Geplaatst op: 11-03-2016
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Bevrijdingsfestival Overijssel vervangt hoofdsponsor door crowdfunding

Bevrijdingsfestival Overijssel vervangt hoofdsponsor door crowdfunding
Het Bevrijdingsfestival Overijssel gaat het verlies van de hoofdsponsor niet opvangen door een nieuwe hoofdsponsor maar door crowdfunding. Voor 25 euro kan iedere bezoeker het podium enige tijd ‘helemaal voor zichzelf’ hebben. Het festival in Zwolle is uitgegroeid tot het grootste bevrijdingsfestival in Nederland en is gratis toegankelijk.

Doel van de actie is het publiek betrekken bij het vieren van de vrijheid. En natuurlijk om extra financiering op te halen voor het festival."Het publiek steunt het festival massaal door ieder jaar in grote getale naar Zwolle te komen. We zijn niet voor niks het grootste bevrijdingsfestival van Nederland. Waarom dit trouwe publiek niet de mogelijkheid bieden zich even het podium toe te eigenen en een kijkje achter de schermen te nemen”, vertelt Niek van der Sprong over de achtergrond van de actie.

Meer voordeeltjes
Behalve het fotomoment dat het podium even helemaal van jezelf is, genieten deze sponsors van nog een paar mooie voordelen. Zij krijgen toegang tot de Press & Guest ruimte naast het hoofdpodium (waar het fijn plassen is op gewone toiletten en een drankje in een gewoon glas geserveerd wordt) en krijgen zo de kans om het festival vanuit een hele andere positie te bekijken.

De eerste 100 sponsors zijn er al
Jacco Vonhof van Novon vindt dit zo’n goed idee dat hij direct besloot 100 van zijn medewerkers op 5 mei de ‘vrijheid’ te geven. "Voor mij is het Bevrijdingsfestival een belangrijk moment in het jaar. We vieren onze vrijheid, we staan er bij stil en waarderen het. Dit kan toch niet mooier dan door met elkaar te genieten van geweldige muziek. Met deze actie bezorg ik 100 collega’s een 5 mei om nooit meer te vergeten”.

Trefwoorden: evenementen, bevrijdingsfestival, overijssel, zwolle

CELTH
 
   
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

30/10/24
Menno Stokman verlaat CELTH na zeven jaar
Menno Stokman, directeur van het Centre of Expertise Leisure, Tourism & Hospitality (CELTH), neemt na ruim zeven jaar afscheid. Per 1 januari 2025 treedt hij in dienst bij de gemeente Wageningen als strategisch adviseur voor het Netwerk Kennissteden Nederland.
29/10/24
Kennisevent Zet je regio op de kaart 2024: Balans in jouw bestemming
NRIT organiseert in samenwerking met CELTH en de Recreatie Vakbeurs het kennisevent ‘Zet je regio op de kaart 2024: Balans in jouw bestemming. Primeur voor Nederland. Presentatie van internationaal onderzoek: 'Creating equitable destinations: How to manage and distribute tourism’s value to better serve communities'.
11/10/24
Zet je regio op de kaart 2024: Balans in jouw bestemming – Maak deel uit van de toekomst van toerisme!
NRIT organiseert in samenwerking met CELTH en de Recreatie Vakbeurs een kennisevent rond bestemming in balans. In slechts twee uur ben je helemaal up-to-date met de nieuwste inzichten en strategieën. Je leert van experts, netwerkt met vakgenoten én krijgt praktische handvatten om direct mee aan de slag te gaan in jouw regio.
25/09/24
Een tafel voor niemand? Vier scenario's voor het arbeidsmarkttekort in toerisme en hospitality
Wat brengt de toekomst voor toerisme? Zijn dat robots in de keuken, virtuele avonturen of structurele personeelstekorten? Lector ‘Disruption, Innovation and New Phenomena’ Ian Yeoman bij NHL Stenden Hogeschool, schetste in zijn inauguratiespeech vier scenario's voor de sector.
24/06/24
Meer weten over klimaatrisico's, impact of bewonersbetrokkenheid? CELTH komt met drie nieuwe onderzoeken!
Het Centre of Expertise Leisure, Tourism & Hospitality (CELTH) heeft de afgelopen week maar liefst drie nieuwe onderzoeken gepubliceerd. Zo brachten ze de klimaatrisico’s van Nederlandse reisorganisaties in kaart, onderzochten hoe ze bewoners beter bij toerisme(beleid) kunnen betrekken en ontwikkelden ze een impact label voor vakantiehuizen in de natuur.
18/03/24
Lidstaten willen toerisme hoog op de agenda van de nieuwe Europese Commissie
Toerisme blijft in Europa hoog op de politieke agenda staan. De huidige Europese Commissie zal na de verkiezingen haar uiterste best doen toerisme op EU-niveau goed op de agenda te houden.
30/01/24
PD-kandidaat: Kansen voor hotels door CSRD
In het Professional Doctorate voor Leisure, Tourism & Hospitality traject is Armand Odekerken ingestapt. Odekerken onderzoekt hoe verschillende hotelketens duurzaamheidsstrategieën kunnen ontwikkelen en implementeren die voldoen aan de wetgeving over Corporate Sustainability Reporting Directive (CSRD).
11/01/24
Vier nieuwe projecten van CELTH
De onderzoekers van CELTH zijn samen met werkveldpartners met maar liefst vier nieuwe projecten gestart. De projecten richten zich op een bewonersprofijt en -betrokkenheid, een eerlijker verdeling van de voordelen van toerisme en een rankingsystematiek voor duurzame prestaties van natuurhuisjes.