Geplaatst op: 11-01-2016

Efteling investeert 35 miljoen euro in nieuwe attractie

Efteling investeert 35 miljoen euro in nieuwe attractie
In de zomer van 2017 opent de Efteling de nieuwe darkride ‘Symbolica: Paleis der Fantasie’. Symbolica wordt een overdekte attractie voor de hele familie, zoals bijvoorbeeld de bekende attracties Droomvlucht, Fata Morgana en Carnaval Festival in de Efteling ook zijn. Centraal in de rit staat de wisselwerking tussen werkelijkheid, droom en fantasie. Bezoekers kunnen in de attractie zelf hun route kiezen.


‘Symbolica: Paleis der Fantasie’ wordt, naast pannenkoekenrestaurant Polles Keuken, het tweede en belangrijkste onderdeel van het Rijk der Fantasie (totale kosten 42 miljoen euro). Met de bouw van Symbolica is zo'n 35 miljoen euro gemoeid. De vorige nieuwe attractie Baron 1898 kostte zo'n 18 miljoen euro.

"Symbolica wordt de grootste en duurste attractie ooit en het is altijd onze wens geweest om de darkride (voorheen Hartenhof genaamd) voor 2020 te openen. We zijn blij om nu officieel bekend te kunnen maken dat – naast de nieuwe verblijfsaccommodatie in het Loonsche Land – ook deze attractie in 2017 wordt geopend; een voor de Efteling bijzonder jaar. Met deze bijzondere attractie kunnen we vernieuwing en vergroting van het attractieaanbod blijven garanderen op weg naar een internationale bestemming met 5 miljoen bezoeken. Symbolica wordt echt een attractie voor de hele familie, gasten van alle nationaliteiten en generaties gebruiken immers hun fantasie.”


Fons Jurgens, Voorzitter van de Raad van Bestuur van de Efteling


Zelf je route kiezen

In een paleis waar Pardoes de Tovernar gastheer is, worden bezoekers uitgenodigd hun eigen fantasie te herontdekken. Dit gebeurt middels een avontuur langs de magische, verborgen kamers van het Paleis der Fantasie. Bezoekers kiezen straks uit drie verschillende routes en stappen met maximaal zes personen in een voertuig genaamd Fantasievaarder. Die vrije routes zijn mogelijk omdat de voertuigen niet over een rails rijden maar zich vrij door het gebouw kunnen bewegen. De verschillende routes met interactieve elementen zorgen voor een geheel eigen avontuur door het Paleis der Fantasie.


Efteling wil onderscheidend in Europa blijven

"Deze darkride zorgt ervoor dat we als Efteling onderscheidend blijven binnen de top van de Europese attractieparkenbranche. Uiteraard door het toevoegen van onze eigen kenmerkende storytelling en unieke thematisering, maar vooral door het gebruik van oneindig veel details in de attractie. Iedere rit zorgt keer op keer voor verwondering en prikkelt de fantasie op steeds een andere manier,” besluit Jurgens.

Trefwoorden: attractieparken, investeringen, attracties, dark rides

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

24/01/25
Commissie voor natuurherstel opgericht
Een ministeriële commissie voor natuurherstel in Nederland wordt opgericht. Deze commissie wordt opgericht na twee recentelijke rechterlijke uitspraken om haast te maken met het herstel.
24/01/25
Positief oordeel over drie Limburgse musea
Het provinciebestuur van Limburg heeft het rapport ontvangen van de Visitatiecommissie Provinciale Musea 2024. Voornamelijk is inhoudelijk aar de musea gekeken maar toerisme speelt ook een rol.
24/01/25
Perspectieven op internationalisering in Uncover
We zijn verheugd aan te kondigen dat alle artikelen van de nieuwste editie van Uncover, het jaarlijkse, thematische tijdschrift van de Academy for Leisure & Events van de Breda University, nu online beschikbaar zijn in de kennisbank van NRIT.
24/01/25
Camperbeurs Brabant blijft na eerste succes
De eerste editie van de Camperbeurs in Autotron Rosmalen trok afgelopen weekend meer dan 11.000 bezoekers en was volledig uitverkocht. Het evenement vond plaats op zaterdag 18 en zondag 19 januari en overtrof alle verwachtingen.
24/01/25
Exclusief voor leden
Eurostar boekt recordgroei in 2024 en heeft ambitieuze plannen
Eurostar heeft in 2024 een aanzienlijke groei gerealiseerd, met een stijging van +5% in het aantal passagiers vergeleken met 2023. Deze recordprestatie werd gedreven door een sterke vraag, vooral tijdens de Olympische en Paralympische Spelen van Parijs 2024. Eurostar gaat investeren in nieuwe treinen en gaat een strategisch partnership met SkyTeam.
24/01/25
Marketing Groningen maakt camperroute
Waarschijnlijk is Marketing Groningen de eerst dmo die een camperroute maakt. De 6-daagse route leidt je van de stad Groningen helemaal langs de parels van de provincie.
24/01/25
Mogelijkheden en risico’s van AI in de toeristische sector
Tijdens de internationale toerismebeurs FITUR in Madrid hebben UN Tourism en hogeschool Saxion een gezamenlijk rapport gepresenteerd. Het rapport, getiteld ‘Artificial Intelligence Adoption in Tourism: Key Considerations for Sector Stakeholders’, onderzoekt het gebruik, de risico’s en mogelijkheden van kunstmatige intelligentie (AI) in de toerismesector.
23/01/25
Exclusief voor leden
Nederlandse Arq hotelgroep onthult groeiplannen
Wat begon met de aankoop van het Haagse Paleis Hotel in september, door Arq hotelgroep groeide eerder deze maand uit tot een collectie van twee met de aansluiting van Kloosterhotel de Soete Moeder in Den Bosch. De groei moet snel gaan, meldt de groep.

||| Agenda |||

27/01/25
27/01/25 t/m 27-01-25: Plant Powered Dinner Talk
Op maandag 27 januari 2025 vindt de allereerste Plant Powered Dinner Talk plaats bij resta...
29/01/25
29/01/25 t/m 02-02-25: Caravana
Van 29 januari t/m 2 februari 2025 is de WTC Expo in Leeuwarden het toneel van Caravana 20...
06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
11/03/25
11/03/25 t/m 11-03-25: Frysk Toerisme Festival
Op 11 maart keert het toonaangevende kongres voor toeristisch Friesland terug. Deze keer i...