Geplaatst op: 03-02-2016

Binnenstad centraal bij Nationaal Congres Citymarketing

Binnenstad centraal bij Nationaal Congres Citymarketing
Maandag 6 juni 2016 vindt in het stadshuis van Arnhem de negende editie plaats van het Nationaal Congres Citymarketing (NCC). De herontwikkeling van de binnensteden staat centraal. De veranderingen zijn grootschalig, van het omvallen van de V&D tot en met het succes van de Markthal in Rotterdam. De citymarketeer is vaak een verbindende schakel in deze processen, meent de organisatie.

Binnenstad aanjager van citymarketing
De 9e editie van het NCC heeft als thema ‘Binnenstad aanjager van citymarketing’. Er gebeurt momenteel veel in binnensteden, heel veel. Na het vertrek van De Bijenkorf uit onder andere Arnhem en Enschede, hebben ook het faillissement van de V&D en de schoenwinkels van Macintosh binnensteden redelijk op z’n kop gezet. Aan de andere kant zien we de positieve effecten van het groeiende aantal vestigingen van de Primark en de komst van de markthallen in Rotterdam en Amsterdam. De herontwikkeling van panden en gebieden in de binnensteden staat hoog op de agenda, evenals de aanpak van winkelleegstand. Als verbinder tussen de vele betrokken partijen, zoals de gemeente, binnenstadsmanagement, ontwikkelaars, eigenaren van panden, huurders en investeerders, is de citymarketeer nauw bij deze processen betrokken en kan er ook invloed op uitoefenen.

Op NCC16 komen beide werelden samen. Visionaire sprekers over de toekomst van de binnenstad en meer ‘facts & figures’ gedreven vakexperts passeren de revue op #NCC16 met als doel om citymarketeers te informeren en te inspireren.

ArnhemHanze- en winkelstad
Arnhem, de hoofdstad van de provincie Gelderland, is dit jaar gastgemeente van de 9e editie van NCC. Arnhem, de 15e stad van Nederland, behoort tot de grootste winkelsteden van Nederland. De binnenstad van de oude Hanzestad Arnhem is een mix van verleden en heden, waar het stadhuis een mooi voorbeeld van is. Sinds 1830 dient het historische Duivelshuis als het Arnhemse stadhuis. Omdat de stad in de 20ste eeuw bleef groeien, werd er in de jaren negentig een modern complex aan het oude Duivelshuis gebouwd, wat sindsdien samen het stadshuis vormt.
Link: www.nationaalcongrescitymarketing.nl

Gerelateerde berichten:

  • Geen gerelateerde berichten.
  • CELTH





    ||| Nieuws |||

    12/02/25
    Scandic versterkt positie in Duitsland
    Scandic blijft uitbreiden op bestemmingen in Duitsland en zal een leegstaand hotel met 214 kamers overnemen in het westelijke district van het centrum van Berlijn.
    09/02/25
    5 veelvoorkomende problemen met huisjes op vakantieparken
    Vakantieparken zijn voor veel mensen een ideale manier om te ontspannen en te genieten van een welverdiende pauze. Echter, niet alles verloopt altijd vlekkeloos. Veel vakantiegangers en eigenaren van vakantiehuisjes krijgen te maken met terugkerende problemen die de ervaring kunnen beïnvloeden. Hieronder bespreken we enkele veelvoorkomende issues, zodat eigenaren van de parken en woningen deze problemen kunnen voorkomen om hun klanten geweldige vakantie-ervaringen te geven.
    07/02/25
    Staatssecretaris pleit voor middentarief btw
    Het kabinet heeft op verzoek van het parlement alternatieven in kaart gebracht voor de btw-verhoging op cultuur, media en sport. Opeens tovert staatssecretaris Van Oostenbruggen een middentarief uit zijn hoed.
    06/02/25
    Nederlands verblijfstoerisme groeit naar 61 miljoen gasten in 2035
    In 2035 zal Nederland naar verwachting 61 miljoen verblijfsgasten ontvangen, 24% meer dan in 2023. Ons land kan dan rekenen op 12 miljoen extra gasten.
    31/01/25
    Exclusief voor leden
    Groei Nederlands verblijfsbezoek zwakt af
    Het Nederlands verblijfstoerisme, zowel binnenlands als buitenlands, groeit in 2025 naar verwachting met 2,5% naar 52 miljoen verblijfsgasten. Dit is een daling ten opzichte van de gemiddelde groei van 5% per jaar in de periode 2012-2019.
    28/01/25
    Villa for You boekt recordomzet
    Vakantiehuisaanbieder Villa for You heeft in 2024 een recordomzet van 50 miljoen euro behaald, een groei van 40% ten opzichte van 2023. Deze groei is mede te danken aan de stijgende vraag naar flexibele vakanties en unieke verblijven zoals luxe chalets en authentieke landhuizen.
    28/01/25
    Exclusief voor leden
    VNG: Permanente bewoning van recreatiewoningen moet lokaal maatwerk blijven
    Het al dan niet toestaan van permanente bewoning van recreatiewoningen moet een lokale afweging blijven, aldus de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG). Gemeenten kunnen dit in overleg met eigenaren en bewoners van vakantieparken bepalen. De VNG roept de Tweede Kamer op om tegen het voorstel voor landelijke regie te stemmen.
    27/01/25
    Populariteit lenen voor vakantiehuisje brokkelt af
    Recreatiewoningen blijven populair als leendoel, maar het aantal leningen en leenbedragen neemt af. Wat betekent dit voor consumenten?

    ||| Agenda |||

    12/02/25 t/m 13-02-25
    12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
    Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
    24/03/25
    24/03/25 t/m 24-03-25: 2Daagse Glamping Inspiratiereis
    Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert van maandag 24 maart 2025 tot en met d...
    24/06/25
    24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
    Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...