Militair Museum en Heuvelrug verkennen Duitse markt bij ITB
Tijdens de jaarlijkse Internationale Tourismusbörse
Berlin (ITB) in Berlijn, heeft het Nationaal Militair Museum (NMM) uit
Soesterberg tussen 9 en 13 maart jl. de Utrechtse Heuvelrug gepromoot. In
samenwerking NBTC Holland Marketing zorgde het museum samen met andere grote
attracties en de grote steden voor een opvallende standpresentatie. "Duidelijk
is dat Duitse markt grote interesse heeft in de Heuvelrug en de regio Utrecht,
samen met RBT Heuvelrug en Vallei gaan we bekijken hoe we meer Duitse bezoekers
kunnen trekken.”
Met 10.000 exposanten en 175.000 bezoekers is de ITB de grootste toerisme-beurs
ter wereld. Samen met de grote steden en andere Nederlandse attracties benutte
het NMM dit interessante podium om het museum en de regio als toeristische
bestemming te promoten.
NMM Samen toerisme ontwikkelen
"Sinds de opening van ons museum eind 2014, zijn we samen met het nieuwe
Regionaal Bureau voor Toerisme (RBT) Heuvelrug en Vallei continu op zoek naar
mogelijkheden en nieuwe markten”, zegt marketingmanager Heleen Bronder van het
NMM. "De presentatie tijdens de ITB past daarin, we wilden daarmee bekijken in
hoeverre de Duitse markt voor ons interessant is. Met de ervaringen van de
beurs kunnen we gerust stellen dat dat zeker zo is: de overweldigende natuur,
de vele landhuizen en kastelen, de nabijheid van steden als Amsterdam en
Utrecht en het ruim aanwezige militair erfgoed in musea zoals het NMM en Huis
Doorn maken de Heuvelrug tot een gewilde bestemming voor de Duitse bezoeker.”
Ervaring opdoen
"Met de ervaringen van het NMM uit Berlijn willen we de komende tijd met andere
partijen in de regio bekijken hoe we de Duitse markt samensuccesvol
kunnen benaderen” zegt directeur Michiel van der Schaaf van RBT Heuvelrug &
Vallei, dat sinds vorig jaar de toeristische marketing voor de regio
coördineert. "Zoiets gaat niet zomaar, we hebben bijvoorbeeld Duitstalige
websites en informatiemateriaal nodig. Omdat weinig aanbieders over meertalig
materiaal beschikken, lanceren we als RBT nog voor Pasen de eerste promotiefolders
van de regio in drie talen. Zodat we de Engels- en Duitstalige bezoeker
voortaan in elk geval fysiek kunnen informeren over al het leuks dat de
Heuvelrug te bieden heeft.”
Trefwoorden: ITB, Duitse markt, marketing, promotie, NMM, Heuvelrug
|
|
30/10/24
Menno Stokman, directeur van het Centre of Expertise Leisure, Tourism & Hospitality (CELTH), neemt na ruim zeven jaar afscheid. Per 1 januari 2025 treedt hij in dienst bij de gemeente Wageningen als strategisch adviseur voor het Netwerk Kennissteden Nederland.
|
29/10/24
NRIT organiseert in samenwerking met CELTH en de Recreatie Vakbeurs het kennisevent ‘Zet je regio op de kaart 2024: Balans in jouw bestemming. Primeur voor Nederland. Presentatie van internationaal onderzoek: 'Creating equitable destinations: How to manage and distribute tourism’s value to better serve communities'.
|
11/10/24
NRIT organiseert in samenwerking met CELTH en de Recreatie Vakbeurs een kennisevent rond bestemming in balans. In slechts twee uur ben je helemaal up-to-date met de nieuwste inzichten en strategieën. Je leert van experts, netwerkt met vakgenoten én krijgt praktische handvatten om direct mee aan de slag te gaan in jouw regio.
|
25/09/24
Wat brengt de toekomst voor toerisme? Zijn dat robots in de keuken, virtuele avonturen of structurele personeelstekorten? Lector ‘Disruption, Innovation and New Phenomena’ Ian Yeoman bij NHL Stenden Hogeschool, schetste in zijn inauguratiespeech vier scenario's voor de sector.
|
24/06/24
Het Centre of Expertise Leisure, Tourism & Hospitality (CELTH) heeft de afgelopen week maar liefst drie nieuwe onderzoeken gepubliceerd. Zo brachten ze de klimaatrisico’s van Nederlandse reisorganisaties in kaart, onderzochten hoe ze bewoners beter bij toerisme(beleid) kunnen betrekken en ontwikkelden ze een impact label voor vakantiehuizen in de natuur.
|
18/03/24
Toerisme blijft in Europa hoog op de politieke agenda staan. De huidige Europese Commissie zal na de verkiezingen haar uiterste best doen toerisme op EU-niveau goed op de agenda te houden.
|
30/01/24
In het Professional Doctorate voor Leisure, Tourism & Hospitality traject is Armand Odekerken ingestapt. Odekerken onderzoekt hoe verschillende hotelketens duurzaamheidsstrategieën kunnen ontwikkelen en implementeren die voldoen aan de wetgeving over Corporate Sustainability Reporting Directive (CSRD).
|
11/01/24
De onderzoekers van CELTH zijn samen met werkveldpartners met maar liefst vier nieuwe projecten gestart. De projecten richten zich op een bewonersprofijt en -betrokkenheid, een eerlijker verdeling van de voordelen van toerisme en een rankingsystematiek voor duurzame prestaties van natuurhuisjes.
|
Momenteel geen berichten aanwezig.
|