Geplaatst op: 14-01-2016

Den Haag nodigt bloggers uit

Den Haag nodigt bloggers uit
Den Haag opent komend strandseizoen een strandhuis uitsluitend voor reisbloggers/-vloggers uit binnen- en buitenland. De stad is daarmee de allereerste stad in Nederland die een huis ter beschikking stelt aan de reispers. Het strandhuis biedt zo de mogelijkheid om als echte local de stad aan zee te ervaren. Den Haag Marketing gaat ervan uit dat de stad zichzelf het beste als toeristische bestemming kan verkopen.

Bloggers worden in de watten gelegd
Het Haagse bloggershuis staat vanaf eind maart op het Haagse strand van Kijkduin en is gedurende het strandseizoen van 2016 beschikbaar. Verschillende bloggers en vloggers uit alle windstreken van de wereld komen elkaar hier tegen, ontdekken samen de combinatie van stad en het strand en delen dit vervolgens op social media met de rest van de wereld. Er is WIFI en een 4G netwerk aanwezig, voor vervoer is gezorgd en er staat de bloggers een typisch Haags welkomstpakket te wachten. Kortom: Den Haag Marketing faciliteert, de bloggers krijgen vervolgens de volledige vrijheid.

‘Onze ervaring is dat als mensen Den Haag bezoeken, ze verliefd worden op de stad. De kracht van dit bloggershuis zit hem erin dat anderen het verhaal voor jou vertellen. Hoe mooi is het wanneer dat kan vanuit een huis op het strand in de enige Nederlandse stad aan zee?’


Marco Esser, directeur Den Haag Marketing


Stad verwacht veel waardevolle content
Den Haag Marketing geeft hiermee invulling aan de trend, of bijna nieuwe norm, dat oriëntatie op een vakantiebestemming voornamelijk online plaatsvindt. Via persoonlijke ervaringen en verhalen op reviewsites of social media. Doel van het bloggershuis is dan ook om meer aandacht voor de stad te genereren, bloggers kennis te laten maken met het brede aanbod van Den Haag en om waardevolle content te creëren. ‘We zijn ervan overtuigd dat dit ongelofelijk veel authentieke en pure verhalen gaat opleveren. En dat is goud waard, aldus Esser.

Ruimte voor meerdere bloggers
Eerdere bloggershuizen stonden onder meer in Toscane, Kaapstad en op Malta. Eén van de succesfactoren was dat verschillende disciplines bij elkaar kwamen zoals bijvoorbeeld een fotograaf, blogger en vlogger. De bloggershuizen inspireerden bovendien alle partijen: van lokale media, de bestemming zelf tot de deelnemende bloggers. In het Haags bloggershuis kunnen ook meerdere bloggers tegelijkertijd verblijven.

Samenwerking tussen Den Haag Marketing en Haagse Strandhuisjes
Het bloggershuis is een gezamenlijk initiatief van Den Haag Marketing en Haagse Strandhuisjes Jeroen Struving (Haagse Strandhuisjes) : "We zijn trots op onze strandhuizen, maar ook op het achterland, Den Haag. Die combinatie is uniek in Nederland en die ervaring willen we bloggers graag meegeven.”
Link: http://www.bloggershuis.nl/
Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, social media, bloggen, den haag

CELTH





||| Nieuws |||

12/02/25
Scandic versterkt positie in Duitsland
Scandic blijft uitbreiden op bestemmingen in Duitsland en zal een leegstaand hotel met 214 kamers overnemen in het westelijke district van het centrum van Berlijn.
09/02/25
5 veelvoorkomende problemen met huisjes op vakantieparken
Vakantieparken zijn voor veel mensen een ideale manier om te ontspannen en te genieten van een welverdiende pauze. Echter, niet alles verloopt altijd vlekkeloos. Veel vakantiegangers en eigenaren van vakantiehuisjes krijgen te maken met terugkerende problemen die de ervaring kunnen beïnvloeden. Hieronder bespreken we enkele veelvoorkomende issues, zodat eigenaren van de parken en woningen deze problemen kunnen voorkomen om hun klanten geweldige vakantie-ervaringen te geven.
07/02/25
Staatssecretaris pleit voor middentarief btw
Het kabinet heeft op verzoek van het parlement alternatieven in kaart gebracht voor de btw-verhoging op cultuur, media en sport. Opeens tovert staatssecretaris Van Oostenbruggen een middentarief uit zijn hoed.
06/02/25
Nederlands verblijfstoerisme groeit naar 61 miljoen gasten in 2035
In 2035 zal Nederland naar verwachting 61 miljoen verblijfsgasten ontvangen, 24% meer dan in 2023. Ons land kan dan rekenen op 12 miljoen extra gasten.
31/01/25
Exclusief voor leden
Groei Nederlands verblijfsbezoek zwakt af
Het Nederlands verblijfstoerisme, zowel binnenlands als buitenlands, groeit in 2025 naar verwachting met 2,5% naar 52 miljoen verblijfsgasten. Dit is een daling ten opzichte van de gemiddelde groei van 5% per jaar in de periode 2012-2019.
28/01/25
Villa for You boekt recordomzet
Vakantiehuisaanbieder Villa for You heeft in 2024 een recordomzet van 50 miljoen euro behaald, een groei van 40% ten opzichte van 2023. Deze groei is mede te danken aan de stijgende vraag naar flexibele vakanties en unieke verblijven zoals luxe chalets en authentieke landhuizen.
28/01/25
Exclusief voor leden
VNG: Permanente bewoning van recreatiewoningen moet lokaal maatwerk blijven
Het al dan niet toestaan van permanente bewoning van recreatiewoningen moet een lokale afweging blijven, aldus de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG). Gemeenten kunnen dit in overleg met eigenaren en bewoners van vakantieparken bepalen. De VNG roept de Tweede Kamer op om tegen het voorstel voor landelijke regie te stemmen.
27/01/25
Populariteit lenen voor vakantiehuisje brokkelt af
Recreatiewoningen blijven populair als leendoel, maar het aantal leningen en leenbedragen neemt af. Wat betekent dit voor consumenten?

||| Agenda |||

12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
24/03/25
24/03/25 t/m 24-03-25: 2Daagse Glamping Inspiratiereis
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert van maandag 24 maart 2025 tot en met d...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...