Social mediabeleid SAIL Amsterdam 2015 wint internationale award
Het social media beleid van SAIL
Amsterdam 2015 is bekroond tot beste van Europa. Dat werd vorige week
tijdens de Hospitality Sales and Marketing Association International-
awards in Londen bekendgemaakt.
De HSMAI European Award is een jaarlijkse prijs voor toonaangevende bedrijven in hotel, event en reisindustrie. De jury was lovend over het grote bereik dat SAIL heeft gegenereerd, de nieuwe doelgroepen die daarmee zijn aangetrokken en de bijna 100% positieve stemming die op social media heeft geheerst.
Dank aan publiek
"Het is een mooie waardering voor al onze vrijwilligers die samen met ons eigen communicatieteam hebben meegewerkt om #SAIL2015 tot de grootste social media SAIL ooit te maken”, aldus Mitra van Raalten, directeur van Stichting SAIL Amsterdam. "Maar het succes is vooral te danken aan al die miljoenen bezoekers en fans die SAIL trending hebben gemaakt. Doordat zovelen via social media hun verhalen hebben gedeeld is #SAIL2015 groter geworden dan we ooit hadden durven dromen, groter dan alle andere events in Nederland in 2015.”
"Ook hier is de samenwerking met de hoofdsponsoren cruciaal geweest”, vervolgt Erwin van Lambaart, directeur van SAIL Event Partners. "Zij waren bereid met elkaar samen te werken en daarmee de social media content niet alleen te vergroten maar ook te verdiepen en aan te jagen. Daar zijn we de Staatsloterij, Delta Lloyd, TMG, ING, Gemeente Amsterdam en in het bijzonder KPN met de social media boot heel dankbaar voor. Het is een mooie erkenning voor ons communicatieteam die met de ploeg vrijwilligers er alles aan hebben gedaan #SAIL2015 op een relevante manier trending te maken. Ook bedanken we Twitter Nederland dat ons tijdens het evenement met raad en daad heeft bijgestaan. Op deze manier hebben we SAIL écht kunnen verjongen en klaar kunnen stomen voor de toekomst!”