Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 04-01-2016
Publicatie: Recreatie & Toerisme december 2015

Waarom online marketing in 2016 anders gaat zijn dan in 2015

Advertentiekanalen: Google voelt de hete adem

Waarom online marketing in 2016 anders gaat zijn dan in 2015


1) Virtual Reality is dichtbij!

Denk in de recreatiebranche aan rondleidingen over een vakantiepark of een kijkje in een vakantiehuis. Geloof je niet dat dit dichtbij is? De virtual reality bril ligt al in de schappen bij de HEMA voor 15 euro.


2) Sociale media x advertising

Na advertenties op Facebook, Twitter en LinkedIn is Instagram sinds september 2015 ook bereikbaar voor adverteerders. Waarom advertenties op Pinterest en Snapchat ook het leven zien? Simpelweg een geldkwestie.


3) Video advertenties worden HOT

Facebook en Twitter hebben het al, automatisch afspelende video’s in een timeline. Forbes meldt dat naast Bing, ook Google bezig is met video advertenties. Meer als zijnde van extensie maar toch; Google gelooft in video. Jij ook?


4) Bereik op Facebook

Het bereiken van je volgers op Facebook, als merk zijnde, werd in 2015 lastiger. Bereik wordt gebaseerd op interactie of betaling. Advertentiecampagnes of steengoede content zijn nodig om iedereen te bereiken.


5) Mobiel gaat domineren

Google kwam al met Mobilegeddon en het mobile-friendly logo in de zoekresultaten. In het jaar 2016 kun je niet zonder mobiele website, mobiel geoptimaliseerde campagnes en mobiele denkwijze.


6) Google voelt de hete adem

AdWords is een van de meest gebruikte online advertentiekanalen. Toch voelt Google de hete adem van Twitter, Facebook en Bing Ads. Zo zijn in 2015 onder meer Sponsored Promotions, Structured Snippets en Customer Match uitgerold.


7) Concurrentie van Bing

Bing behaalt vaak tot 10% additionele omzet voor onze klanten, met een beter rendement. Mede door lagere concurrentie en een doelgroep met hogere bestedingen. Ontwikkelingen zorgen voor beter vindbaarheid van Bing in Cortana, Apple, Xbox, Windows 10 en Office.


8) Online video & TV

De Netflixen, Vimeo’s, HBO’s en YouTubes van deze wereld zijn niet meer weg te denken. Wie zegt ons dat hier geen advertenties voor beschikbaar komen? Ook voor de krant betalen mensen een maandelijks bedrag, maar staat vol advertenties.


9) Content is still King!

Net als 2015 zal 2016 een jaar blijven van content. Video, tekst, toplijstjes of fantastische foto’s. Content is still king in 2016.


Een Partner bijdrage van RED Online Marketing, dé online marketing partner voor reis & vrije tijd. Meer informatie op REDonlinemarketing.nl.

Gerelateerde berichten:

  • Geen gerelateerde berichten.
  • CELTH



    ||| Nieuws |||

    18/04/25
    Website Ophetwater.nl voor routes op het water
    Het Watersportverbond heeft een nieuwe website gelanceerd: Ophetwater.nl. Deze gebruiksvriendelijke ...
    18/04/25
    Nederlands toerisme licht in de min in eerste twee maanden van 2025
    Nederland heeft in toeristisch opzicht een matige eerste twee maanden van 2025 achter de rug. Het aantal gasten in logiesaccommodaties daalde met 2,1% ten opzichte van dezelfde periode in 2024. In overnachtingen gemeten was de daling met -4,0% nog sterker.
    18/04/25
    Exclusief voor leden
    Efteling kondigt nieuwe familieattractie en heropening van Wonder Hotel aan
    De Efteling heeft spannende nieuwtjes voor haar bezoekers. Zo komt er een nieuwe familie-attractie en heropent het Eftelinghotel na een grondige renovatie.
    18/04/25
    Camperverhuurplatform Goboony professionaliseert hulpverlening
    Goboony, het grootste camperdeelplatform van Europa, gaat een nauwe samenwerking aan met VHD Alarmcentrale, dé specialist in camperhulpverlening.
    18/04/25
    Oprichters KNAB en Albelli investeren €1 miljoen in snelgroeiend platform Glampings.com
    Bij 2de investeringsronde heeft Glamping.com een groeikapitaalinjectie opgehaald om luxe camperen toegankelijker te maken voor een breed publiek.
    18/04/25
    Zuid-Limburg optimaliseert fietsknooppuntennetwerk
    Zuid-Limburg heeft haar fietsknooppuntennetwerk herzien en geoptimaliseerd op het gebied van spreiding, beleving en veiligheid. Al met al zijn er deze winter een kleine 75 Zuid-Limburgse knooppunten bijgekomen, met een totale lengte van zo’n 400 km.
    18/04/25
    Nationale Campermarkt trekt ruimt 3.200 bezoekers
    De grootste particuliere campermarkt van Europa laat 25% van de campers van eigenaar wisselen
    18/04/25
    Favoriete Paasbestemmingen volgens Booking.com
    Welke bestemmingen zijn voor Nederlanders rond de Paasdagen favoriet voor een korte vakantie? Booking.com dook in haar data en ziet interessante trends.

    ||| Agenda |||

    05/05/25 t/m 11-05-25
    05/05/25 t/m 11-05-25: The Greater Bay Area Leisure Tour
    Het Nederlandse J2Leisure organiseert samen met haar Chinese partner Glopen van 5 tot en met 11 mei ...
    20/05/25
    20/05/25 t/m 20-05-25: LDA Kennisdag: Innovatie in data
    Op dinsdag 20 mei staat, op de LDA Kennisdag 2025, alles in het teken van innovatie in data&nbs...
    26/05/25
    26/05/25 t/m 26-05-25: European Sustainable Tourism Mobility Forum 2025
    De Breda University of Applied Sciences organiseert in samenwerking met het Ministerie van Infr...
    24/06/25
    24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
    Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
    25/06/25
    25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
    Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...