Bevrijdingsfestival Overijssel vervangt hoofdsponsor door crowdfunding
Het Bevrijdingsfestival Overijssel gaat het verlies van de hoofdsponsor niet opvangen door een nieuwe hoofdsponsor maar door crowdfunding. Voor 25 euro kan iedere bezoeker het podium enige tijd ‘helemaal voor zichzelf’ hebben. Het festival in Zwolle is uitgegroeid tot het grootste bevrijdingsfestival in Nederland en is gratis toegankelijk.
Doel van de actie is het publiek betrekken bij het vieren van de vrijheid. En natuurlijk om extra financiering op te halen voor het festival."Het publiek steunt het festival massaal door ieder jaar in grote getale naar Zwolle te komen. We zijn niet voor niks het grootste bevrijdingsfestival van Nederland. Waarom dit trouwe publiek niet de mogelijkheid bieden zich even het podium toe te eigenen en een kijkje achter de schermen te nemen”, vertelt Niek van der Sprong over de achtergrond van de actie.
Meer voordeeltjes
Behalve het fotomoment dat het podium even helemaal van jezelf is, genieten deze sponsors van nog een paar mooie voordelen. Zij krijgen toegang tot de Press & Guest ruimte naast het hoofdpodium (waar het fijn plassen is op gewone toiletten en een drankje in een gewoon glas geserveerd wordt) en krijgen zo de kans om het festival vanuit een hele andere positie te bekijken.
De eerste 100 sponsors zijn er al
Jacco Vonhof van Novon vindt dit zo’n goed idee dat hij direct besloot 100 van zijn medewerkers op 5 mei de ‘vrijheid’ te geven. "Voor mij is het Bevrijdingsfestival een belangrijk moment in het jaar. We vieren onze vrijheid, we staan er bij stil en waarderen het. Dit kan toch niet mooier dan door met elkaar te genieten van geweldige muziek. Met deze actie bezorg ik 100 collega’s een 5 mei om nooit meer te vergeten”.
Topics:Evenementen
Trefwoorden: evenementen, bevrijdingsfestival, overijssel, zwolle