Geplaatst op: 15-03-2016
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Veel interesse voor Flevoland op ITB

Veel interesse voor Flevoland op ITB
Nu de ITB in Berlijn voorbij is, komen veel Nederlandse deelnemers met enthousiaste verhalen terug. Dat is niet zo verwonderlijk want vanuit diverse kanten bereiken ons berichten dat het drukker was dan andere jaren. Bovendien pakte Nederland fors uit met het grootste Holland-paviljoen in jaren. Eerder vandaag konden op onze site de Utrechtse Heuvelrug en het Militair Museum een succesvolle beurs melden, nu komt Flevoland enthousiast terug.


Aanleiding voor de deelname van Flevoland aan deze beurs is dat zestien bedrijven/organisaties in Flevoland de handen ineen geslagen hebben om in de komende jaren gezamenlijk actief de buitenlandse groepenmarkt te betreden via buitenlandse touroperators. En dit allemaal onder de paraplu: Flevoland de grootste polder ter wereld, maar 20 minuten van Amsterdam en met een breed en gevarieerd aanbod.


Veel vervolgafspraken

Er is veel interesse voor Flevoland blijkt uit de vele afspraken die de afgevaardigden van Flevoland hebben op de beurs. ‘De afspraken zijn zeer divers’, aldus Alida Hilberdink van Toerisme Flevoland. ‘Van touroperators die al bekend zijn met de Nederlandse iconen en juist op zoek zijn naar nieuwe bestemmingen of pakketreisaanbieders die zoeken naar alternatieve hotelaccommodaties in de buurt van Amsterdam, tot specifieke aanbieders van natuur-, cultuur- en/of studiereizen.


Ver vooruit kijken

Naast de face-to-face afspraken komen er ook al aanvragen binnen via de email. Bijvoorbeeld van een aanbieder van een riviercruise die een tussenstop gaat maken in Lelystad en haar gasten wil vermaken met interessante activiteiten. Hier kunnen de bedrijven/organisaties die de handen ineen geslagen hebben direct op inhaken. Volgens Toerisme Flevoland kijken touroperators ver vooruit en loont het om vooraf in beursdeelname te investeren. Nu al was er belangstelling voor de Floriade die pas in 2022 in Flevoland plaats vindt. Na de beurs kan Flevoland niet stil gaan zitten want de follow-up is minstens zo belangrijk’.


Partners

De partners die de deelname van Flevoland aan de Internationale Tourismus-Börse Berlin hebben mogelijk gemaakt zijn: Apollo Hotel Almere, Almere City Marketing, Staatsbosbeheer Flevoland, Bataviawerf, Walibi Holland, Naupar, Van der Valk Hotel Almere, StEP Noordoostpolder, VVV Zeewolde, Erfgoedcentrum Nieuw Land, City Marketing Lelystad, Batavia Stad Fashion Outlet, Tourist Info Urk, Schokland Unesco Werelderfgoed, Hotel Dorhout Mees en Toerisme Flevoland.

Link: https://issuu.com/flevolandtoerisme/docs/beursboekje_engels_def_low/1
Topics:Toerisme
Trefwoorden: inkomend toerisme, duitsland, flevoland

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

10/01/25
Wie wil de stalen dino van DierenPark Amersfoort?
DierenPark Amersfoort zoekt een nieuwe bestemming voor de metalen dino die sinds 2015 wordt tentoongesteld in het dierenpark.
10/01/25
ChaletsPlus schenkt kerstkaartenbudget aan Stichting Het Buitenhof
In plaats van kerstkaarten schenkt Chalets Plus het budget van de kerstkaarten aan Stichting Het Buitenhof.
10/01/25
TUI introduceert Lena, de AI Explorer die de wereld voor je ontdekt
Lena voegt zich bij het bestaande team van TUI influencers en content creaters om vakantiegangers sneller, actueler en relevanter te informeren.
08/01/25
Exclusief voor leden
Koerswijziging Trade Mart leidt tot nieuwe beurzen
Trade Mart Utrecht, onderdeel van Koninklijke Jaarbeurs, kiest een nieuwe koers. Dat zorgt voor in ieder geval twee nieuwe beurzen voor de segmenten Jewels & Luxury en Kitchen & Design.
26/12/24
Recycling bekers bij sportevenementen
Dit jaar gingen nieuwe regels in voor de recyclinhg van plastic bij evenementen. Dat was niet makkelijk voor sportevenementen. Opeens moesten de kartonnen bekers voor deelnemers met plastic laagje of gewassen worden, of verzamelen en recyclen. De Zevenheuvelenloop is het eerste evenement dat een percentage van recycling doorgeeft, 92,5%.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
24/12/24
Zorgen over toekomst evenementen
Zowel gemeenten als evenementenorganisatoren maken zich grote zorgen over de toekomst van evenementen in Nederland. Uit recent onderzoek van bureau Respons blijkt dat de druk op de sector toeneemt.
23/12/24
Pride Amsterdam kiest voor Love in 2025
Voor Pride 2025 in Amsterdam staat het thema LOVE centraal, niet alleen als symbool van romantiek, maar ook als fundament voor verbinding, begrip en solidariteit. Liefde boeit, bindt, steunt en overwint.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.