Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 04-03-2016

DFDS legt de focus op de klant

DFDS legt de focus op de klant
Cruiseferrymaatschappij DFDS kijkt terug op een succesvol 2015 met recordcijfers op de routes IJmuiden – Newcastle, Duinkerken – Dover en Calais – Dover. Op de route IJmuiden – Newcastle bedroeg de groei 2,6% en op de vaarroutes naar Dover maar liefst 7%. De groei is mede het gevolg van een verbeteringstraject waarbij DFDS zich focust op klanttevredenheid en service. Passagiers beoordeelden DFDS vorig jaar gemiddeld met een 7,6. De omzet op alle vaarroutes steeg met 5% naar 13,5 miljard DKK (ongeveer 1,81 miljard euro).


DFDS vervoerde in 2015 een recordaantal passagiers van IJmuiden naar Newcastle en vice versa: 587.000 (2014: 572.000). Het totaal aantal voertuigen lag op 121.500 (2014: 109.500). Ook op het Kanaal was er met 7% een duidelijke groei te zien op de routes Duinkerken – Dover en Calais – Dover. In totaal werden 1.007.252 voertuigen vervoerd. De volumes in de vrachtdivisie van DFDS stegen met 7%.


Nu al veel vroegboekingen

DFDS is actief op dertig vaarroutes. In totaal vervoerde de cruiseferrymaatschappij het afgelopen jaar op alle vaarroutes 6,2 miljoen passagiers. De totale omzet op alle vaarroutes was in 2015 13,5 miljard DKK (ongeveer 1,81 miljard euro), een stijging van 5% ten opzichte van vorig jaar. Ook voor 2016 zijn de verwachtingen positief: "Er wordt al veel vroeg geboekt voor het hoogseizoen. Ook proberen we reizigers te enthousiasmeren voor overtochten en eventuele aansluitende roadtrips in Zuid-Engeland en Schotland in het voor- en najaar. Daarnaast hebben we in februari twee schepen toegevoegd op de route Calais - Dover”, zegt Teun-Wim Leene, country manager van DFDS.


Klanttevredenheid centraal

In 2015 stond het verbeteren van klanttevreden bij DFDS centraal. Hiervoor is het Customer Focus Initiative in het leven geroepen, een initiatief met drie aandachtspunten: luisteren naar de klant, het trainen van het personeel en focus op culturele verschillen. Om het luisteren naar de klant te realiseren voert DFDS jaarlijks klanttevredenheidsenquêtes uit onder haar passagiers. De onderwerpen variëren van ervaringen tijdens het boeken tot hoe de terminals en verschillende ruimtes aan boord bevielen. Passagiers gaven DFDS in 2015 gemiddeld een 7,6. DFDS traint het personeel op basis van de feedback uit de enquêtes. Medewerkers krijgen onder de noemer ‘Yes we will’ interne trainingen om de dagelijkse gang van zaken constant te kunnen verbeteren. Een ander focuspunt is het overbruggen van culturele verschillen onder de uiteenlopende nationaliteiten aan boord. Daarom heeft DFDS in 2015 een uitwisselingsprogramma opgezet rondom stages met universiteiten in China, Japan en Korea. Tourism Management studenten uit Azië werken tijdens hun studie dan een tijd op de schepen.


Over DFDS

DFDS is de grootste cruiseferrymaatschappij van Noord-Europa met een netwerk van 30 routes en 50 schepen voor passagiers en vracht. Van IJmuiden naar Newcastle vervoert DFDS jaarlijks ruim een half miljoen passagiers over het water. Op de vaarroutes Duinkerken – Dover en Calais – Dover vervoert DFDS jaarlijks ruim een miljoen voertuigen. Dit jaar bestaat DFDS 150 jaar.

Trefwoorden: cruises, veerboten, klanttevredenheid

CELTH



||| Nieuws |||

11/04/25
ANWB lobby tegen afschaffen accijnskorting
De betaalbaarheid van autorijden staat onder druk. Steeds meer mensen hebben moeite de stijgende kosten voor hun autogebruik te betalen. De auto is het meest gebruikte vervoermiddel naar vakantielocaties.
11/04/25
Exclusief voor leden
Kortgeding tegen plafond 478.000 vluchten van en naar Schiphol
Aanstaande maandag dient het kortgeding van KLM Groep, Delta Air Lines, Corendon, easyJet en TUI tegen de Nederlandse overheid om ervoor te zorgen dat Nederland verbonden blijft met de rest van de wereld via Schiphol. Met andere woorden, deze bedrijven willen het plafond van maximaal 478.000 vluchten van en naar Schiphol van tafel.
11/04/25
Exclusief voor leden
Meiden duiken in techniek KLM
KLM ontving op 10 april 30 meiden van basisschool de Regenboog Tochtwaard uit Alkmaar bij E&M (Engineering & Maintenance). KLM deed namelijk mee aan Girls’Day ‘25, een landelijk initiatief van VHTO waarbij verschillende bedrijven hun deuren openzetten om jonge meiden kennis te laten maken met techniek, bèta en IT.
10/04/25
Explore Breda Store trekt in eerste jaar 24.000 bezoekers en ziet online groei
De Explore Breda Store heeft in haar eerste jaar, sinds de opening op 12 april 2024, een succesvolle start doorgemaakt met 24.000 fysieke bezoekers uit meer dan 30 landen, 20% meer dan verwacht. Daarnaast kent ook de online aanwezigheid van Explore Breda een sterke groei.
10/04/25
Wegwijzer voor het meten van bewonersprofijt gepresenteerd
Vandaag is tijdens een LDA-Kennissessie de ‘Wegwijzer voor het meten van bewonersprofijt’ gepresenteerd. Deze wegwijzer biedt een overzicht van zowel voor de hand liggende als innovatieve methoden om bewonersprofijt te meten.
10/04/25
Exclusief voor leden
Kristel Baele: investeren in cultuur is investeren in vestigingsklimaat
Investeren in culturele broedplaatsen draagt bij aan het regionale vestigingsklimaat voor inwoners en bedrijven. Daar zijn destinatiemanagementorganisaties ook dagelijks mee bezig. Dat heeft de voorzitter van de Raad voor Cultuur Kristel Baele afgelopen weekend gezegd bij de opening van de nieuwe broedplaats 'Nesse' in de gemeente Terneuzen.
10/04/25
Exclusief voor leden
WTTC: Toerisme blijft wereldwijd sterk groeien en bijdragen aan welvaart en werkgelegenheid
Tegen de achtergrond van economische onzekerheid tonen de meest recente onderzoeken van de World Travel & Tourism Council (WTTC) aan dat de wereldwijde reis- en toerismesector dit jaar naar verwachting sterk zal groeien, waarmee het zijn rol als hoeksteen van grote wereldeconomieën bevestigt, aangezien reizigers naar verwachting meer dan ooit tevoren zullen uitgeven.
10/04/25
Exclusief voor leden
Burgers' Zoo neemt GaiaZOO over
Koninklijke Burgers’ Zoo neemt GaiaZOO in Kerkrade over. Door de overname, die op 1 juni 2025 officieel wordt bekrachtigd, bundelen twee toonaangevende Nederlandse dierentuinen hun krachten. Beide parken benadrukken hun gedeelde filosofie en waarden.

||| Agenda |||

12/04/25
12/04/25 t/m 12-04-25: Campervan Days
Na een succesvolle eerste editie in 2024 keert Campervan Days op 12 en 13 april 2025 terug...
05/05/25 t/m 11-05-25
05/05/25 t/m 11-05-25: The Greater Bay Area Leisure Tour
Het Nederlandse J2Leisure organiseert samen met haar Chinese partner Glopen van 5 tot en met 11 mei ...
26/05/25
26/05/25 t/m 26-05-25: European Sustainable Tourism Mobility Forum 2025
De Breda University of Applied Sciences organiseert in samenwerking met het Ministerie van Infr...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...