Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 22-02-2016
Auteur: Marc Gerlings

I Amsterdam Store in Amsterdam CS open

I Amsterdam Store in Amsterdam CS open
I Amsterdam Store

Amsterdam Marketing heeft officieel de I amsterdam Store in de IJ-hal van Amsterdam Centraal Station geopend. De winkel biedt zowel bijzondere en iconische producten van Amsterdamse bodem als bekende en onbekende tips over activiteiten, cultuur en bezienswaardigheden in de Metropool Amsterdam.


De I amsterdam Store biedt een breed assortiment aan originele cadeautjes en kwalitatieve producten van Amsterdamse iconen zoals KLM, Ajax, Zaanse Mosterd, Kesbeke, Tony´s Chocolonely, het Rijksmuseum en het Van Gogh Museum. De laatste ins en outs zijn ook aan de leestafel te ontdekken, digitaal via iPads of via de tijdschriften. In Zeeland gaan de VVV-winkels een tegengestelde richting in en worden inspiratiepunten. De souvenirs gaan daar juist de deur uit.


Uniek?
"De I amsterdam Store is een bijzonder concept in de wereld van citymarketing. Nog niet eerder startte een citymarketing organisatie een gecombineerd concept van iconische en lokale producten en (digitale) informatievoorziening, gericht op bewoners, bezoekers en bedrijven. Het is een brandstore waar het motto I amsterdam op verschillende manieren tot leven komt”, meldt Amsterdam Marketing ietwat overdreven. Er zijn eerder winkels in Nederland gestart met deze combinatie.


Binden van bewoners en bezoekers
De winkel van bijna 300m2 is centraal gelegen in het midden van de IJ-hal op de kop van de Middentunnel en de IJ-passage, vlakbij de roltrappen naar het busplatform, de toekomstige metrotoegangen en tegenover de pontsteigers. Door de samenwerking tussen Amsterdam Marketing, Atelier Joachim Baan en Sandenburg Concept Creation is een plek gecreëerd waar de bewoners en bezoekers de rijkdom van de metropool kunnen ontdekken en de verhalen van de Amsterdamse iconen als tastbare herinnering mee krijgen.


Openingsmoment

De Amsterdamse wethouder en locoburgemeester Kajsa Ollongron opende afgelopen vrijdagmiddag de brandstore. Ze gaf daarmee het startsein om de langste catwalk ter wereld te realiseren ter viering van de opening van de I amsterdam Store.


Feiten en cijfers

· Openingstijden: maandag-woensdag: 08:00-19:00 uur, donderdag- zaterdag: 08:00-20:00 uur, zondag: 09:00-18:00 uur

· Bijna 300m2 winkelruimte, totale oppervlakte 400m2

· 300.000 passanten op het CS per dag (40.000 rondom de store)

· 25 medewerkers

· +500 wisselende producten

· Pin en creditcard only

· Creative Direction: Atelier Joachim Baan

· Conceptontwikkelingen: Sandenburg Concept Creation & Amsterdam Marketing

· Lichtplan: Frank Hulsebosch Lichtontwerp & Advies

· Projectmanagement : Sandenburg Concept Creation

· Interieurbouw : van ’t Wout interieurbouw

· Advies retail Nieuwe Kerk/Hermitage



Trefwoorden: VVV, Amsterdam marketing, winkel, concept

CELTH



||| Nieuws |||

28/03/25
Exclusief voor leden
TUI signaleert opvallende trends in meivakanties
Uit de nieuwste boekingscijfers van TUI Nederland blijkt dat Nederlanders tijdens de meivakantie 2025 vaker kiezen voor verre zonbestemmingen. Curaçao, Bonaire en Cancún zijn de favorieten, terwijl Jamaica en de Dominicaanse Republiek een opvallende groei laten zien. Maar ook vintagevakanties zijn in trek.
28/03/25
Exclusief voor leden
Subsidie naar 12 evenementen die identiteit Groningen versterken
Gedeputeerde Staten van provincie Groningen hebben in totaal 297.000 euro subsidie toegekend aan twaalf karakteristieke evenementen die dit jaar in Groningen plaatsvinden.
28/03/25
Exclusief voor leden
Kiellegging van Seven Seas Prestige
Regent Seven Seas Cruises® heeft op de Fincantieri-scheepswerf in het Italiaanse Marghera de kiellegging van de Seven Seas Prestige™ gevierd.
27/03/25
1931 Congrescentrum Brabanthallen is eerste congreslocatie met vaste Sign Language Coffee Bar
1931 Congrescentrum Brabanthallen is vanaf april de eerste in Nederland met een koffiebar waar je in gebarentaal leert een koffie te bestellen. De gebaarista's staan dagelijks klaar.
27/03/25
Succes voor HISWA-RECRON en Watersportverbond tegen gemeente Amsterdam
Watersportorganisaties HISWA-RECRON en het Koninklijk Nederlands Watersportverbond hebben succes geboekt in hun strijd tegen de gemeente Amsterdam rond het instellen van een emissieroze zone.
26/03/25
Exclusief voor leden
Goed jaar voor toeristisch Vlaanderen
Vlaanderen heeft een goed jaar achter de rug. Het aantal vakantiegangers groeide met 3% en ook de dagattracties zagen ondanks het matige weer iets meer bezoekers.
26/03/25
Reizen in de meivakantie steeds populairder: 36% meer boekingen bij Riksja
Steeds meer Nederlanders kiezen ervoor om in de meivakantie een individuele reis te maken. Riksja Travel, marktleider op het gebied van individuele reizen, ziet een aanzienlijke stijging in het aantal boekingen voor deze periode. Met name Marokko, Thailand en Japan zijn populair.
26/03/25
Zuid-Limburgs Wandelnetwerk Knopen Lopen wordt uitgerold
Het wandelnetwerk Knopen Lopen Zuid-Limburg, een grootschalig project om wandelaars te spreiden en te verleiden, gaat een nieuwe fase in. Vanaf april begint de plaatsing van de bewegwijzeringspaaltjes, waardoor het netwerk steeds zichtbaarder wordt.

||| Agenda |||

05/04/25
05/04/25 t/m 05-04-25: Impact Fair
Impact Fair rolt op zaterdag 5 april de groene loper uit voor iedereen die zijn of haar steentje op ...
12/04/25
12/04/25 t/m 12-04-25: Campervan Days
Na een succesvolle eerste editie in 2024 keert Campervan Days op 12 en 13 april 2025 terug...
05/05/25 t/m 11-05-25
05/05/25 t/m 11-05-25: The Greater Bay Area Leisure Tour
Het Nederlandse J2Leisure organiseert samen met haar Chinese partner Glopen van 5 tot en met 11 mei ...
26/05/25
26/05/25 t/m 26-05-25: European Sustainable Tourism Mobility Forum 2025
De Breda University of Applied Sciences organiseert in samenwerking met het Ministerie van Infr...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...