Geplaatst op: 22-01-2016

VVV Zuid-Limburg legt focus op Millennials

VVV Zuid-Limburg legt focus op Millennials
Op de foto Anya Niewierra van VVV Zuid-Limburg en de winnaars van de Innovatieprijs 2015 , Hans Gubbels van het Continium, Columbus en Cube, Rik Prinssen en Andre van Loenen van Mystery House


VVV Zuid-Limburg bereidt zich voor op de ‘millennial’ generatie. Limburg heeft jarenlang geïnvesteerd in het werven van de financieel krachtige babyboomers. "Onze inspanningen waren succesvol en resulteerden in de hoogste bestedingen per persoon per dag van Nederland. Echter, voor de komende jaren zal ook gemikt moeten worden op de Millennials, die nu de wereld bestormen”, aldus de directeur van de VVV Zuid-Limburg Anya Niewierra.


Wie zijn de Millenials?

De Millennials zijn geboren tussen ± 1980 en 2000 en zijn anders dan de voorgaande generaties. Zij zijn namelijk de eersten die in de digitale wereld opgroeiden. Niewierra toonde tijdens haar nieuwjaarsrede de kenmerken van deze aparte groep en hoe de VVV in de toekomst haar organisatie wil gaan inrichten om de online klantreis van de Millennials goed te kunnen regisseren.

Tijdens de bijeenkomst in het Holland Casino in Valkenburg, ontmoetten een kleine 400 toeristisch-recreatieve collega’s uit de politiek en het bedrijfsleven elkaar. Gedeputeerde Mobiliteit, Stedelijke Ontwikkeling en Toerisme Eric Geurts informeerde de aanwezigen hier over het investeringsprogramma van de Provincie Limburg en de 12 miljoen euro die de provincie de komende vier jaar gaat uittrekken om het toerisme in Limburg te stimuleren. "Die inspanningen moeten meer toeristen en bezoekers en meer structurele banen in de toeristische sector opleveren”, aldus gedeputeerde Geurts.


Hoe reizen ze?

Millenials zijn nu volwassen en bestormen de wereld. Ze hebben op jonge leeftijd al veel reiservaring opgedaan en ze weten daardoor goed wat ze wel en niet willen. Millenials doen graag mee met de ‘locals’, ze zoeken naar onbekende bestemmingen, ze willen op reis streekproducten, ze participeren in de deel-economie, het zijn community mensen die bloggers en vloggers volgen. Millenials communiceren via oneliners, films en sterke beelden en doen ervaringen op via virtual reality. Ze weten niet beter dan dat je ‘online’ boekt, want in hun jeugd begon de opmars van allerlei boekingskanalen. Het is een generatie die al als tiener een mobieltje had waarmee ze nu werken, shoppen, gamen en communiceren. Millenials bezoeken graag evenementen, delen hun ervaringen en misschien wel het belangrijkste; ze willen als individu benaderd worden.


De VVV Zuid-Limburg wil graag de ‘millennial’ generatie bereiken door:

  • In maart een nieuwe site te lanceren waarop films, beeldmateriaal, info graphics en bloggers & vloggers de dienst gaan uitmaken.
  • Zuid-Limburg via ‘storytelling te verkopen’ door informatie - inclusief plattegronden - via verhalen te vertellen.
  • ‘Braggie’ plekken te ontwikkelen oftewel ‘opschep plekken’.
  • Social media prominenter in te zetten.
  • Free publicity te creëren op nieuwe manieren.
  • De online boekingsformule ‘Tickli’- Ticketshop Limburg - verder door te ontwikkelen.
  • Virtual reality in te zetten op de fysieke VVV kantoren.
  • Via een pop-up store bezoekers te informeren.
  • Augmented reality apps te ontwikkelen.
  • Mogelijkheden te creëren om informatie te ‘sharen’.
  • Via 1 op 1 marketing de doelgroep te benaderen.

De aanwezigen konden ter plekke al een foto laten maken op een voor de gelegenheid ingerichte ‘braggie’ plek die daarna digitaal gedeeld kan worden.

Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, vvv's limburg, doelgroepen, millenials

CELTH



||| Nieuws |||

18/12/25
Toerisme en recreatie spelen structurele rol in de leefbaarheid
In december heeft Destinatie Nederland een zienswijze ingediend op de Ontwerp Nota Ruimte. Toerisme en recreatie spelen een structurele rol en daar is ruimte voor nodig.
18/12/25
Musea trokken 32 miljoen bezoeken in 2024
Nederlandse musea trokken in 2024 bijna 32 miljoen bezoeken, evenveel als een jaar eerder. Dat zijn er 2 miljoen minder dan in pré-coronajaar 2019. Ook buitenlandse toeristen gaan iets minder (-2%) naar een museum.
18/12/25
Alumni get-together opleidingen tourism management op vakdag
Het is inmiddels een mooie traditie geworden om de vakdag van de Vakantiebeurs te starten met een le...
17/12/25
Exclusief voor leden
Laser en gezellige lampjes maken Bright Nights
Stap in een oase vol met licht, kleur, sneeuw en muziek. Het ideale kerstuitje voor het hele gezin met meer dan 40 attracties én verrassend entertainment, meldt attractiepark Walibi over de Bright Nights.
17/12/25
Zo maak je van je huis een oplaadpunt door cocooning
We leven in een maatschappij die altijd 'aan' staat. Prikkels, notificaties, deadlines; het houdt nooit op. Het is dan ook niet gek dat de trend van 'cocooning' je terugtrekken in je eigen veilige bubbel alleen maar groter wordt.
17/12/25
Exclusief voor leden
Actie om business class passagiers meer te laten betalen tegen vervuiling
Passagiers in first- en business class zijn verantwoordelijk voor 36% van alle CO2-uitstoot op langeafstandsvluchten vanuit Europa. Dat terwijl ze maar een klein gedeelte (14%) uitmaken van de passagiers. Dit blijkt uit een nieuwe Europese analyse van T3 Transportation Think Tank in opdracht van Greenpeace Centraal- en Oost-Europa.
17/12/25
Vier doorfietsroutes in provincie Utrecht
De provincie Utrecht, de gemeenten Amersfoort, De Bilt, De Ronde Venen, Houten, Soest, Uithoorn, Utrecht, Zeist, de Universiteit Utrecht, Schiphol en de Vervoerregio Amsterdam hebben met het ondertekenen van een overeenkomst hun intenties bekrachtigd om vier nieuwe doorfietsroutes aan te leggen.
17/12/25
Elektrisch rijden is goedkoper dus maken we meer kilometers
Je ziet het wel vaker bij prijsontwikkelingen. Daalt de prijs, dan wordt er niet minder gekocht maar meer. Dit is onder meer te zien bij de verkoop van kleding. Elektrisch rijden leidt tot meer reiskilometers blijkt uit vandaag verschenen rapport van CPB en PBL.

||| Agenda |||

07/01/26 t/m 08-01-26
07/01/26 t/m 08-01-26: Travel Trade Days 2026
De Travel Trade Days zijn kennis- en netwerkdagen voor de professionele reisbranche in de Benelux. G...
08/01/26 t/m 11-01-26
08/01/26 t/m 11-01-26: Vakantiebeurs 2026 - De wereld aan je voeten
De wereld ligt aan je voeten op Vakantiebeurs. Proef nieuwe smaken, ontmoet reizigers met bijzondere...
27/01/26 t/m 30-01-26
27/01/26 t/m 30-01-26: ENTER2026 eTourism Conference
De Breda University of Applied Sciences organiseert in januari 2026 de ENTER2026 eTourism Conference...
12/02/26
12/02/26 t/m 12-02-26: Dagrecreatie Live
Op 12 februari 2026 vindt het gloednieuwe event Dagrecreatie Live plaats in Evenementenhal Gorinchem...
02/04/26
02/04/26 t/m 02-04-26: Trendcongres Toerisme 2026
Het Trendcongres Toerisme 2026 is op donderdag 2 april 2026 bij Saxion Hogeschool in Deventer. De ed...