Geplaatst op: 18-02-2016

Landal test nieuwe parkwinkel

Landal test nieuwe parkwinkel
Landal Miggelenberg heeft een totaal vernieuwde Parkshop in gebruik genomen. Niet alleen kreeg het winkelinterieur een volledige metamorfose, boodschappen doen gaat op een heel ander manier, doordat de gasten veel van de producten zelf scheppen en tappen. Dat is leuk en versterkt de vakantiebeleving.

Het scheppen en tappen van producten zoals zuivel, cereals, wijn, noten, en zelfs haardhout is niet alleen avontuurlijk, maar er zit ook een duurzaamheidsaspect aan: minder verspilling en minder verpakkingen. De vakantieboodschappenwinkel biedt duurzame- en streekproducten en verantwoorde vlees en vis. Voor wie niet zelf wil koken, zijn er verse maaltijden bereid om mee naar de vakantiebungalow te nemen. Er zijn versgebakken broodspecialiteiten uit eigen bakkerij en verse koffie-to-go voor de wandeling terug naar de bungalow.


Eigen route voor kinderen

Kinderen hebben een eigen winkelroute. Ze worden onderweg uitgenodigd om hapjes te proeven en kunnen bijvoorbeeld hun eigen hagelslag tappen. Na afloop van het winkelavontuur mogen ze een skelter met aanhanger lenen om de boodschappen naar de bungalow te brengen.


Beleving centraal

"In onze Parkshop vind je alles wat je nodig hebt tijdens je verblijf, maar onze kracht zit vooral in beleving en ontdekken, en daar hebben we een leuk concept voor ontwikkeld. Zo wordt ook het boodschappen doen onderdeel van de vakantiebeleving,” vertelt Marloes Immerman, Corporate Manager Retail van Landal GreenParks. "We gaan de nieuwe formule gedurende zes maanden intensief testen. Daarna kijken we hoe en waar we nog meer van dergelijke vakantieboodschappenwinkels kunnen openen.”


Trefwoorden: verblijfsrecreatie, retail, bungalowparken, parkwinkels

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

24/01/25
Commissie voor natuurherstel opgericht
Een ministeriële commissie voor natuurherstel in Nederland wordt opgericht. Deze commissie wordt opgericht na twee recentelijke rechterlijke uitspraken om haast te maken met het herstel.
24/01/25
Positief oordeel over drie Limburgse musea
Het provinciebestuur van Limburg heeft het rapport ontvangen van de Visitatiecommissie Provinciale Musea 2024. Voornamelijk is inhoudelijk aar de musea gekeken maar toerisme speelt ook een rol.
24/01/25
Perspectieven op internationalisering in Uncover
We zijn verheugd aan te kondigen dat alle artikelen van de nieuwste editie van Uncover, het jaarlijkse, thematische tijdschrift van de Academy for Leisure & Events van de Breda University, nu online beschikbaar zijn in de kennisbank van NRIT.
24/01/25
Camperbeurs Brabant blijft na eerste succes
De eerste editie van de Camperbeurs in Autotron Rosmalen trok afgelopen weekend meer dan 11.000 bezoekers en was volledig uitverkocht. Het evenement vond plaats op zaterdag 18 en zondag 19 januari en overtrof alle verwachtingen.
24/01/25
Exclusief voor leden
Eurostar boekt recordgroei in 2024 en heeft ambitieuze plannen
Eurostar heeft in 2024 een aanzienlijke groei gerealiseerd, met een stijging van +5% in het aantal passagiers vergeleken met 2023. Deze recordprestatie werd gedreven door een sterke vraag, vooral tijdens de Olympische en Paralympische Spelen van Parijs 2024. Eurostar gaat investeren in nieuwe treinen en gaat een strategisch partnership met SkyTeam.
24/01/25
Marketing Groningen maakt camperroute
Waarschijnlijk is Marketing Groningen de eerst dmo die een camperroute maakt. De 6-daagse route leidt je van de stad Groningen helemaal langs de parels van de provincie.
24/01/25
Mogelijkheden en risico’s van AI in de toeristische sector
Tijdens de internationale toerismebeurs FITUR in Madrid hebben UN Tourism en hogeschool Saxion een gezamenlijk rapport gepresenteerd. Het rapport, getiteld ‘Artificial Intelligence Adoption in Tourism: Key Considerations for Sector Stakeholders’, onderzoekt het gebruik, de risico’s en mogelijkheden van kunstmatige intelligentie (AI) in de toerismesector.
23/01/25
Exclusief voor leden
Nederlandse Arq hotelgroep onthult groeiplannen
Wat begon met de aankoop van het Haagse Paleis Hotel in september, door Arq hotelgroep groeide eerder deze maand uit tot een collectie van twee met de aansluiting van Kloosterhotel de Soete Moeder in Den Bosch. De groei moet snel gaan, meldt de groep.

||| Agenda |||

27/01/25
27/01/25 t/m 27-01-25: Plant Powered Dinner Talk
Op maandag 27 januari 2025 vindt de allereerste Plant Powered Dinner Talk plaats bij resta...
29/01/25
29/01/25 t/m 02-02-25: Caravana
Van 29 januari t/m 2 februari 2025 is de WTC Expo in Leeuwarden het toneel van Caravana 20...
06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
11/03/25
11/03/25 t/m 11-03-25: Frysk Toerisme Festival
Op 11 maart keert het toonaangevende kongres voor toeristisch Friesland terug. Deze keer i...