Efteling op weg naar vijf miljoen bezoekers
Attractiepark de Efteling heeft vorig
jaar 4,68 miljoen bezoekers ontvangen. Dat is een toename van 6,4%
ten opzichte van vorig jaar toen het park 4,40 miljoen bezoekers
mocht verwelkomen. Volgens het park is de groeiende populariteit
vooral te danken aan de nieuwe attractie Baron1898, het succes van
het eigen vakantiepark EftelingBosrijk en de lange en warme zomer. Dat meldt het bedrijf via
Twitter. De Efteling krijgt volgens Looopings extra veel bezoekers
uit België, Duitsland, Frankrijk en Engeland. Uit die landen kon het
park 10% meer bezoekers noteren.
Voor de Efteling was het sowieso een
mooie week omdat de eerste paal werd geslagen van de nieuwe attractie
Symbolica. Deze darkride moet in de zomer van 2017 open gaan.
Symbolica wordt een overdekte attractie voor de hele familie,
zoalsde bekende attracties als Droomvlucht, Fata Morgana en Carnaval
Festival. Centraal in de rit in Symbolica staat de wisselwerking
tussen werkelijkheid, droom en fantasie.
De nieuwe attractie maakt deel uit van
het 65-jarig jubileum van de Efteling en komt middenin het park te
staan. De bouw kost 35 miljoen euro en is naast
pannenkoekenrestaurant Polles Keuken, het tweede en belangrijkste
onderdeel van het Rijk der Fantasie waarin in totaal 42 miljoen euro
wordt geïnvesteerd. Verder inverteert het Brabantse attractiepark in
een nieuwe verblijfsaccommodatie in het Loonsche Zand. Met deze
investeringen wil de Efteling groeien naar vijf miljoen bezoekers in
2020.
De Efteling is veruit de populairste dagattractie van Nederland zoals uit onderstaande tabel uit het Trendrapport toerisme, recreatie en vrije tijd blijkt.
Trefwoorden: attractieparken, brabant, efteling
|
|
08/01/25
Trade Mart Utrecht, onderdeel van Koninklijke Jaarbeurs, kiest een nieuwe koers. Dat zorgt voor in ieder geval twee nieuwe beurzen voor de segmenten Jewels & Luxury en Kitchen & Design.
|
26/12/24
Dit jaar gingen nieuwe regels in voor de recyclinhg van plastic bij evenementen. Dat was niet makkelijk voor sportevenementen. Opeens moesten de kartonnen bekers voor deelnemers met plastic laagje of gewassen worden, of verzamelen en recyclen. De Zevenheuvelenloop is het eerste evenement dat een percentage van recycling doorgeeft, 92,5%.
|
25/12/24
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
|
24/12/24
Zowel gemeenten als evenementenorganisatoren maken zich grote zorgen over de toekomst van evenementen in Nederland. Uit recent onderzoek van bureau Respons blijkt dat de druk op de sector toeneemt.
|
23/12/24
Voor Pride 2025 in Amsterdam staat het thema LOVE centraal, niet alleen als symbool van romantiek, maar ook als fundament voor verbinding, begrip en solidariteit. Liefde boeit, bindt, steunt en overwint.
|
20/12/24
De Brabanthallen transformeren zich opnieuw tot een winterse wonderland. De tweede editie van De Brabantse Winter belooft nóg groter en spectaculairder te worden dan voorheen. Ruim 80.000 bezoekers worden er verwacht.
|
16/12/24
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
|
13/12/24
Het Nederlandse festivalseizoen van 2024 liet een opvallende verschuiving zien in de muziekprogrammering. Dancemuziek domineerde de podia, terwijl rockmuziek terrein verloor. Dit blijkt uit het rapport 'Festivalprogrammering in Nederland 2024', samengesteld door Martijn Mulder.
|
Momenteel geen berichten aanwezig.
|