Geplaatst op: 16-03-2016
Auteur: Marc Gerlings

Opening HISWA aandacht voor campagne Welkom op het water

Opening HISWA aandacht voor campagne Welkom op het water
Geert Dijks, directeur watersportorganisatie HISWA, vroeg bij de opening van watersportbeurs HISWA Amsterdam Boat Show aandacht voor de ontwikkelingen in de watersport en de campagne Welkom op het water. De campagne is nog geen groot succes.

De campagne werd afgelopen jaar op 2 september 2015 tijdens de HISWA te Water geïntroduceerd. Dijks en zijn organisatie namen het initiatief. Nu is het vooral aan de bedrijven in de watersport om mee te doen.

Demografie verandert
De watersportsector moet inspelen op de maatschappelijke en demografische ontwikkelingen die momenteel plaatsvinden. Vergrijzing is een stevig probleem bij onder meer zeilboten. Het populaire sloepvaren maar ook de durfsporten op het water laten groei zien. Daardoor lijken er kansen voor een verandering van de watersport. Verschillende belangen moeten daardoor op en om het water met elkaar verder.



Watersport verandert
Om deze reden is de promotiecampagne ‘Welkom op het water’ in het leven geroepen. Met deze campagne wil de watersportsector de komende jaren nieuwe watersporters aantrekken. Onderzoek laat zien dat er kansen zijn voor groei voor zowel traditionele als nieuwe vormen van watersport, meent de HISWA.

Groter draagvlak voor campagne
Geert Dijks, directeur van HISWA Vereniging vertelde over deze campagne en over de samenwerking van 900 HISWA-watersportbedrijven om de komende jaren een groei te creëren. HISWA Amsterdam Boat Show is al partner van de campagne; het is de bedoeling dat meer organisaties aansluiten.

De campagne is een belangrijk onderdeel uit het nieuwe HISWA Strategische Plan 2015-2017. In de campagne ligt de nadruk op het enthousiasmeren van nieuwe watersporters. Bijvoorbeeld jongeren die al varen of gevaren hebben met ouders of grootouders en gezinnen die wel eens meevaren met anderen.De extra aandacht tijdens deze HISWA beurs lijkt nodig omdat de campagne nog niet door veel bedrijven gebruikt wordt. De Facebook pagina van de campagne telt op dit moment 524 likes. Het Twitter account heeft 173 volgers. (Webpagina over de campagne van de HISWA).

YouTube Welkom op het water

Trefwoorden: watersport, hiswa, campagne, welkom op het water, demografie, marketing

CELTH





||| Nieuws |||

04/02/25
Horeca in 2025: Wat je nu moet weten om je zaak future-proof te maken!
Het inspirerende evenement heeft opnieuw laten zien waar de horeca naartoe gaan en welke ontwikkelingen echt niet meer te negeren zijn.
04/02/25
Texelse Rosalie Lap nieuwe directeur VVV Texel
Vanaf maart is Rosalie Lap door de Raad van Toezicht van VVV Texel aangesteld als directeur VVV Texel.
04/02/25
Benoeming tot Officier en Ridder van het Légion d'Honneur
Op 28 januari heeft de Franse president Emmanuel Macron in het Élysée-paleis in Parijs Europa-Park-oprichter Roland Mack benoemd tot “Officier de la Légion d'honneur” en Michael Mack, managing partner van Europa-Park en CEO van MACK One, tot “Chevalier de la Légion d'Honneur”.
04/02/25
De toekomst speelt op Delft Fringe Festival
Op 30 bijzondere locaties in Delft worden bezoekers van 27 mei tot en met 9 juni door 26 talenten verrast met dans, theater, muziek, cabaret en alles daartussen.
30/01/25
Exclusief voor leden
Minder festivals maar meer evenementen georganiseerd
In 2024 vonden er aanzienlijk meer concerten plaats dan in 2023, terwijl het aantal festivals juist daalde. Festivals en concerten trokken gezamenlijk 30,5 miljoen bezoeken, iets minder dan in 2023. Dit blijkt uit de branchecijfers die Respons jaarlijks in opdracht van de Vereniging van Evenementen Makers (VVEM) opstelt. Ook in 2025 staat het aantal festivals onder druk.
28/01/25
Dit zijn de beste reisbloggers van Nederland
Op 18 januari 2025 werden de winnaars van de allereerste editie van de Dutch Travel Blog Awards bekendgemaakt. Dit event, georganiseerd door het gespecialiseerde travel marketingbureau Thx.agency, biedt het podium aan de beste travel content creators van Nederland.
28/01/25
Stichting het Gehandicapte Kind viert 75-jarig jubileum met Samenspeeldagen in Efteling
De Efteling organiseert samenspeeldagen. Initiatieven zoals Speelbos NEST! zorgen ervoor dat kinderen met een beperking niet aan de zijlijn, maar in de spotlights staan.
27/01/25
Beurs Boot Holland 2025 gaat niet door
De economische wind zit tegen, is het argument van de organisatie Boot Holland om de 2025 editie van de beurs niet door te laten gaan.