Geplaatst op: 21-01-2016

De Pier krijgt Reuzenrad

De Pier krijgt Reuzenrad

De Pier in Scheveningen heeft na een uitgebreide procedure groen licht gekregen van de gemeente Den Haag voor de realisatie van een reuzenrad. Verder loopt de vergunningsaanvraag nog voor de realisatie van 13 hotelkamers op De Pier. Deze ‘rooms with a view’ komen dan op zowel het Zuidereiland als het Toreneiland.


Het college van B&W is, net als De Pier, van mening dat het reuzenrad een originele vernieuwing is die de attractiviteit van Scheveningen-Bad aanzienlijk gaat versterken. Het reuzenrad wordt gerealiseerd op het eiland ten noorden van De Pier en opent naar verwachting aanstaand zomerseizoen zijn deuren voor het publiek. Het rad wordt ruim 40 meter hoog en zal 30 gesloten gondels tellen, die voorzien worden van comfortabele zitjes. In het reuzenrad kan worden genoten van het spectaculaire uitzicht en een hapje en drankje.



"Uiteraard zijn we erg blij met dit besluit van de gemeente. Het reuzenrad is een geweldig mooie aanvulling op wat Scheveningen al te bieden heeft en we verwachten hiermee de aantrekkingskracht van de badplaats te kunnen versterken. Dat is ook de reden om direct te starten met de realisatie, zodat we het rad deze zomer letterlijk al draaiende hebben!”


Herman Smit, general manager van De Pier


Het reuzenrad

Het reuzenrad op De Pier wordt gerealiseerd door Skyview Attractions op het eiland ten noorden van De Pier. Het rad wordt ruim veertig meter hoog en zal dertig gondels gaan tellen. In de gesloten gondels, voorzien van comfortabele zitjes met tafeltjes en airco, kan naast het spectaculaire uitzicht worden genoten van een hapje en een drankje. Tegelijkertijd kunnen er vijf gondels worden in- en uitgelaten. Een rondje in het rad zal gemiddeld twee minuten duren. Een rit duurt ongeveer twintig minuten.


Pop-up Hotel

Naast het reuzenrad wil De Pier ook een Pop-up Hotel realiseren. Hierbij gaat het om 13 luxueuze en unieke hotelkamers. De vergunningsaanvraag hiervoor loopt nog. Op korte termijn is De Pier verder nog bezig met de sloop van het Staleneiland, waarvoor nog uitgebreid en noodzakelijk vooronderzoek plaatsvindt, en de realisatie van een extra trap naar het strand waarvoor reeds een vergunning is verleend.


Over De Pier

De Pier is sinds 18 juli 2015 weer open voor het publiek, nadat KondorWessels Vastgoed (VolkerWessels) en DanZep deze in oktober 2014 kochten en trok in de tweede jaarhelft van 2015 al een miljoen bezoekers. De vernieuwde Pier is inmiddels een ware foodboulevard, met een eigentijds en hoogwaardig aanbod van streetfood, restaurants, bars, terrassen en winkels. Op De Pier zijn daarnaast het hele jaar door festivals, culturele events, Pier markets, kidsmiddagen, educatieve activiteiten en muzikale optredens. De Pier is het hele jaar open en dagelijks toegankelijk vanaf 10.00 uur. De toegang is gratis.

Trefwoorden: dagrecreatie, kusttoerisme, zuid-holland, den haag, scheveningen, boulevards

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

08/01/25
Exclusief voor leden
Koerswijziging Trade Mart leidt tot nieuwe beurzen
Trade Mart Utrecht, onderdeel van Koninklijke Jaarbeurs, kiest een nieuwe koers. Dat zorgt voor in ieder geval twee nieuwe beurzen voor de segmenten Jewels & Luxury en Kitchen & Design.
26/12/24
Recycling bekers bij sportevenementen
Dit jaar gingen nieuwe regels in voor de recyclinhg van plastic bij evenementen. Dat was niet makkelijk voor sportevenementen. Opeens moesten de kartonnen bekers voor deelnemers met plastic laagje of gewassen worden, of verzamelen en recyclen. De Zevenheuvelenloop is het eerste evenement dat een percentage van recycling doorgeeft, 92,5%.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
24/12/24
Zorgen over toekomst evenementen
Zowel gemeenten als evenementenorganisatoren maken zich grote zorgen over de toekomst van evenementen in Nederland. Uit recent onderzoek van bureau Respons blijkt dat de druk op de sector toeneemt.
23/12/24
Pride Amsterdam kiest voor Love in 2025
Voor Pride 2025 in Amsterdam staat het thema LOVE centraal, niet alleen als symbool van romantiek, maar ook als fundament voor verbinding, begrip en solidariteit. Liefde boeit, bindt, steunt en overwint.
20/12/24
De Brabantse Winter keert terug met meer glitter en glamour
De Brabanthallen transformeren zich opnieuw tot een winterse wonderland. De tweede editie van De Brabantse Winter belooft nóg groter en spectaculairder te worden dan voorheen. Ruim 80.000 bezoekers worden er verwacht.
16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
13/12/24
Minder diversiteit ondanks meer optredens op festivals
Het Nederlandse festivalseizoen van 2024 liet een opvallende verschuiving zien in de muziekprogrammering. Dancemuziek domineerde de podia, terwijl rockmuziek terrein verloor. Dit blijkt uit het rapport 'Festivalprogrammering in Nederland 2024', samengesteld door Martijn Mulder.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.