Geplaatst op: 21-01-2016

De Pier krijgt Reuzenrad

De Pier krijgt Reuzenrad

De Pier in Scheveningen heeft na een uitgebreide procedure groen licht gekregen van de gemeente Den Haag voor de realisatie van een reuzenrad. Verder loopt de vergunningsaanvraag nog voor de realisatie van 13 hotelkamers op De Pier. Deze ‘rooms with a view’ komen dan op zowel het Zuidereiland als het Toreneiland.


Het college van B&W is, net als De Pier, van mening dat het reuzenrad een originele vernieuwing is die de attractiviteit van Scheveningen-Bad aanzienlijk gaat versterken. Het reuzenrad wordt gerealiseerd op het eiland ten noorden van De Pier en opent naar verwachting aanstaand zomerseizoen zijn deuren voor het publiek. Het rad wordt ruim 40 meter hoog en zal 30 gesloten gondels tellen, die voorzien worden van comfortabele zitjes. In het reuzenrad kan worden genoten van het spectaculaire uitzicht en een hapje en drankje.



"Uiteraard zijn we erg blij met dit besluit van de gemeente. Het reuzenrad is een geweldig mooie aanvulling op wat Scheveningen al te bieden heeft en we verwachten hiermee de aantrekkingskracht van de badplaats te kunnen versterken. Dat is ook de reden om direct te starten met de realisatie, zodat we het rad deze zomer letterlijk al draaiende hebben!”


Herman Smit, general manager van De Pier


Het reuzenrad

Het reuzenrad op De Pier wordt gerealiseerd door Skyview Attractions op het eiland ten noorden van De Pier. Het rad wordt ruim veertig meter hoog en zal dertig gondels gaan tellen. In de gesloten gondels, voorzien van comfortabele zitjes met tafeltjes en airco, kan naast het spectaculaire uitzicht worden genoten van een hapje en een drankje. Tegelijkertijd kunnen er vijf gondels worden in- en uitgelaten. Een rondje in het rad zal gemiddeld twee minuten duren. Een rit duurt ongeveer twintig minuten.


Pop-up Hotel

Naast het reuzenrad wil De Pier ook een Pop-up Hotel realiseren. Hierbij gaat het om 13 luxueuze en unieke hotelkamers. De vergunningsaanvraag hiervoor loopt nog. Op korte termijn is De Pier verder nog bezig met de sloop van het Staleneiland, waarvoor nog uitgebreid en noodzakelijk vooronderzoek plaatsvindt, en de realisatie van een extra trap naar het strand waarvoor reeds een vergunning is verleend.


Over De Pier

De Pier is sinds 18 juli 2015 weer open voor het publiek, nadat KondorWessels Vastgoed (VolkerWessels) en DanZep deze in oktober 2014 kochten en trok in de tweede jaarhelft van 2015 al een miljoen bezoekers. De vernieuwde Pier is inmiddels een ware foodboulevard, met een eigentijds en hoogwaardig aanbod van streetfood, restaurants, bars, terrassen en winkels. Op De Pier zijn daarnaast het hele jaar door festivals, culturele events, Pier markets, kidsmiddagen, educatieve activiteiten en muzikale optredens. De Pier is het hele jaar open en dagelijks toegankelijk vanaf 10.00 uur. De toegang is gratis.

Trefwoorden: dagrecreatie, kusttoerisme, zuid-holland, den haag, scheveningen, boulevards

CELTH





||| Nieuws |||

07/02/25
Staatssecretaris pleit voor middentarief btw
Het kabinet heeft op verzoek van het parlement alternatieven in kaart gebracht voor de btw-verhoging op cultuur, media en sport. Opeens tovert staatssecretaris Van Oostenbruggen een middentarief uit zijn hoed.
06/02/25
Nederlands verblijfstoerisme groeit naar 61 miljoen gasten in 2035
In 2035 zal Nederland naar verwachting 61 miljoen verblijfsgasten ontvangen, 24% meer dan in 2023. Ons land kan dan rekenen op 12 miljoen extra gasten.
31/01/25
Exclusief voor leden
Groei Nederlands verblijfsbezoek zwakt af
Het Nederlands verblijfstoerisme, zowel binnenlands als buitenlands, groeit in 2025 naar verwachting met 2,5% naar 52 miljoen verblijfsgasten. Dit is een daling ten opzichte van de gemiddelde groei van 5% per jaar in de periode 2012-2019.
28/01/25
Villa for You boekt recordomzet
Vakantiehuisaanbieder Villa for You heeft in 2024 een recordomzet van 50 miljoen euro behaald, een groei van 40% ten opzichte van 2023. Deze groei is mede te danken aan de stijgende vraag naar flexibele vakanties en unieke verblijven zoals luxe chalets en authentieke landhuizen.
28/01/25
Exclusief voor leden
VNG: Permanente bewoning van recreatiewoningen moet lokaal maatwerk blijven
Het al dan niet toestaan van permanente bewoning van recreatiewoningen moet een lokale afweging blijven, aldus de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG). Gemeenten kunnen dit in overleg met eigenaren en bewoners van vakantieparken bepalen. De VNG roept de Tweede Kamer op om tegen het voorstel voor landelijke regie te stemmen.
27/01/25
Populariteit lenen voor vakantiehuisje brokkelt af
Recreatiewoningen blijven populair als leendoel, maar het aantal leningen en leenbedragen neemt af. Wat betekent dit voor consumenten?
24/01/25
Camperbeurs Brabant blijft na eerste succes
De eerste editie van de Camperbeurs in Autotron Rosmalen trok afgelopen weekend meer dan 11.000 bezoekers en was volledig uitverkocht. Het evenement vond plaats op zaterdag 18 en zondag 19 januari en overtrof alle verwachtingen.
24/01/25
Marketing Groningen maakt camperroute
Waarschijnlijk is Marketing Groningen de eerst dmo die een camperroute maakt. De 6-daagse route leidt je van de stad Groningen helemaal langs de parels van de provincie.

||| Agenda |||

06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
24/03/25
24/03/25 t/m 24-03-25: 2Daagse Glamping Inspiratiereis
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert van maandag 24 maart 2025 tot en met d...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...