Geplaatst op: 15-03-2016
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Veel interesse voor Flevoland op ITB

Veel interesse voor Flevoland op ITB
Nu de ITB in Berlijn voorbij is, komen veel Nederlandse deelnemers met enthousiaste verhalen terug. Dat is niet zo verwonderlijk want vanuit diverse kanten bereiken ons berichten dat het drukker was dan andere jaren. Bovendien pakte Nederland fors uit met het grootste Holland-paviljoen in jaren. Eerder vandaag konden op onze site de Utrechtse Heuvelrug en het Militair Museum een succesvolle beurs melden, nu komt Flevoland enthousiast terug.


Aanleiding voor de deelname van Flevoland aan deze beurs is dat zestien bedrijven/organisaties in Flevoland de handen ineen geslagen hebben om in de komende jaren gezamenlijk actief de buitenlandse groepenmarkt te betreden via buitenlandse touroperators. En dit allemaal onder de paraplu: Flevoland de grootste polder ter wereld, maar 20 minuten van Amsterdam en met een breed en gevarieerd aanbod.


Veel vervolgafspraken

Er is veel interesse voor Flevoland blijkt uit de vele afspraken die de afgevaardigden van Flevoland hebben op de beurs. ‘De afspraken zijn zeer divers’, aldus Alida Hilberdink van Toerisme Flevoland. ‘Van touroperators die al bekend zijn met de Nederlandse iconen en juist op zoek zijn naar nieuwe bestemmingen of pakketreisaanbieders die zoeken naar alternatieve hotelaccommodaties in de buurt van Amsterdam, tot specifieke aanbieders van natuur-, cultuur- en/of studiereizen.


Ver vooruit kijken

Naast de face-to-face afspraken komen er ook al aanvragen binnen via de email. Bijvoorbeeld van een aanbieder van een riviercruise die een tussenstop gaat maken in Lelystad en haar gasten wil vermaken met interessante activiteiten. Hier kunnen de bedrijven/organisaties die de handen ineen geslagen hebben direct op inhaken. Volgens Toerisme Flevoland kijken touroperators ver vooruit en loont het om vooraf in beursdeelname te investeren. Nu al was er belangstelling voor de Floriade die pas in 2022 in Flevoland plaats vindt. Na de beurs kan Flevoland niet stil gaan zitten want de follow-up is minstens zo belangrijk’.


Partners

De partners die de deelname van Flevoland aan de Internationale Tourismus-Börse Berlin hebben mogelijk gemaakt zijn: Apollo Hotel Almere, Almere City Marketing, Staatsbosbeheer Flevoland, Bataviawerf, Walibi Holland, Naupar, Van der Valk Hotel Almere, StEP Noordoostpolder, VVV Zeewolde, Erfgoedcentrum Nieuw Land, City Marketing Lelystad, Batavia Stad Fashion Outlet, Tourist Info Urk, Schokland Unesco Werelderfgoed, Hotel Dorhout Mees en Toerisme Flevoland.

Link: https://issuu.com/flevolandtoerisme/docs/beursboekje_engels_def_low/1
Topics:Toerisme
Trefwoorden: inkomend toerisme, duitsland, flevoland

CELTH
 




   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

29/11/24
Exclusief voor leden
Tweede editie van Light Safari na eerste succesvolle editie
De tweede editie van Light Safari in Safaripark Beekse Bergen is van start gegaan. Vorig jaar trok het evenement meer dan 185.000 bezoekers en dit jaar belooft het nog spectaculairder te worden.
29/11/24
Recreatie- en natuurgebied Marickenland van start
Na jaren van voorbereiding start de inrichting van de eerste 150 hectare natuur in Marickenland in gemeente Ronde Venen. In dit gebied is ook veel aandacht voor recreatie met wandelpaden en een natuurspeelplaats.
29/11/24
Inspiratie- en netwerkreis voor vrijetijdssector naar Wereld Expo in Japan
Van 13 april tot 13 oktober 2025 vindt de wereldtentoonstelling Expo 2025 plaats in Osaka. Daarom organiseert Richard de Bruin voor Nederlandse vrijetijdsondernemers een 6-daagse inspiratie- en netwerkreis naar Japan.
29/11/24
Onderzoek naar gevolgen ravijnjaar voor toerisme en recreatie van start
Wat betekent het zogenaamde ravijnjaar 2026 voor Nederlandse gemeenten op beleidsterrein toerisme en recreatie? Dat gaat Leisurebrains samen met Markteffect onderzoeken. Zij doen daartoe een oproep aan wethouders en beleidsmedewerker bij gemeenten.
29/11/24
Acceleratieprogramma voor innovatie zakelijke evenementen van start
Het Acceleratie Programma van het EU-gefinancierde project ‘BEFuture’ heeft 30.000 euro per project beschikbaar voor Nederlandse innovaties die de technologische en duurzame transitie in de zakelijke evenementen sector ondersteunen.
29/11/24
Kennisinstellingen samen aan de slag met duurzame gastvrije transities
Het Regieorgaan SIA heeft het SPRONG-programma Gastvrije Transities goedgekeurd en een subsidie van twee miljoen euro toegekend. De nieuwe SPRONG-groep werkt in vier regionale transitiearena’s aan de thema’s klimaatneutraal, brede welvaart, healthy region en regeneratieve gebiedsontwikkeling.
29/11/24
Zeeland presenteert de gast van de toekomst
Tijdens de Toeristische Ontmoetingsdag 2024 in Zeeland stond het thema ‘De Gast van de Toekomst’ centraal. Diana Korteweg Maris van het HZ Kenniscentrum Kusttoerisme presenteerde het onderzoek ‘De gast van de toekomst in Zeeland in 20240’.
28/11/24
Exclusief voor leden
Certificaat SDG doelen voor Center Parcs
Center Parcs Europe heeft het SDG Pioneer-certificaat van de Verenigde Naties ontvangen voor de 29 Europese parken. Een belangrijke stap voor de duurzame ontwikkeling van deze keten.

||| Agenda |||

29/11/24 t/m 30-11-24
29/11/24 t/m 30-11-24: BuitenlandBeurs
Op 29 en 30 november wordt in de Utrechtse jaarbeurs de BuitenlandBeurs georganiseerd. Dit evenement...
03/12/24
03/12/24 t/m 03-12-24: Marketing Zaanstreek Presents
Op dinsdag 3 december, presenteert Marketing Zaanstreek haar nieuwe meerjarenstrategie. Locatie is d...
08/01/25 t/m 09-01-25
08/01/25 t/m 09-01-25: Travel Trade Days
Va­kan­tie­beurs is het grootste rei­seve­ne­ment van het jaar, al meer dan 50 jaar bekend in ...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...
20/03/25
20/03/25 t/m 20-03-25: Trendcongres Toerisme 2024: Toerisme in Transformatie: Business as Unusual
Op donderdag 20 maart 2025 organiseert NRIT in samenwerking met de opleidingen Tourism Management we...