Winnaars Vakantiebeurs Awards inspireren

Winnaar Categorie Verre Bestemmingen: Matoke Tours
Matoke Tours heeft een wereldprimeur met de lancering van de eerste virtuele reisbrochure ‘Virtual Gorilla’ op de Vakantiebeurs 2016. De consument kan zich nu letterlijk inleven in zijn toekomstige reis, met virtual reality komt er een nieuwe dimensie bij. Jurycommentaar: 'Dit vormt echt een noviteit. Het lijkt de start van een nieuw tijdperk voor de reisbranche.’
Winnaar Categorie Steden & Cultuur: Barrio Life
In het dorpje Zagora in Zuid Marokko biedt Barrio Life aanstaande Sahara reizigers een tweedaagse cursus ter voorbereiding op hun 14-daagse reis met een groep nomaden door de woestijn. Het is een nomadeninburgeringscursus die gegeven wordt door lokale gidsen en nomaden om reizigers alvast kennis te laten maken met de gewoonten en gebruiken. Jurycommentaar: ‘Deze cursus biedt grote meerwaarde voor de reiziger om goed geïnformeerd en met respect deze reis te gaan beleven. Origineel, integer, gericht op de Marokkaanse cultuur.’
Winnaar Categorie Cruises & zeilen: Norge Reiser
Norger Reiser heeft een speciale fotoreis op een boot naar het Noorderlicht in het Noorden van Noorwegen, die begeleidt wordt door de professionele natuurfotograaf Marco de Paauw. Jurycommentaar: ‘Origineel om deze bijzondere reis waarbij men mogelijk het Noorderlicht kan zien te laten begeleiden door een echte natuurfotograaf.’
Winnaar Categorie Outdoor & Sport: Bike Tours
Bike Tours biedt een luxe fietsreis. De fietsers worden begeleidt door een gids met camper waarin traditioneel en lokaal gekookt wordt. Zo komt men op de meest exclusieve locaties
waar men heerlijk kan genieten van lunch of diner. En dat alles met Wifi ter plekke. Jurycommentaar: ‘Deze reizen volgen de trend van het actief en buiten bezig zijn maar wel met de nodige luxe. Origineel product. ‘
Winnaar Categorie Familie & kinderen: Parque dos Monges
Dit Monnikenpark is gebouwd als een natuur en cultuurpark en biedt op een educatieve en kindgerichte manier een kennismaking aan met het kloosterleven van de monniken. De kinderen leren op een leuke manier over de gebruiken en de tradities van monniken. Jurycommentaar: ‘Een originele en leuke manier om kinderen toch cultuur bij te brengen tijdens de vakantie.
Winnaar Categorie Kampeer & Camping: Recreatiepark TerSpegelt
Dit is een vijfsterren recreatiepark in Eersel Brabant met activiteiten die gericht zijn op innovatie. Dit jaar worden nieuwe, luxe waterlodges gebouwd. Comfortabele en sfeervol ingerichte lodges met een eigen aanlegsteiger. Jurycommentaar: ‘Een mooi, nieuw en innovatief product dat goed aansluit bij de wens van de reiziger die wil kamperen maar met de nodige luxe.
Categorie Soloreizen
Helaas zijn er binnen deze categorie geen aanmeldingen geweest die zich specifiek richten op deze nieuwe doelgroep de solo reizen. De enkele aanmeldingen waren niet origineel genoeg en ook niet specifiek genoeg gericht op soloreizen. Op de Vakantiebeurs zijn op het Vakantiebeurs goes solo plein diverse aanbieders van soloreizen vertegenwoordigd. Er is ook een culinaire wandeling voor soloreizigers waar toekomstige reismaatjes elkaar kunnen ontmoeten onder het genot van een hapje en een drankje.
Award voor beste stand
Bovendien is er door het Team van de Vakantiebeurs, aangevoerd door de nieuwe Brand Manager Rianne Romijn ook de award uitgereikt voor de beste beurspresentatie. De award is gewonnen door Edventure Costa Rica, met reizen naar Nicaragua , Panama en Guatemala. Commentaar Vakantiebeursteam: ‘Deze deelnemer heeft stands waar al je zintuigen worden geprikkeld en waar beleving en functionaliteit optimaal hand in hand gaan.’
Jury
De vakjury heeft de inzendingen beoordeeld op originaliteit, innovatiekracht, de mate waarin wordt ingespeeld op vakantietrends, prijs-kwaliteitverhouding en duurzaamheid. De jury bestaat uit: Marloes de Vries(Projectleider bij NBTC- NIPO), Isabel Mosk (Online strateeg en reisblogger), Irene Gunneweg (Onderwijsmanager School voor Toerisme & Recreatie ROC Mondriaan) en Sander Beunk (Campagne Manager Leisure Jaarbeurs).
Vakantiebeurs 2016
De 46ste editie van de Vakantiebeurs vindt plaats van woensdag 13 tot en met zondag 17 januari 2016. Onder het motto ‘Je zou zweren dat je er al was’ kan iedere bezoeker zich onderdompelen in de sfeer van een favoriete vakantiebestemming. ‘Gastland’ is Noord-Engeland dat vakantiegangers verrast met de gevarieerde natuur en trendy steden. In iedere hal zijn verschillende gerechten te proeven. Via de Culinaire Route krijgt de bezoeker smakelijke, versbereide traditionele hapjes en drankjes bij meerdere bestemmingen. Andere ingrediënten zijn de Vakantiebeurs Awards, Trein & Vakantiepaviljoen, Vakantiebeurs goes solo en een Afrikaanse beleveniswereld Zinderend Afrika!