Ondernemers, gemeente en VVV ondertekenen contract promotie Texel
Met het ondertekenen op 16 maart van een vierjarig prestatiecontract bundelen VVV Texel, TESO, gemeente Texel en TOP (Texels Ondernemers Platform) wederom de marketing krachten. "Hierdoor kunnen we plannen realiseren die zich uitstrekken over meerdere jaren,” zegt VVV-directeur Wouter de Waal. "Daarbij zal tot 2020 op verzoek van de participanten ook aandacht besteed worden aan OV-mogelijkheden, de e-tickets van TESO, het Texelvignet en de kwaliteit van de verblijfsaccommodaties op het eiland.”
De Waal stipte bij de ondertekening nogmaals aan hoe uniek het samenwerkingsverband op Texel is. Het bundelen van de krachten resulteert volgens de VVV-directeur in solide samenwerkingen, gericht op reclame voor Texel. Belangrijk daarbij is dat alle partijen zich realiseren dat ze een gezamenlijk doel hebben: de unieke mogelijkheden van Texel onder de aandacht brengen bij ‘overkanters’ en zo veel mogelijk traffic naar het eiland genereren.
TOP is daarbij voor de VVV een belangrijke partner. Het bedrag dat TOP-leden jaarlijks via hun contributie afdragen aan VVV Texel wordt door gemeente Texel en veerdienst TESO verdubbeld. VVV Texel verzorgt vervolgens de promotie van Texel als het ideale vakantie-eiland en geeft alle logiesverstrekkers via het lidmaatschap van TOP toegang tot de boekingsfaciliteiten van de VVV. Hierdoor kunnen ze zowel hun bezetting als bereik vergroten. Wouter de Waal: "Met onze boekingen verdienen we als VVV 70% van ons budget zelf. Daardoor wordt elke euro die de participanten aan ons besteden uiteindelijk verdrievoudigd in de vorm van marketing en informatieverschaffing.”