6,6 miljoen Europeanen op cruise, Nederlandse markt krimpt
Maria Maarbes / Shutterstock.com Het gaat goed met de cruisesector,
wereldwijd en in Europa. In 2015 kozen 6,6 miljoen Europeanen voor
een vakantie per schip, een stijging van 3% ten opzichte van het
voorgaande jaar. Sinds 2008 is de Europese cruisemarkt zelfs met maar
liefst 49% gegroeid. Dat blijkt uit jaarcijfers van Cruise Lines
International Association (CLIA). In 2015 vierden 106.252
Nederlanders een vakantie aan boord van een cruiseschip, dat waren er
wel minder als in 2014.
Tussen 2011 en 2015 heeft de
Nederlandse cruisemarkt een aa...
Dit artikel is exclusief voor leden van het NRIT Media Vrijetijdsplatform. Het complete artikel lezen? Log dan in of word lid.
Trefwoorden: vakanties, cruises
Gerelateerde berichten:Geen gerelateerde berichten.
|
|
04/02/25
Het inspirerende evenement heeft opnieuw laten zien waar de horeca naartoe gaan en welke ontwikkelingen echt niet meer te negeren zijn.
|
04/02/25
Vanaf maart is Rosalie Lap door de Raad van Toezicht van VVV Texel aangesteld als directeur VVV Texel.
|
04/02/25
Op 28 januari heeft de Franse president Emmanuel Macron in het Élysée-paleis in Parijs Europa-Park-oprichter Roland Mack benoemd tot “Officier de la Légion d'honneur” en Michael Mack, managing partner van Europa-Park en CEO van MACK One, tot “Chevalier de la Légion d'Honneur”.
|
04/02/25
Op 30 bijzondere locaties in Delft worden bezoekers van 27 mei tot en met 9 juni door 26 talenten verrast met dans, theater, muziek, cabaret en alles daartussen.
|
30/01/25
In 2024 vonden er aanzienlijk meer concerten plaats dan in 2023, terwijl het aantal festivals juist daalde. Festivals en concerten trokken gezamenlijk 30,5 miljoen bezoeken, iets minder dan in 2023. Dit blijkt uit de branchecijfers die Respons jaarlijks in opdracht van de Vereniging van Evenementen Makers (VVEM) opstelt. Ook in 2025 staat het aantal festivals onder druk.
|
28/01/25
Op 18 januari 2025 werden de winnaars van de allereerste editie van de Dutch Travel Blog Awards bekendgemaakt. Dit event, georganiseerd door het gespecialiseerde travel marketingbureau Thx.agency, biedt het podium aan de beste travel content creators van Nederland.
|
28/01/25
De Efteling organiseert samenspeeldagen. Initiatieven zoals Speelbos NEST! zorgen ervoor dat kinderen met een beperking niet aan de zijlijn, maar in de spotlights staan.
|
27/01/25
De economische wind zit tegen, is het argument van de organisatie Boot Holland om de 2025 editie van de beurs niet door te laten gaan.
|
|
20/03/25
Op donderdag 20 maart 2025 is de Breda University of Applied Sciences gasthogeschool van het Trendco...
|
|