Geplaatst op: 16-03-2016
Auteur: Marc Gerlings

Opening HISWA aandacht voor campagne Welkom op het water

Opening HISWA aandacht voor campagne Welkom op het water
Geert Dijks, directeur watersportorganisatie HISWA, vroeg bij de opening van watersportbeurs HISWA Amsterdam Boat Show aandacht voor de ontwikkelingen in de watersport en de campagne Welkom op het water. De campagne is nog geen groot succes.

De campagne werd afgelopen jaar op 2 september 2015 tijdens de HISWA te Water geïntroduceerd. Dijks en zijn organisatie namen het initiatief. Nu is het vooral aan de bedrijven in de watersport om mee te doen.

Demografie verandert
De watersportsector moet inspelen op de maatschappelijke en demografische ontwikkelingen die momenteel plaatsvinden. Vergrijzing is een stevig probleem bij onder meer zeilboten. Het populaire sloepvaren maar ook de durfsporten op het water laten groei zien. Daardoor lijken er kansen voor een verandering van de watersport. Verschillende belangen moeten daardoor op en om het water met elkaar verder.



Watersport verandert
Om deze reden is de promotiecampagne ‘Welkom op het water’ in het leven geroepen. Met deze campagne wil de watersportsector de komende jaren nieuwe watersporters aantrekken. Onderzoek laat zien dat er kansen zijn voor groei voor zowel traditionele als nieuwe vormen van watersport, meent de HISWA.

Groter draagvlak voor campagne
Geert Dijks, directeur van HISWA Vereniging vertelde over deze campagne en over de samenwerking van 900 HISWA-watersportbedrijven om de komende jaren een groei te creëren. HISWA Amsterdam Boat Show is al partner van de campagne; het is de bedoeling dat meer organisaties aansluiten.

De campagne is een belangrijk onderdeel uit het nieuwe HISWA Strategische Plan 2015-2017. In de campagne ligt de nadruk op het enthousiasmeren van nieuwe watersporters. Bijvoorbeeld jongeren die al varen of gevaren hebben met ouders of grootouders en gezinnen die wel eens meevaren met anderen.De extra aandacht tijdens deze HISWA beurs lijkt nodig omdat de campagne nog niet door veel bedrijven gebruikt wordt. De Facebook pagina van de campagne telt op dit moment 524 likes. Het Twitter account heeft 173 volgers. (Webpagina over de campagne van de HISWA).

YouTube Welkom op het water

Trefwoorden: watersport, hiswa, campagne, welkom op het water, demografie, marketing

CELTH





||| Nieuws |||

06/02/25
Nationale campermarkt
Op zaterdag 5 april vindt de tweede editie van de Nationale Campermarkt plaats bij FlevoNice in Biddinghuizen.
31/01/25
Exclusief voor leden
Reisboekingen in de plus maar grote verschillen tussen bestemmingen
In 2024 is het aantal reisboekingen met 3% gestegen ten opzichte van 2023. . Europa is stabiel als reisbestemming maar op Azië na verliest intercontinentaal reizen. Ook zien we grote beweging tussen de verschillende vakantielanden met forse winnaars maar ook verliezers.
27/01/25
Lifetime Achievement voor Frank Oostdam
Frank Oostdam, voormalig directeur van ANVR, heeft op het Reisgala 2025 de Lifetime Achievement Award gekregen. Volgens de jury bekleedde hij jarenlang een sleutelpositie in de branche.
24/01/25
Exclusief voor leden
Eurostar boekt recordgroei in 2024 en heeft ambitieuze plannen
Eurostar heeft in 2024 een aanzienlijke groei gerealiseerd, met een stijging van +5% in het aantal passagiers vergeleken met 2023. Deze recordprestatie werd gedreven door een sterke vraag, vooral tijdens de Olympische en Paralympische Spelen van Parijs 2024. Eurostar gaat investeren in nieuwe treinen en gaat een strategisch partnership met SkyTeam.
23/01/25
easyJet voorziet sterke vraag naar vliegen en vakanties in 2025
easyJet heeft een goed eerste kwartaal achter de rug met meer passagiers in haar vliegtuigen en een sterke groeiverwachting voor easyJet Holidays.
23/01/25
ANVR waarschuwt consumenten voor Thomas Cook
De ANVR waarschuwt reizigers voor verzoeken van Thomas Cook Europe BV om boekingen over te zetten naar het Poolse bedrijf eSky.pl S.A.
10/01/25
TUI introduceert Lena, de AI Explorer die de wereld voor je ontdekt
Lena voegt zich bij het bestaande team van TUI influencers en content creaters om vakantiegangers sneller, actueler en relevanter te informeren.
09/01/25
Exclusief voor leden
56% vakantiegangers blij met vakantie zonder planning
Tijdens de Vakantiebeurs 2025 komt touroperator Sunweb met onderzoek naar motieven en gedrag voor en tijdens vakantie. Wat blijkt, "reizen is vaak een vlucht van de dagelijkse verantwoordelijkheden." Plus millennials voelen zich vaak schuldig over dat geluier tijdens vakantie.