Geplaatst op: 11-03-2016
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Bevrijdingsfestival Overijssel vervangt hoofdsponsor door crowdfunding

Bevrijdingsfestival Overijssel vervangt hoofdsponsor door crowdfunding
Het Bevrijdingsfestival Overijssel gaat het verlies van de hoofdsponsor niet opvangen door een nieuwe hoofdsponsor maar door crowdfunding. Voor 25 euro kan iedere bezoeker het podium enige tijd ‘helemaal voor zichzelf’ hebben. Het festival in Zwolle is uitgegroeid tot het grootste bevrijdingsfestival in Nederland en is gratis toegankelijk.

Doel van de actie is het publiek betrekken bij het vieren van de vrijheid. En natuurlijk om extra financiering op te halen voor het festival."Het publiek steunt het festival massaal door ieder jaar in grote getale naar Zwolle te komen. We zijn niet voor niks het grootste bevrijdingsfestival van Nederland. Waarom dit trouwe publiek niet de mogelijkheid bieden zich even het podium toe te eigenen en een kijkje achter de schermen te nemen”, vertelt Niek van der Sprong over de achtergrond van de actie.

Meer voordeeltjes
Behalve het fotomoment dat het podium even helemaal van jezelf is, genieten deze sponsors van nog een paar mooie voordelen. Zij krijgen toegang tot de Press & Guest ruimte naast het hoofdpodium (waar het fijn plassen is op gewone toiletten en een drankje in een gewoon glas geserveerd wordt) en krijgen zo de kans om het festival vanuit een hele andere positie te bekijken.

De eerste 100 sponsors zijn er al
Jacco Vonhof van Novon vindt dit zo’n goed idee dat hij direct besloot 100 van zijn medewerkers op 5 mei de ‘vrijheid’ te geven. "Voor mij is het Bevrijdingsfestival een belangrijk moment in het jaar. We vieren onze vrijheid, we staan er bij stil en waarderen het. Dit kan toch niet mooier dan door met elkaar te genieten van geweldige muziek. Met deze actie bezorg ik 100 collega’s een 5 mei om nooit meer te vergeten”.

Trefwoorden: evenementen, bevrijdingsfestival, overijssel, zwolle

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

08/01/25
Exclusief voor leden
Koerswijziging Trade Mart leidt tot nieuwe beurzen
Trade Mart Utrecht, onderdeel van Koninklijke Jaarbeurs, kiest een nieuwe koers. Dat zorgt voor in ieder geval twee nieuwe beurzen voor de segmenten Jewels & Luxury en Kitchen & Design.
26/12/24
Recycling bekers bij sportevenementen
Dit jaar gingen nieuwe regels in voor de recyclinhg van plastic bij evenementen. Dat was niet makkelijk voor sportevenementen. Opeens moesten de kartonnen bekers voor deelnemers met plastic laagje of gewassen worden, of verzamelen en recyclen. De Zevenheuvelenloop is het eerste evenement dat een percentage van recycling doorgeeft, 92,5%.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
24/12/24
Zorgen over toekomst evenementen
Zowel gemeenten als evenementenorganisatoren maken zich grote zorgen over de toekomst van evenementen in Nederland. Uit recent onderzoek van bureau Respons blijkt dat de druk op de sector toeneemt.
23/12/24
Pride Amsterdam kiest voor Love in 2025
Voor Pride 2025 in Amsterdam staat het thema LOVE centraal, niet alleen als symbool van romantiek, maar ook als fundament voor verbinding, begrip en solidariteit. Liefde boeit, bindt, steunt en overwint.
20/12/24
De Brabantse Winter keert terug met meer glitter en glamour
De Brabanthallen transformeren zich opnieuw tot een winterse wonderland. De tweede editie van De Brabantse Winter belooft nóg groter en spectaculairder te worden dan voorheen. Ruim 80.000 bezoekers worden er verwacht.
16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
13/12/24
Minder diversiteit ondanks meer optredens op festivals
Het Nederlandse festivalseizoen van 2024 liet een opvallende verschuiving zien in de muziekprogrammering. Dancemuziek domineerde de podia, terwijl rockmuziek terrein verloor. Dit blijkt uit het rapport 'Festivalprogrammering in Nederland 2024', samengesteld door Martijn Mulder.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.