Geplaatst op: 17-03-2016
Auteur: Marc Gerlings

Ondernemers, gemeente en VVV ondertekenen contract promotie Texel

Ondernemers, gemeente en VVV ondertekenen contract promotie Texel

Met het ondertekenen op 16 maart van een vierjarig prestatiecontract bundelen VVV Texel, TESO, gemeente Texel en TOP (Texels Ondernemers Platform) wederom de marketing krachten. "Hierdoor kunnen we plannen realiseren die zich uitstrekken over meerdere jaren,” zegt VVV-directeur Wouter de Waal. "Daarbij zal tot 2020 op verzoek van de participanten ook aandacht besteed worden aan OV-mogelijkheden, de e-tickets van TESO, het Texelvignet en de kwaliteit van de verblijfsaccommodaties op het eiland.”


De Waal stipte bij de ondertekening nogmaals aan hoe uniek het samenwerkingsverband op Texel is. Het bundelen van de krachten resulteert volgens de VVV-directeur in solide samenwerkingen, gericht op reclame voor Texel. Belangrijk daarbij is dat alle partijen zich realiseren dat ze een gezamenlijk doel hebben: de unieke mogelijkheden van Texel onder de aandacht brengen bij ‘overkanters’ en zo veel mogelijk traffic naar het eiland genereren.


VVV omarmt bedrijfsleven

TOP is daarbij voor de VVV een belangrijke partner. Het bedrag dat TOP-leden jaarlijks via hun contributie afdragen aan VVV Texel wordt door gemeente Texel en veerdienst TESO verdubbeld. VVV Texel verzorgt vervolgens de promotie van Texel als het ideale vakantie-eiland en geeft alle logiesverstrekkers via het lidmaatschap van TOP toegang tot de boekingsfaciliteiten van de VVV. Hierdoor kunnen ze zowel hun bezetting als bereik vergroten. Wouter de Waal: "Met onze boekingen verdienen we als VVV 70% van ons budget zelf. Daardoor wordt elke euro die de participanten aan ons besteden uiteindelijk verdrievoudigd in de vorm van marketing en informatieverschaffing.”
Trefwoorden: marketing, regiomarketing, samenwerking, toerisme, vakantie

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

17/01/25
Landbouw en toerisme hand in hand op Grüne Woche
Op de prestigieuze internationale landbouwbeurs Grüne Woche in Berlijn heeft Nederland vandaag het innovatieplein ‘Land of Future Food’ geopend. Onder het motto ‘Farming the Future’ presenteert ons land de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van duurzame landbouw en streekproducten.
17/01/25
Exclusief voor leden
Records voor Spanje maar focus verschuift
Spanje heeft in aantallen toeristen en bestedingen het beste jaar achter de rug. Het aantal toeristen groeide naar zo’n 94 miljoen (+10%) en de uitgaven kwamen uit op 126 miljard euro. Dat is 16% meer dan een jaar eerder. Maar het toerismemodel gaat wel veranderen. Dat maakte minister van Industrie en Toerisme, Jordi Hereu Boher bekend.
17/01/25
Flessen inzamelen voor natuurbehoud
Bezoekers van DierenPark Amersfoort hebben het afgelopen jaar een indrukwekkende bijdrage geleverd aan natuurbehoud wereldwijd. Mede dankzij een grootschalige flessenactie is er een recordbedrag van 159.000 euro opgehaald voor het DierenPark Amersfoort Wildlife Fund.
17/01/25
Exclusief voor leden
MarinaParken breidt uit met overname Camping de Eenhoorn
MarinaParken heeft Camping de Eenhoorn in Schardam overgenomen en gaat deze verder exploiteren onder de naam MarinaPark Bad Markermeer. Deze locatie aan het Markermeer wordt daarmee het zesde vakantiepark in de portfolio van MarinaParken.
17/01/25
Tevredenheid bij organisatoren Vakantiebeurs en Horecava
De Vakantiebeurs heeft dit jaar ruim 71.000 bezoekers getrokken en 6.300 reisprofessionals bezochten de Travel Trade Days in de Utrechtse Jaarbeurs. In Amsterdam wis de Horecava 67.000 professionals te trekken.
16/01/25
Friesland presenteert zich op Boot Düsseldorf als de watersportprovincie van Nederland
Visit Friensland is aanwezig op de grootste watersportbeurs ter wereld waar exposanten en bezoekers de nieuwste trends en innovaties delen en ontdekken.
16/01/25
Winnaars Parkvakanties Awards 2025 bekendgemaakt
Bezoekers van recreatieplatform Parkvakanties heeft gestemd. Landal GreenParks en Resort Hof van Saksen kregen de meeste prijzen.
16/01/25
Gelderland trekt bijna 5 miljoen verblijfgasten in 2024
Stijging van 5,4% van gasten die minstens één macht in Gelderland verbleven. Het dagtoerisme groeide 13% bij attracties.

||| Agenda |||

18/01/25 t/m 19-01-25
18/01/25 t/m 19-01-25: Camperbeurs
Op donderdag 18 en vrijdag 19 januari 2025 vindt in het Autotron Rosmalen de Camperbeurs plaats.&nbs...
27/01/25
27/01/25 t/m 27-01-25: Plant Powered Dinner Talk
Op maandag 27 januari 2025 vindt de allereerste Plant Powered Dinner Talk plaats bij resta...
29/01/25
29/01/25 t/m 02-02-25: Caravana
Van 29 januari t/m 2 februari 2025 is de WTC Expo in Leeuwarden het toneel van Caravana 20...
06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...