Geplaatst op: 29-02-2016
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Magic Worlds of Light op oude locatie Yumble

Magic Worlds of Light op oude locatie Yumble

In de oude locatie van het failliete attractiepark Yumble in Roermond komt lichtfestival Magic World of Lights. De attractie opent op zaterdag 30 april haar deuren. Magic World of Lights is een evenement waar bezoekers via 80.000 LED-lichten een toer rond de wereld maken.


De attractie is een vervolg op de succesvolle China Lights Events in onder andere Antwerpen, Rotterdam en Utrecht. De marketing, communicatie en sponsoring wordt verzorgd door Wim Noordzij en René Bergmans van Brand Based Proposition, schrijft Sponsorreport.


250.000 bezoekers verwacht

Vanaf zaterdag 30 april is Magic World of Lights dagelijks geopend tussen 12.00 en 20.00 uur. De entreeprijzen zijn 9,50 euro voor kinderen tot en met 12 jaar en 13,50 euro voor volwassenen. De attractie is in eerste instantie voor een jaar gepland en verwacht 250.000 bezoekers. Dat lijkt niet onmogelijk aangezien een dergelijk festival in de Antwerpse dierentuin in 2014 tussen 6 december en 8 januari 100.000 bezoekers trok. Vergelijkbare events trokken in Rotterdam (2012) Utrecht (2014) respectievelijk 125.000 en 90.000 bezoekers.


"In een droomwereld met enerverende lichtshows passeren bezoekers iconen als Hollandse windmolens, Atomium, Brandenburger Tor, Eiffeltoren, Tower Bridge, Big Ben, Toren van Pisa, Colosseum, Vrijheidsbeeld, Chinese Muur, het regenwoud en de onderwaterwereld. Elk met hun eigen wetenswaardigheden. Verrassend, boeiend en leerzaam voor iedereen, van jong tot oud”, schrijven de initiatiefnemers enthousiast.


Gemeente blij

Wethouder Raja Fick van Roermond is blij met de komst van Magic World of Lights naar Roermond: "Magic World of Lights past naadloos in de toeristisch recreatieve functie van Roermond en is een waardevolle aanvulling op het aanbod in onze stad.”

Trefwoorden: attractieparken, attracties, limburg, festivals

CELTH





||| Nieuws |||

06/02/25
Van Gogh Homeland presenteert de Groene Kathedraal
De Tilburgse Spooorzone krijgt in het voorjaar van 2026 in de vorm van een Groene Kathedraal een tijdelijk stedelijk lunapark. De Groene Kathedraal wordt een podium voor een prikkelend programma voor een breed publiek, waar met positiviteit en verbeeldingskracht aandacht wordt gevraagd voor dilemma’s en oplossingen voor de grote duurzaamheidsopgaven in Brabant, het Homeland van Vincent van Gogh.
24/01/25
Perspectieven op internationalisering in Uncover
We zijn verheugd aan te kondigen dat alle artikelen van de nieuwste editie van Uncover, het jaarlijkse, thematische tijdschrift van de Academy for Leisure & Events van de Breda University, nu online beschikbaar zijn in de kennisbank van NRIT.
21/01/25
Exclusief voor leden
Cash betalen vooral populair in buitenland
Menig toerist die Nederland bezoekt is verrast over de digitale betalingen terwijl zij met fysieke euro's in de hand staan. In Europa is cash nog steeds populair maar andere vormen van betalen groeien snel.
08/01/25
Van Velde in Raad van Toezicht Utrecht Marketing
Michel van Velde is sinds 1 januari toegetreden tot de Raad van Toezicht van destinatieorganisatie Utrecht Marketing. De Raad van Toezicht is daarmee compleet.
06/01/25
DNB gaat in maart weer open voor bezoekers
Na een bijna vijf jaar durende renovatie is het gebouw ook weer open voor bezoekers en toeristen. Een bijzondere attractie in het hart van de hoofdstad Amsterdam.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
16/12/24
Meer Nederlanders boeken vroeg voor Oud en Nieuw, Breda en Rotterdam dit jaar populairder
HotelSpecials , een van de grootste Nederlandse aanbieders van hotelovernachtingen, ziet dit jaar een stijging van 32% in het aantal boekingen in Nederland vergeleken met dezelfde periode in 2023.