Geplaatst op: 07-01-2016
Auteur: Marc Gerlings

Door luchtverbindingen intensiveert Montenegro marketing in Nederland

Door luchtverbindingen intensiveert Montenegro marketing in Nederland
Foto: Marianne van Twillert

Het kleine Montenegro is weer te vinden op de Vakantiebeurs in Utrecht. De markt is veranderd door de komst van meer luchtverbindingen. Daardoor wil het toeristisch bureau meer marketing inzetten op de Lage Landen. "Het potentieel aantal reizigers is aanzienlijk uitgebreid.”

Emil Kukalj, hoofd van de delegatie: "Mede door het toenemende aantal maatschappijen dat op Montenegro vliegt of gaat vliegen, zijn we dit jaar weer op de beurs aanwezig. Natuurlijk wisten we al dat veel Nederlanders nieuwsgierig waren naar ons prachtige land maar door de moeilijke vliegverbindingen bleef het vaak bij autobezitters, camperaars en fietsers. Nu, met meer directe vluchten naar de ‘Wild Beauty’, is het potentiële aantal reizigers aanzienlijk uitgebreid. Reden voor ons om van 12 t/m 17 januari op de Vakantiebeurs aanwezig te zijn”


Paul Wennekes, journalist en al vijf jaar woonachtig en werkend in het land van de ‘Zwarte Bergen’: "Een land voor rustzoekers aan zee, fietsers, mountainbikers, wandelaars, vissers, natuurliefhebbers en ga zo maar door. Eigenlijk kan iedereen zich uitleven in ons land. Van de discostapper tot de vogelaar, van de skiër tot de rafter. En, motorliefhebbers, opgelet: Montenegro heeft meer dan 2000 kilometer panoramische routes uitgezet, die natuurlijk ook door automobilisten en camperaars kunnen worden benut.”


Elke beursdag, behalve zondag, is er een fotopresentatie om 11.00 uur en 14.00 uur, die gegeven wordt door Paul Wennekes, auteur van de eerste Nederlandstalige reisgids voor Montenegro. Tijdens de presentatie neemt hij de beursbezoeker mee naar de unieke plekken van dit bijzondere land.

Montenegro is te vinden op stand 7D.050.

De Vakantiebeurs vindt plaats in Utrecht, van 13 tot en met 17 januari 2016. Op 12 en 13 januari vinden de vakdagen plaats voor de toeristische sector.

Trefwoorden: Montenegro, marketing, Vakantiebeurs

CELTH





||| Nieuws |||

06/02/25
Nationale campermarkt
Op zaterdag 5 april vindt de tweede editie van de Nationale Campermarkt plaats bij FlevoNice in Biddinghuizen.
31/01/25
Exclusief voor leden
Reisboekingen in de plus maar grote verschillen tussen bestemmingen
In 2024 is het aantal reisboekingen met 3% gestegen ten opzichte van 2023. . Europa is stabiel als reisbestemming maar op Azië na verliest intercontinentaal reizen. Ook zien we grote beweging tussen de verschillende vakantielanden met forse winnaars maar ook verliezers.
27/01/25
Lifetime Achievement voor Frank Oostdam
Frank Oostdam, voormalig directeur van ANVR, heeft op het Reisgala 2025 de Lifetime Achievement Award gekregen. Volgens de jury bekleedde hij jarenlang een sleutelpositie in de branche.
24/01/25
Exclusief voor leden
Eurostar boekt recordgroei in 2024 en heeft ambitieuze plannen
Eurostar heeft in 2024 een aanzienlijke groei gerealiseerd, met een stijging van +5% in het aantal passagiers vergeleken met 2023. Deze recordprestatie werd gedreven door een sterke vraag, vooral tijdens de Olympische en Paralympische Spelen van Parijs 2024. Eurostar gaat investeren in nieuwe treinen en gaat een strategisch partnership met SkyTeam.
23/01/25
easyJet voorziet sterke vraag naar vliegen en vakanties in 2025
easyJet heeft een goed eerste kwartaal achter de rug met meer passagiers in haar vliegtuigen en een sterke groeiverwachting voor easyJet Holidays.
23/01/25
ANVR waarschuwt consumenten voor Thomas Cook
De ANVR waarschuwt reizigers voor verzoeken van Thomas Cook Europe BV om boekingen over te zetten naar het Poolse bedrijf eSky.pl S.A.
10/01/25
TUI introduceert Lena, de AI Explorer die de wereld voor je ontdekt
Lena voegt zich bij het bestaande team van TUI influencers en content creaters om vakantiegangers sneller, actueler en relevanter te informeren.
09/01/25
Exclusief voor leden
56% vakantiegangers blij met vakantie zonder planning
Tijdens de Vakantiebeurs 2025 komt touroperator Sunweb met onderzoek naar motieven en gedrag voor en tijdens vakantie. Wat blijkt, "reizen is vaak een vlucht van de dagelijkse verantwoordelijkheden." Plus millennials voelen zich vaak schuldig over dat geluier tijdens vakantie.