Goed jaar voor Duitsland
Duitse logiesaccommodaties hebben vorig
jaar 436,4 miljoen overnachtingen geregistreerd van zowel
binnenlandse als buitenlandse gasten, een groei van 3% ten opzichte
van 2014. Daarmee groeide het aantal overnachtingen voor het zesde
jaar op rij.
Het inkomend toerisme groeide met 5%
nog sterker naar 79,7 miljoen overnachtingen. Duitsland zit daarmee
boven het Europees gemiddelde (+4%) waar Nederland met +7% weer boven
zit. Het Duits binnenlands toerisme met 2% naar 356,7 miljoen
overnachtingen.
Beperkte groei vanuit Nederland
De meeste buitenlandse overnachtingen
in Duitsland (11 miljoen) worden door Nederlanders gemaakt maar die
groeide in 2015 met 2% slechts licht. Het aantal overnachtingen van
Russen daalde sterk (-30%). Het toerisme uit China (+26%) en Spanje
(+23%) groeide sterk maar ook vanuit belangrijke herkomstlanden als
de Verenigde Staten (+8%), Zwitserland (+9%) werd Duitsland flink
populairder. De groei vanuit andere belangrijke herkomstlanden als
Frankrijk (+2%), Italië (+3%), Oostenrijk (+3%) en Polen (+2%) was
een stuk gematigder.
Trefwoorden: toerisme, internationaal toerisme, binnenlands toerisme, inkomend toerisme, duitsland
|
|
08/01/25
Trade Mart Utrecht, onderdeel van Koninklijke Jaarbeurs, kiest een nieuwe koers. Dat zorgt voor in ieder geval twee nieuwe beurzen voor de segmenten Jewels & Luxury en Kitchen & Design.
|
26/12/24
Dit jaar gingen nieuwe regels in voor de recyclinhg van plastic bij evenementen. Dat was niet makkelijk voor sportevenementen. Opeens moesten de kartonnen bekers voor deelnemers met plastic laagje of gewassen worden, of verzamelen en recyclen. De Zevenheuvelenloop is het eerste evenement dat een percentage van recycling doorgeeft, 92,5%.
|
25/12/24
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
|
24/12/24
Zowel gemeenten als evenementenorganisatoren maken zich grote zorgen over de toekomst van evenementen in Nederland. Uit recent onderzoek van bureau Respons blijkt dat de druk op de sector toeneemt.
|
23/12/24
Voor Pride 2025 in Amsterdam staat het thema LOVE centraal, niet alleen als symbool van romantiek, maar ook als fundament voor verbinding, begrip en solidariteit. Liefde boeit, bindt, steunt en overwint.
|
20/12/24
De Brabanthallen transformeren zich opnieuw tot een winterse wonderland. De tweede editie van De Brabantse Winter belooft nóg groter en spectaculairder te worden dan voorheen. Ruim 80.000 bezoekers worden er verwacht.
|
16/12/24
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
|
13/12/24
Het Nederlandse festivalseizoen van 2024 liet een opvallende verschuiving zien in de muziekprogrammering. Dancemuziek domineerde de podia, terwijl rockmuziek terrein verloor. Dit blijkt uit het rapport 'Festivalprogrammering in Nederland 2024', samengesteld door Martijn Mulder.
|
Momenteel geen berichten aanwezig.
|