracht heeft op bezoekers van heinde en verre, óók tijdens de wintermaanden. Zowel Hagenaars als toeristen weten De Pier weer te vinden en uit reacties van bezoekers kunnen we opmaken dat de weg die we zijn ingeslagen met de vernieuwde Pier aanslaat. We zijn dan ook voornemens om in 2016 nog meer succesvolle activiteiten en evenementen op te zetten die passen bij het eigentijdse concept van De Pier en kijken tevens uit naar de komst van het reuzenrad. Kortom, we hebben de komende tijd nog genoeg in petto om van De Pier één van de meest drukbezochte attracties van ons land te maken.”
Over De Pier
De Pier is sinds 18 juli 2015 weer open voor het publiek, nadat KondorWessels Vastgoed (VolkerWessels) en DanZep deze in oktober 2014 kochten. De vernieuwde Pier is inmiddels een ware foodboulevard, met een eigentijds en hoogwaardig aanbod van streetfood, restaurants, bars, terrassen en winkels. Op De Pier zijn daarnaast het hele jaar door festivals, culturele events, Pier markets, kidsmiddagen, educatieve activiteiten en muzikale optredens. De Pier is het hele jaar open en dagelijks toegankelijk vanaf 10.00 uur. De toegang is gratis.
Topics:Dagrecreatie
Trefwoorden: dagrecreatie, kusttoerisme, kustgebieden, scheveningen, boulevard