Geplaatst op: 03-02-2016

Binnenstad centraal bij Nationaal Congres Citymarketing

Binnenstad centraal bij Nationaal Congres Citymarketing
Maandag 6 juni 2016 vindt in het stadshuis van Arnhem de negende editie plaats van het Nationaal Congres Citymarketing (NCC). De herontwikkeling van de binnensteden staat centraal. De veranderingen zijn grootschalig, van het omvallen van de V&D tot en met het succes van de Markthal in Rotterdam. De citymarketeer is vaak een verbindende schakel in deze processen, meent de organisatie.

Binnenstad aanjager van citymarketing
De 9e editie van het NCC heeft als thema ‘Binnenstad aanjager van citymarketing’. Er gebeurt momenteel veel in binnensteden, heel veel. Na het vertrek van De Bijenkorf uit onder andere Arnhem en Enschede, hebben ook het faillissement van de V&D en de schoenwinkels van Macintosh binnensteden redelijk op z’n kop gezet. Aan de andere kant zien we de positieve effecten van het groeiende aantal vestigingen van de Primark en de komst van de markthallen in Rotterdam en Amsterdam. De herontwikkeling van panden en gebieden in de binnensteden staat hoog op de agenda, evenals de aanpak van winkelleegstand. Als verbinder tussen de vele betrokken partijen, zoals de gemeente, binnenstadsmanagement, ontwikkelaars, eigenaren van panden, huurders en investeerders, is de citymarketeer nauw bij deze processen betrokken en kan er ook invloed op uitoefenen.

Op NCC16 komen beide werelden samen. Visionaire sprekers over de toekomst van de binnenstad en meer ‘facts & figures’ gedreven vakexperts passeren de revue op #NCC16 met als doel om citymarketeers te informeren en te inspireren.

ArnhemHanze- en winkelstad
Arnhem, de hoofdstad van de provincie Gelderland, is dit jaar gastgemeente van de 9e editie van NCC. Arnhem, de 15e stad van Nederland, behoort tot de grootste winkelsteden van Nederland. De binnenstad van de oude Hanzestad Arnhem is een mix van verleden en heden, waar het stadhuis een mooi voorbeeld van is. Sinds 1830 dient het historische Duivelshuis als het Arnhemse stadhuis. Omdat de stad in de 20ste eeuw bleef groeien, werd er in de jaren negentig een modern complex aan het oude Duivelshuis gebouwd, wat sindsdien samen het stadshuis vormt.
Link: www.nationaalcongrescitymarketing.nl

Gerelateerde berichten:

  • Geen gerelateerde berichten.
  • CELTH
     




       

       

       
       
       

       

    ||| Nieuws |||

    29/11/24
    Acceleratieprogramma voor innovatie zakelijke evenementen van start
    Het Acceleratie Programma van het EU-gefinancierde project ‘BEFuture’ heeft 30.000 euro per project beschikbaar voor Nederlandse innovaties die de technologische en duurzame transitie in de zakelijke evenementen sector ondersteunen.
    19/11/24
    Leiden Convention Bureau lanceert Leiden Booking Service
    Congresdeelnemers kunnen via Leiden Booking Service eenvoudig en zonder verborgen kosten hotelkamers reserveren.
    06/11/24
    Exclusief voor leden
    Hotelplatform Mews snelst groeiende bedrijf van Nederland
    Het hotelplatform Mews heeft de Golden Scaler Award gewonnen tijdens de jaarlijkse Top 250 Awards-ceremonie. Deze prijs betekent dat Mews als het snelst groeiende bedrijf van Nederland wordt gezien.
    15/10/24
    Brabanthallen voegt nog meer variatie in ruimtes toe met nieuwe gebieden De Hertog en Bosch Congreszalen
    Na een grote verbouwing neemt de evenementenlocatie twee compleet vernieuwde gebieden in gebruik.
    11/10/24
    Zet je regio op de kaart 2024: Balans in jouw bestemming – Maak deel uit van de toekomst van toerisme!
    NRIT organiseert in samenwerking met CELTH en de Recreatie Vakbeurs een kennisevent rond bestemming in balans. In slechts twee uur ben je helemaal up-to-date met de nieuwste inzichten en strategieën. Je leert van experts, netwerkt met vakgenoten én krijgt praktische handvatten om direct mee aan de slag te gaan in jouw regio.
    11/10/24
    Exclusief voor leden
    Zakelijk toerisme veert na pandemie eindelijk terug
    De World Travel & Tourism Council (WTTC) verwacht dat zakenreizen dit jaar de pre-pandemieniveaus zullen overtreffen, sneller dan eerder voorspeld, goed voor een record van 1,5 biljoen dollar aan bestedingen.
    10/10/24
    Friesland versterkt positie als duurzame congresbestemming
    Tijdens een netwerkevent presenteerde Friesland Convention Partners hun nieuwe magazine dat Friesland positioneert als dé duurzame congresbestemming.
    04/09/24
    Exclusief voor leden
    Weer drie edities grote techniekbeurs naar Utrecht
    Beurscomplex Koninklijke Jaarbeurs en FPT-VIMAG melden dat zij hun samenwerking rondom TechniShow verlengen met minimaal drie nieuwe edities.