Geplaatst op: 15-03-2016
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Veel interesse voor Flevoland op ITB

Veel interesse voor Flevoland op ITB
Nu de ITB in Berlijn voorbij is, komen veel Nederlandse deelnemers met enthousiaste verhalen terug. Dat is niet zo verwonderlijk want vanuit diverse kanten bereiken ons berichten dat het drukker was dan andere jaren. Bovendien pakte Nederland fors uit met het grootste Holland-paviljoen in jaren. Eerder vandaag konden op onze site de Utrechtse Heuvelrug en het Militair Museum een succesvolle beurs melden, nu komt Flevoland enthousiast terug.


Aanleiding voor de deelname van Flevoland aan deze beurs is dat zestien bedrijven/organisaties in Flevoland de handen ineen geslagen hebben om in de komende jaren gezamenlijk actief de buitenlandse groepenmarkt te betreden via buitenlandse touroperators. En dit allemaal onder de paraplu: Flevoland de grootste polder ter wereld, maar 20 minuten van Amsterdam en met een breed en gevarieerd aanbod.


Veel vervolgafspraken

Er is veel interesse voor Flevoland blijkt uit de vele afspraken die de afgevaardigden van Flevoland hebben op de beurs. ‘De afspraken zijn zeer divers’, aldus Alida Hilberdink van Toerisme Flevoland. ‘Van touroperators die al bekend zijn met de Nederlandse iconen en juist op zoek zijn naar nieuwe bestemmingen of pakketreisaanbieders die zoeken naar alternatieve hotelaccommodaties in de buurt van Amsterdam, tot specifieke aanbieders van natuur-, cultuur- en/of studiereizen.


Ver vooruit kijken

Naast de face-to-face afspraken komen er ook al aanvragen binnen via de email. Bijvoorbeeld van een aanbieder van een riviercruise die een tussenstop gaat maken in Lelystad en haar gasten wil vermaken met interessante activiteiten. Hier kunnen de bedrijven/organisaties die de handen ineen geslagen hebben direct op inhaken. Volgens Toerisme Flevoland kijken touroperators ver vooruit en loont het om vooraf in beursdeelname te investeren. Nu al was er belangstelling voor de Floriade die pas in 2022 in Flevoland plaats vindt. Na de beurs kan Flevoland niet stil gaan zitten want de follow-up is minstens zo belangrijk’.


Partners

De partners die de deelname van Flevoland aan de Internationale Tourismus-Börse Berlin hebben mogelijk gemaakt zijn: Apollo Hotel Almere, Almere City Marketing, Staatsbosbeheer Flevoland, Bataviawerf, Walibi Holland, Naupar, Van der Valk Hotel Almere, StEP Noordoostpolder, VVV Zeewolde, Erfgoedcentrum Nieuw Land, City Marketing Lelystad, Batavia Stad Fashion Outlet, Tourist Info Urk, Schokland Unesco Werelderfgoed, Hotel Dorhout Mees en Toerisme Flevoland.

Link: https://issuu.com/flevolandtoerisme/docs/beursboekje_engels_def_low/1
Topics:Toerisme
Trefwoorden: inkomend toerisme, duitsland, flevoland

CELTH





||| Nieuws |||

10/03/25
Exclusief voor leden
Rotterdam The Hague Airport sorteert voor op grotere vliegtuigen
Na de modernisering van de vertrekhal en de security, gaat Rotterdam The Hague Airport (RTHA) aan de slag met de volgende fase in het toekomstbestendig maken van de luchthaven. Dit betekent dat de werkplekken van de operationele afdelingen in de terminal worden verbeterd en er aanpassingen worden gedaan in het passagiersproces.
10/03/25
Sunny Cars sluit aan als nieuwe businesspartner van VvKR
Autoverhuurspecialist Sunny Cars,één van de grootste autoverhuurders ter wereld en een vertrouwde naam is nieuwe businesspartner van VvKR.
10/03/25
Madurodam opent deze zomer ‘De Windjager’: een nieuwe indoor attractie die draait om wind 
Madurodam, opent deze zomer een nieuwe attractie ‘De Windjager’. In de nieuwe overdekte dark ride stappen bezoekers voor het eerst in een rijdend voertuig en kunnen ze op een verrassende manier beleven hoe Nederland al eeuwen de kracht van de wind weet te benutten.
10/03/25
Exclusief voor leden
Waterschap werkt samen met Wandelnet netwerkoptimalisatie
Het Brabantse waterschap Aa en Maas gaat samen met Wandelnet kansrijke routeverbeteringen in kaart brengen. Daarmee moet het regionale wandelnetwerk completer worden en recreatiedruk worden verminderd.
07/03/25
KWbN en VVV Texel verlengen samenwerking: wandelen als duurzame investering in natuur en beleving
Sinds 2022 werken KWbN en VVV Texel samen om wandelen op het eiland te stimuleren. In drie jaar tijd is het aantal wandelaars op Texel toegenomen en zijn er nieuwe routes en initiatieven ontwikkeld.
07/03/25
Minder nieuwe fietsen verkocht
?In 2024 werden in Nederland 858.126 nieuwe fietsen verkocht, 7% minder dan een jaar eerder. De verkopen van nieuwe fietsen hebben een sterk decennium achter de rug maar na een piek tijdens de pandemie, met 1,1 miljoen verkochte fietsen, neemt de verkoop gestaag af.
06/03/25
Exclusief voor leden
Prestaties en ambities van NS en KLM
Twee Nederlandse mobiliteitsiconen kwamen deze week met jaarcijfers over 2024. Die vielen niet mee. NS maakt nog steeds verlies en de KLM rapporteert tegenvallende resultaten. Toch zijn de ambities groot.
06/03/25
Eerste Reiswerk e-learning voor starters
Na maanden hard werken heeft arbeidsmarktfonds Reiswerk zijn eerste e-learning gelanceerd voor mensen die zich oriënteren om de reissector aan de slag te gaan.

||| Agenda |||

12/03/25
12/03/25 t/m 12-03-25:  Frysk Toerisme Festival 2025,
Merk Fryslân organiseert op 11 maart 2025 het Frysk Toerisme Festival 2025. Dit event is de opvolge...
18/03/25
18/03/25 t/m 18-03-25: Embrace Quality of Life
Op 18 maart 2025 organiseert Booking Experts het jaarlijkse kennisevent Embrace. Dit evenement is d&...
24/03/25
24/03/25 t/m 24-03-25: 2Daagse Glamping Inspiratiereis
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert van maandag 24 maart 2025 tot en met d...
05/04/25
05/04/25 t/m 05-04-25: Impact Fair
Impact Fair rolt op zaterdag 5 april de groene loper uit voor iedereen die zijn of haar steentje op ...