Geplaatst op: 15-03-2016
Auteur: Marc Gerlings

Militair Museum en Heuvelrug verkennen Duitse markt bij ITB

Militair Museum en Heuvelrug verkennen Duitse markt bij ITB
Tijdens de jaarlijkse Internationale Tourismusbörse Berlin (ITB) in Berlijn, heeft het Nationaal Militair Museum (NMM) uit Soesterberg tussen 9 en 13 maart jl. de Utrechtse Heuvelrug gepromoot. In samenwerking NBTC Holland Marketing zorgde het museum samen met andere grote attracties en de grote steden voor een opvallende standpresentatie. "Duidelijk is dat Duitse markt grote interesse heeft in de Heuvelrug en de regio Utrecht, samen met RBT Heuvelrug en Vallei gaan we bekijken hoe we meer Duitse bezoekers kunnen trekken.”

Met 10.000 exposanten en 175.000 bezoekers is de ITB de grootste toerisme-beurs ter wereld. Samen met de grote steden en andere Nederlandse attracties benutte het NMM dit interessante podium om het museum en de regio als toeristische bestemming te promoten.

NMM Samen toerisme ontwikkelen
"Sinds de opening van ons museum eind 2014, zijn we samen met het nieuwe Regionaal Bureau voor Toerisme (RBT) Heuvelrug en Vallei continu op zoek naar mogelijkheden en nieuwe markten”, zegt marketingmanager Heleen Bronder van het NMM. "De presentatie tijdens de ITB past daarin, we wilden daarmee bekijken in hoeverre de Duitse markt voor ons interessant is. Met de ervaringen van de beurs kunnen we gerust stellen dat dat zeker zo is: de overweldigende natuur, de vele landhuizen en kastelen, de nabijheid van steden als Amsterdam en Utrecht en het ruim aanwezige militair erfgoed in musea zoals het NMM en Huis Doorn maken de Heuvelrug tot een gewilde bestemming voor de Duitse bezoeker.”

Ervaring opdoen
"Met de ervaringen van het NMM uit Berlijn willen we de komende tijd met andere partijen in de regio bekijken hoe we de Duitse markt samensuccesvol kunnen benaderen” zegt directeur Michiel van der Schaaf van RBT Heuvelrug & Vallei, dat sinds vorig jaar de toeristische marketing voor de regio coördineert. "Zoiets gaat niet zomaar, we hebben bijvoorbeeld Duitstalige websites en informatiemateriaal nodig. Omdat weinig aanbieders over meertalig materiaal beschikken, lanceren we als RBT nog voor Pasen de eerste promotiefolders van de regio in drie talen. Zodat we de Engels- en Duitstalige bezoeker voortaan in elk geval fysiek kunnen informeren over al het leuks dat de Heuvelrug te bieden heeft.”
Trefwoorden: ITB, Duitse markt, marketing, promotie, NMM, Heuvelrug

CELTH





||| Nieuws |||

24/01/25
Perspectieven op internationalisering in Uncover
We zijn verheugd aan te kondigen dat alle artikelen van de nieuwste editie van Uncover, het jaarlijkse, thematische tijdschrift van de Academy for Leisure & Events van de Breda University, nu online beschikbaar zijn in de kennisbank van NRIT.
16/01/25
Gelderland trekt bijna 5 miljoen verblijfgasten in 2024
Stijging van 5,4% van gasten die minstens één macht in Gelderland verbleven. Het dagtoerisme groeide 13% bij attracties.
16/01/25
Apollo Reizen verlengt sponsoring van de NN Marathon Rotterdam
De touroperator Apollo Reizen blijft officieel sponsor van de NN Marathon Rotterdam en gaat op de Marathon Sport Expo in gesprek met de deelnemers.
15/01/25
7 Kamerleden ontvangen Ondernemersagenda Gastvrijheidssector
Op dinsdagmiddag 14 januari hebben diverse branchevertegenwoordigers in het platform Gastvrij Nederland de Ondernemersagenda van de Gastvrijheidssector aangeboden in de Tweede Kamer.
13/01/25
Witte fiets Veluwe aan Zee weer terug
De beeldbepalende witte fiets is weer teruggeplaatst bij Leisurelands locatie Veluwe aan zee. De fie...
06/01/25
DNB gaat in maart weer open voor bezoekers
Na een bijna vijf jaar durende renovatie is het gebouw ook weer open voor bezoekers en toeristen. Een bijzondere attractie in het hart van de hoofdstad Amsterdam.
30/12/24
Tunnel Jonkheerpad officieel geopend
ProRail heeft samen met Brabants Landschap en de gemeente Oisterwijk de onderdoorgang bij het Jonkheerpad in natuurgebied Landgoed Nemerlaer begin december officieel geopend.
27/12/24
Eerste wandelchallenge 30 minuten iedere dag
Koninklijke Wandelbond Nederland (KWbN) organiseert samen met Lana Witte-de Wit, Wandelaar des Vaderlands, de allereerste Nieuwjaars Wandelchallenge. De challenge, iedere dag 30 minuten wandelen.

||| Agenda |||

06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...