Marketing Award Rotterdam naar Aboutaleb oeuvreprijs naar Wondolleck

Burgemeester Ahmed
Aboutaleb heeft dinsdagavond de 15eMarketing Award Rotterdam gewonnen. De
award werd uitgereikt door juryvoorzitter Jos van der Vegt tijdens de
Nieuwjaarsborrel Rotterdam in de Laurenskerk. Aboutaleb voert niet direct
marketing uit voor de stad maar is de ‘ultieme ambassadeur voor Rotterdam in
2015’, zo oordeelt de jury. De oeuvreprijs ging naar Roland Wondolleck,
directeur van Rotterdam The Hague Airport.
De Marketing Award Rotterdam wordt jaarlijks uitgereikt aan iemand die het
afgelopen jaar een belangrijke bijdrage heeft geleverd aan het imago van
Rotterdam. Volgens de jury was Aboutaleb, nog meer dan in voorgaande jaren in
binnen- en buitenland de ultieme ambassadeur voor Rotterdam.
"Van het Witte Huis tot Indonesië, van bedrijfsleven tot haven, tot in de
wijken van de stad. Aboutaleb vertelt kundig en aansprekend over zijn haven, de
Erasmus Universiteit, het Erasmus Medisch Centrum, de ondernemers en de
bewoners van de stad. Over de uitdagingen, de dromen, de ideeën en ambities.
Hij laat overal en altijd zien dat Rotterdam de stad is waar je wilt zijn. De
stad waar je welkom bent, waar je dromen waar kunt maken en waar kansen liggen,”
stelt de jury van de Marketing Award, die grote bewondering heeft voor de "trots
van Aboutaleb op zijn stad en haar mensen”.
Wondolleck maakt
luchthaven tot visitekaartje
In de Laurenskerk werd bovendien voor de tweede keer de Marketing Award
Rotterdam - Oeuvreprijs uitgereikt. Deze award gaat eens in de vijf jaar naar
iemand die in zijn of haar carrière op diverse manieren heeft bijgedragen aan
het imago van Rotterdam. Wondolleck wist volgens de jury niet alleen de
luchthaven van de stad uit te bouwen tot ‘één van de mooiste visitekaartjes van
Rotterdam’. "De groei van de regionale economie, het imago van de stad en de
samenleving staan bij Wondolleck hoog in het vaandel. Hij is altijd zeer
betrokken bij de stad en regio en is er van overtuigd dat een ‘wereldstad’ als
Rotterdam een luchthaven nodig heeft. Daarbij opereert Wondolleck niet alleen
vanuit het belang van de luchthaven maar ook vanuit het bewustzijn dat een stad
met luchthaven meer ‘meetelt’.”
Nieuwe award voor
aanstormend talent in duurzaamheid
Nieuw dit jaar was de uitreiking van de Marketing Award Rotterdam - Aanstormend
Talent. Deze aanmoedigingsprijs is bedoeld voor iemand die – min of meer - aan
het begin van zijn of haar carrière staat en een bijzondere bijdrage heeft
geleverd aan het imago van Rotterdam. De jury heeft bewondering voor de manier
waarop de oprichters van Rotterzwam, Mark Slegers en Siemen Cox, in 2015 hun
ambities om ‘hun leven duurzamer in te richten, duurzaamheid tot uitvoering te
brengen en anderen te inspireren’ verder hebben vertaald in BlueCity010.
"BlueCity010 is een bruisend voorbeeld, voor Nederland en de wereld, van
hergebruik, ondernemerschap, duurzaamheid en economische activiteit. Beide
heren zijn bekend tot ver buiten de stadsgrenzen en promoten met hun ideeën ook
altijd Rotterdam. In hun verhaal is Rotterdam de plek waar het allemaal kan
gebeuren en daarmee bouwen ze mee aan het imago.”
Foto van links naar rechts: Wondolleck, Aboutaleb en Mark Slegers