Den Haag nodigt bloggers uit
Den
Haag opent komend strandseizoen een strandhuis uitsluitend voor
reisbloggers/-vloggers uit binnen- en buitenland. De stad is daarmee
de allereerste stad in Nederland die een huis ter beschikking stelt
aan de reispers. Het strandhuis biedt zo de mogelijkheid om als echte
local
de stad aan zee te ervaren. Den Haag Marketing gaat ervan uit dat de
stad zichzelf het beste als toeristische bestemming kan verkopen.
Bloggers worden in de watten gelegd
Het Haagse bloggershuis staat vanaf eind maart op het Haagse strand van Kijkduin en is gedurende het strandseizoen van 2016 beschikbaar. Verschillende bloggers en vloggers uit alle windstreken van de wereld komen elkaar hier tegen, ontdekken samen de combinatie van stad en het strand en delen dit vervolgens op social media met de rest van de wereld. Er is WIFI en een 4G netwerk aanwezig, voor vervoer is gezorgd en er staat de bloggers een typisch Haags welkomstpakket te wachten. Kortom: Den Haag Marketing faciliteert, de bloggers krijgen vervolgens de volledige vrijheid.
‘Onze ervaring is dat
als mensen Den Haag bezoeken, ze verliefd worden op de stad. De
kracht van dit bloggershuis zit hem erin dat anderen het verhaal voor
jou vertellen. Hoe mooi is het wanneer dat kan vanuit een huis op het
strand in de enige Nederlandse stad aan zee?’
Marco Esser, directeur Den Haag Marketing |
Den Haag Marketing geeft hiermee invulling aan de trend, of bijna nieuwe norm, dat oriëntatie op een vakantiebestemming voornamelijk online plaatsvindt. Via persoonlijke ervaringen en verhalen op reviewsites of social media. Doel van het bloggershuis is dan ook om meer aandacht voor de stad te genereren, bloggers kennis te laten maken met het brede aanbod van Den Haag en om waardevolle content te creëren. ‘We zijn ervan overtuigd dat dit ongelofelijk veel authentieke en pure verhalen gaat opleveren. En dat is goud waard, aldus Esser.
Ruimte voor meerdere bloggers
Eerdere bloggershuizen stonden onder meer in Toscane, Kaapstad en op Malta. Eén van de succesfactoren was dat verschillende disciplines bij elkaar kwamen zoals bijvoorbeeld een fotograaf, blogger en vlogger. De bloggershuizen inspireerden bovendien alle partijen: van lokale media, de bestemming zelf tot de deelnemende bloggers. In het Haags bloggershuis kunnen ook meerdere bloggers tegelijkertijd verblijven.
Samenwerking tussen Den Haag Marketing en Haagse Strandhuisjes
Het bloggershuis is een gezamenlijk initiatief van Den Haag Marketing en Haagse Strandhuisjes Jeroen Struving (Haagse Strandhuisjes) : "We zijn trots op onze strandhuizen, maar ook op het achterland, Den Haag. Die combinatie is uniek in Nederland en die ervaring willen we bloggers graag meegeven.”
Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, social media, bloggen, den haag