Geplaatst op: 22-02-2016
Auteur: Marc Gerlings

I Amsterdam Store in Amsterdam CS open

I Amsterdam Store in Amsterdam CS open
I Amsterdam Store

Amsterdam Marketing heeft officieel de I amsterdam Store in de IJ-hal van Amsterdam Centraal Station geopend. De winkel biedt zowel bijzondere en iconische producten van Amsterdamse bodem als bekende en onbekende tips over activiteiten, cultuur en bezienswaardigheden in de Metropool Amsterdam.


De I amsterdam Store biedt een breed assortiment aan originele cadeautjes en kwalitatieve producten van Amsterdamse iconen zoals KLM, Ajax, Zaanse Mosterd, Kesbeke, Tony´s Chocolonely, het Rijksmuseum en het Van Gogh Museum. De laatste ins en outs zijn ook aan de leestafel te ontdekken, digitaal via iPads of via de tijdschriften. In Zeeland gaan de VVV-winkels een tegengestelde richting in en worden inspiratiepunten. De souvenirs gaan daar juist de deur uit.


Uniek?
"De I amsterdam Store is een bijzonder concept in de wereld van citymarketing. Nog niet eerder startte een citymarketing organisatie een gecombineerd concept van iconische en lokale producten en (digitale) informatievoorziening, gericht op bewoners, bezoekers en bedrijven. Het is een brandstore waar het motto I amsterdam op verschillende manieren tot leven komt”, meldt Amsterdam Marketing ietwat overdreven. Er zijn eerder winkels in Nederland gestart met deze combinatie.


Binden van bewoners en bezoekers
De winkel van bijna 300m2 is centraal gelegen in het midden van de IJ-hal op de kop van de Middentunnel en de IJ-passage, vlakbij de roltrappen naar het busplatform, de toekomstige metrotoegangen en tegenover de pontsteigers. Door de samenwerking tussen Amsterdam Marketing, Atelier Joachim Baan en Sandenburg Concept Creation is een plek gecreëerd waar de bewoners en bezoekers de rijkdom van de metropool kunnen ontdekken en de verhalen van de Amsterdamse iconen als tastbare herinnering mee krijgen.


Openingsmoment

De Amsterdamse wethouder en locoburgemeester Kajsa Ollongron opende afgelopen vrijdagmiddag de brandstore. Ze gaf daarmee het startsein om de langste catwalk ter wereld te realiseren ter viering van de opening van de I amsterdam Store.


Feiten en cijfers

· Openingstijden: maandag-woensdag: 08:00-19:00 uur, donderdag- zaterdag: 08:00-20:00 uur, zondag: 09:00-18:00 uur

· Bijna 300m2 winkelruimte, totale oppervlakte 400m2

· 300.000 passanten op het CS per dag (40.000 rondom de store)

· 25 medewerkers

· +500 wisselende producten

· Pin en creditcard only

· Creative Direction: Atelier Joachim Baan

· Conceptontwikkelingen: Sandenburg Concept Creation & Amsterdam Marketing

· Lichtplan: Frank Hulsebosch Lichtontwerp & Advies

· Projectmanagement : Sandenburg Concept Creation

· Interieurbouw : van ’t Wout interieurbouw

· Advies retail Nieuwe Kerk/Hermitage



Trefwoorden: VVV, Amsterdam marketing, winkel, concept

CELTH





||| Nieuws |||

10/02/25
Amsterdam heeft weer terminal voor Eurostar
Vanaf vandaag hoeven internationale treinreizigers van de Eurostart op de verbinding van Amsterdam n...
06/02/25
Nationale campermarkt
Op zaterdag 5 april vindt de tweede editie van de Nationale Campermarkt plaats bij FlevoNice in Biddinghuizen.
31/01/25
Exclusief voor leden
Reisboekingen in de plus maar grote verschillen tussen bestemmingen
In 2024 is het aantal reisboekingen met 3% gestegen ten opzichte van 2023. . Europa is stabiel als reisbestemming maar op Azië na verliest intercontinentaal reizen. Ook zien we grote beweging tussen de verschillende vakantielanden met forse winnaars maar ook verliezers.
27/01/25
Lifetime Achievement voor Frank Oostdam
Frank Oostdam, voormalig directeur van ANVR, heeft op het Reisgala 2025 de Lifetime Achievement Award gekregen. Volgens de jury bekleedde hij jarenlang een sleutelpositie in de branche.
24/01/25
Exclusief voor leden
Eurostar boekt recordgroei in 2024 en heeft ambitieuze plannen
Eurostar heeft in 2024 een aanzienlijke groei gerealiseerd, met een stijging van +5% in het aantal passagiers vergeleken met 2023. Deze recordprestatie werd gedreven door een sterke vraag, vooral tijdens de Olympische en Paralympische Spelen van Parijs 2024. Eurostar gaat investeren in nieuwe treinen en gaat een strategisch partnership met SkyTeam.
23/01/25
easyJet voorziet sterke vraag naar vliegen en vakanties in 2025
easyJet heeft een goed eerste kwartaal achter de rug met meer passagiers in haar vliegtuigen en een sterke groeiverwachting voor easyJet Holidays.
23/01/25
ANVR waarschuwt consumenten voor Thomas Cook
De ANVR waarschuwt reizigers voor verzoeken van Thomas Cook Europe BV om boekingen over te zetten naar het Poolse bedrijf eSky.pl S.A.
10/01/25
TUI introduceert Lena, de AI Explorer die de wereld voor je ontdekt
Lena voegt zich bij het bestaande team van TUI influencers en content creaters om vakantiegangers sneller, actueler en relevanter te informeren.