Geplaatst op: 15-03-2016
Auteur: Marc Gerlings

Militair Museum en Heuvelrug verkennen Duitse markt bij ITB

Militair Museum en Heuvelrug verkennen Duitse markt bij ITB
Tijdens de jaarlijkse Internationale Tourismusbörse Berlin (ITB) in Berlijn, heeft het Nationaal Militair Museum (NMM) uit Soesterberg tussen 9 en 13 maart jl. de Utrechtse Heuvelrug gepromoot. In samenwerking NBTC Holland Marketing zorgde het museum samen met andere grote attracties en de grote steden voor een opvallende standpresentatie. "Duidelijk is dat Duitse markt grote interesse heeft in de Heuvelrug en de regio Utrecht, samen met RBT Heuvelrug en Vallei gaan we bekijken hoe we meer Duitse bezoekers kunnen trekken.”

Met 10.000 exposanten en 175.000 bezoekers is de ITB de grootste toerisme-beurs ter wereld. Samen met de grote steden en andere Nederlandse attracties benutte het NMM dit interessante podium om het museum en de regio als toeristische bestemming te promoten.

NMM Samen toerisme ontwikkelen
"Sinds de opening van ons museum eind 2014, zijn we samen met het nieuwe Regionaal Bureau voor Toerisme (RBT) Heuvelrug en Vallei continu op zoek naar mogelijkheden en nieuwe markten”, zegt marketingmanager Heleen Bronder van het NMM. "De presentatie tijdens de ITB past daarin, we wilden daarmee bekijken in hoeverre de Duitse markt voor ons interessant is. Met de ervaringen van de beurs kunnen we gerust stellen dat dat zeker zo is: de overweldigende natuur, de vele landhuizen en kastelen, de nabijheid van steden als Amsterdam en Utrecht en het ruim aanwezige militair erfgoed in musea zoals het NMM en Huis Doorn maken de Heuvelrug tot een gewilde bestemming voor de Duitse bezoeker.”

Ervaring opdoen
"Met de ervaringen van het NMM uit Berlijn willen we de komende tijd met andere partijen in de regio bekijken hoe we de Duitse markt samensuccesvol kunnen benaderen” zegt directeur Michiel van der Schaaf van RBT Heuvelrug & Vallei, dat sinds vorig jaar de toeristische marketing voor de regio coördineert. "Zoiets gaat niet zomaar, we hebben bijvoorbeeld Duitstalige websites en informatiemateriaal nodig. Omdat weinig aanbieders over meertalig materiaal beschikken, lanceren we als RBT nog voor Pasen de eerste promotiefolders van de regio in drie talen. Zodat we de Engels- en Duitstalige bezoeker voortaan in elk geval fysiek kunnen informeren over al het leuks dat de Heuvelrug te bieden heeft.”
Trefwoorden: ITB, Duitse markt, marketing, promotie, NMM, Heuvelrug

CELTH





||| Nieuws |||

12/02/25
Scandic versterkt positie in Duitsland
Scandic blijft uitbreiden op bestemmingen in Duitsland en zal een leegstaand hotel met 214 kamers overnemen in het westelijke district van het centrum van Berlijn.
09/02/25
5 veelvoorkomende problemen met huisjes op vakantieparken
Vakantieparken zijn voor veel mensen een ideale manier om te ontspannen en te genieten van een welverdiende pauze. Echter, niet alles verloopt altijd vlekkeloos. Veel vakantiegangers en eigenaren van vakantiehuisjes krijgen te maken met terugkerende problemen die de ervaring kunnen beïnvloeden. Hieronder bespreken we enkele veelvoorkomende issues, zodat eigenaren van de parken en woningen deze problemen kunnen voorkomen om hun klanten geweldige vakantie-ervaringen te geven.
07/02/25
Staatssecretaris pleit voor middentarief btw
Het kabinet heeft op verzoek van het parlement alternatieven in kaart gebracht voor de btw-verhoging op cultuur, media en sport. Opeens tovert staatssecretaris Van Oostenbruggen een middentarief uit zijn hoed.
06/02/25
Nederlands verblijfstoerisme groeit naar 61 miljoen gasten in 2035
In 2035 zal Nederland naar verwachting 61 miljoen verblijfsgasten ontvangen, 24% meer dan in 2023. Ons land kan dan rekenen op 12 miljoen extra gasten.
31/01/25
Exclusief voor leden
Groei Nederlands verblijfsbezoek zwakt af
Het Nederlands verblijfstoerisme, zowel binnenlands als buitenlands, groeit in 2025 naar verwachting met 2,5% naar 52 miljoen verblijfsgasten. Dit is een daling ten opzichte van de gemiddelde groei van 5% per jaar in de periode 2012-2019.
28/01/25
Villa for You boekt recordomzet
Vakantiehuisaanbieder Villa for You heeft in 2024 een recordomzet van 50 miljoen euro behaald, een groei van 40% ten opzichte van 2023. Deze groei is mede te danken aan de stijgende vraag naar flexibele vakanties en unieke verblijven zoals luxe chalets en authentieke landhuizen.
28/01/25
Exclusief voor leden
VNG: Permanente bewoning van recreatiewoningen moet lokaal maatwerk blijven
Het al dan niet toestaan van permanente bewoning van recreatiewoningen moet een lokale afweging blijven, aldus de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG). Gemeenten kunnen dit in overleg met eigenaren en bewoners van vakantieparken bepalen. De VNG roept de Tweede Kamer op om tegen het voorstel voor landelijke regie te stemmen.
27/01/25
Populariteit lenen voor vakantiehuisje brokkelt af
Recreatiewoningen blijven populair als leendoel, maar het aantal leningen en leenbedragen neemt af. Wat betekent dit voor consumenten?

||| Agenda |||

12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
24/03/25
24/03/25 t/m 24-03-25: 2Daagse Glamping Inspiratiereis
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert van maandag 24 maart 2025 tot en met d...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...