Waarom online marketing in 2016 anders gaat zijn dan in 2015
Advertentiekanalen: Google voelt de hete adem

1) Virtual Reality is dichtbij!
Denk in de recreatiebranche aan rondleidingen over een vakantiepark of een kijkje in een vakantiehuis. Geloof je niet dat dit dichtbij is? De virtual reality bril ligt al in de schappen bij de HEMA voor 15 euro.
2) Sociale media x advertising
Na advertenties op Facebook, Twitter en LinkedIn is Instagram sinds september 2015 ook bereikbaar voor adverteerders. Waarom advertenties op Pinterest en Snapchat ook het leven zien? Simpelweg een geldkwestie.
3) Video advertenties worden HOT
Facebook en Twitter hebben het al, automatisch afspelende video’s in een timeline. Forbes meldt dat naast Bing, ook Google bezig is met video advertenties. Meer als zijnde van extensie maar toch; Google gelooft in video. Jij ook?
4) Bereik op Facebook
Het bereiken van je volgers op Facebook, als merk zijnde, werd in 2015 lastiger. Bereik wordt gebaseerd op interactie of betaling. Advertentiecampagnes of steengoede content zijn nodig om iedereen te bereiken.
5) Mobiel gaat domineren
Google kwam al met Mobilegeddon en het mobile-friendly logo in de zoekresultaten. In het jaar 2016 kun je niet zonder mobiele website, mobiel geoptimaliseerde campagnes en mobiele denkwijze.
6) Google voelt de hete adem
AdWords is een van de meest gebruikte online advertentiekanalen. Toch voelt Google de hete adem van Twitter, Facebook en Bing Ads. Zo zijn in 2015 onder meer Sponsored Promotions, Structured Snippets en Customer Match uitgerold.
7) Concurrentie van Bing
Bing behaalt vaak tot 10% additionele omzet voor onze klanten, met een beter rendement. Mede door lagere concurrentie en een doelgroep met hogere bestedingen. Ontwikkelingen zorgen voor beter vindbaarheid van Bing in Cortana, Apple, Xbox, Windows 10 en Office.
8) Online video & TV
De Netflixen, Vimeo’s, HBO’s en YouTubes van deze wereld zijn niet meer weg te denken. Wie zegt ons dat hier geen advertenties voor beschikbaar komen? Ook voor de krant betalen mensen een maandelijks bedrag, maar staat vol advertenties.
9) Content is still King!
Net als 2015 zal 2016 een jaar blijven van content. Video, tekst, toplijstjes of fantastische foto’s. Content is still king in 2016.