Geplaatst op: 10-03-2016
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Efteling op weg naar vijf miljoen bezoekers

Efteling op weg naar vijf miljoen bezoekers
Baron1898
Attractiepark de Efteling heeft vorig jaar 4,68 miljoen bezoekers ontvangen. Dat is een toename van 6,4% ten opzichte van vorig jaar toen het park 4,40 miljoen bezoekers mocht verwelkomen. Volgens het park is de groeiende populariteit vooral te danken aan de nieuwe attractie Baron1898, het succes van het eigen vakantiepark EftelingBosrijk en de lange en warme zomer. Dat meldt het bedrijf via Twitter. De Efteling krijgt volgens Looopings extra veel bezoekers uit België, Duitsland, Frankrijk en Engeland. Uit die landen kon het park 10% meer bezoekers noteren.


Voor de Efteling was het sowieso een mooie week omdat de eerste paal werd geslagen van de nieuwe attractie Symbolica. Deze darkride moet in de zomer van 2017 open gaan. Symbolica wordt een overdekte attractie voor de hele familie, zoalsde bekende attracties als Droomvlucht, Fata Morgana en Carnaval Festival. Centraal in de rit in Symbolica staat de wisselwerking tussen werkelijkheid, droom en fantasie.


De nieuwe attractie maakt deel uit van het 65-jarig jubileum van de Efteling en komt middenin het park te staan. De bouw kost 35 miljoen euro en is naast pannenkoekenrestaurant Polles Keuken, het tweede en belangrijkste onderdeel van het Rijk der Fantasie waarin in totaal 42 miljoen euro wordt geïnvesteerd. Verder inverteert het Brabantse attractiepark in een nieuwe verblijfsaccommodatie in het Loonsche Zand. Met deze investeringen wil de Efteling groeien naar vijf miljoen bezoekers in 2020.


De Efteling is veruit de populairste dagattractie van Nederland zoals uit onderstaande tabel uit het Trendrapport toerisme, recreatie en vrije tijd blijkt.



Trefwoorden: attractieparken, brabant, efteling

CELTH





||| Nieuws |||

10/02/25
Amsterdam heeft weer terminal voor Eurostar
Vanaf vandaag hoeven internationale treinreizigers van de Eurostart op de verbinding van Amsterdam n...
06/02/25
Nationale campermarkt
Op zaterdag 5 april vindt de tweede editie van de Nationale Campermarkt plaats bij FlevoNice in Biddinghuizen.
31/01/25
Exclusief voor leden
Reisboekingen in de plus maar grote verschillen tussen bestemmingen
In 2024 is het aantal reisboekingen met 3% gestegen ten opzichte van 2023. . Europa is stabiel als reisbestemming maar op Azië na verliest intercontinentaal reizen. Ook zien we grote beweging tussen de verschillende vakantielanden met forse winnaars maar ook verliezers.
27/01/25
Lifetime Achievement voor Frank Oostdam
Frank Oostdam, voormalig directeur van ANVR, heeft op het Reisgala 2025 de Lifetime Achievement Award gekregen. Volgens de jury bekleedde hij jarenlang een sleutelpositie in de branche.
24/01/25
Exclusief voor leden
Eurostar boekt recordgroei in 2024 en heeft ambitieuze plannen
Eurostar heeft in 2024 een aanzienlijke groei gerealiseerd, met een stijging van +5% in het aantal passagiers vergeleken met 2023. Deze recordprestatie werd gedreven door een sterke vraag, vooral tijdens de Olympische en Paralympische Spelen van Parijs 2024. Eurostar gaat investeren in nieuwe treinen en gaat een strategisch partnership met SkyTeam.
23/01/25
easyJet voorziet sterke vraag naar vliegen en vakanties in 2025
easyJet heeft een goed eerste kwartaal achter de rug met meer passagiers in haar vliegtuigen en een sterke groeiverwachting voor easyJet Holidays.
23/01/25
ANVR waarschuwt consumenten voor Thomas Cook
De ANVR waarschuwt reizigers voor verzoeken van Thomas Cook Europe BV om boekingen over te zetten naar het Poolse bedrijf eSky.pl S.A.
10/01/25
TUI introduceert Lena, de AI Explorer die de wereld voor je ontdekt
Lena voegt zich bij het bestaande team van TUI influencers en content creaters om vakantiegangers sneller, actueler en relevanter te informeren.