Geplaatst op: 17-03-2016
Auteur: Marc Gerlings

Ondernemers, gemeente en VVV ondertekenen contract promotie Texel

Ondernemers, gemeente en VVV ondertekenen contract promotie Texel

Met het ondertekenen op 16 maart van een vierjarig prestatiecontract bundelen VVV Texel, TESO, gemeente Texel en TOP (Texels Ondernemers Platform) wederom de marketing krachten. "Hierdoor kunnen we plannen realiseren die zich uitstrekken over meerdere jaren,” zegt VVV-directeur Wouter de Waal. "Daarbij zal tot 2020 op verzoek van de participanten ook aandacht besteed worden aan OV-mogelijkheden, de e-tickets van TESO, het Texelvignet en de kwaliteit van de verblijfsaccommodaties op het eiland.”


De Waal stipte bij de ondertekening nogmaals aan hoe uniek het samenwerkingsverband op Texel is. Het bundelen van de krachten resulteert volgens de VVV-directeur in solide samenwerkingen, gericht op reclame voor Texel. Belangrijk daarbij is dat alle partijen zich realiseren dat ze een gezamenlijk doel hebben: de unieke mogelijkheden van Texel onder de aandacht brengen bij ‘overkanters’ en zo veel mogelijk traffic naar het eiland genereren.


VVV omarmt bedrijfsleven

TOP is daarbij voor de VVV een belangrijke partner. Het bedrag dat TOP-leden jaarlijks via hun contributie afdragen aan VVV Texel wordt door gemeente Texel en veerdienst TESO verdubbeld. VVV Texel verzorgt vervolgens de promotie van Texel als het ideale vakantie-eiland en geeft alle logiesverstrekkers via het lidmaatschap van TOP toegang tot de boekingsfaciliteiten van de VVV. Hierdoor kunnen ze zowel hun bezetting als bereik vergroten. Wouter de Waal: "Met onze boekingen verdienen we als VVV 70% van ons budget zelf. Daardoor wordt elke euro die de participanten aan ons besteden uiteindelijk verdrievoudigd in de vorm van marketing en informatieverschaffing.”
Trefwoorden: marketing, regiomarketing, samenwerking, toerisme, vakantie

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

17/01/25
Flessen inzamelen voor natuurbehoud
Bezoekers van DierenPark Amersfoort hebben het afgelopen jaar een indrukwekkende bijdrage geleverd aan natuurbehoud wereldwijd. Mede dankzij een grootschalige flessenactie is er een recordbedrag van 159.000 euro opgehaald voor het DierenPark Amersfoort Wildlife Fund.
10/01/25
Wie wil de stalen dino van DierenPark Amersfoort?
DierenPark Amersfoort zoekt een nieuwe bestemming voor de metalen dino die sinds 2015 wordt tentoongesteld in het dierenpark.
31/12/24
Klimrijk Brabant breekt alle records: 50.665 bezoekers in 2024
Het was een jaar om nooit te vergeten voor Klimrijk Brabant. Het klimbos in Veldhoven heeft 2024 afgesloten met een ongekend bezoekersrecord: maar liefst 50.665 avonturiers hebben de klim uitdagingen aangenomen
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
24/12/24
Beekse Bergen breekt record met 1,5 miljoen bezoekers
Safaripark Beekse Bergen heeft een mijlpaal bereikt: het park heeft afgelopen jaar maar liefst 1,5 miljoen bezoekers mogen ontvangen. Dit is een recordaantal voor het dierenpark, dat bekend staat om zijn unieke safaribeleving.
23/12/24
Hoe kom je aan het geld om te investeren in je bedrijf
Ondernemen doe je om geld te verdienen, maar om goed te kunnen ondernemen, heb je ook geld nodig. De...
20/12/24
DierenPark Amersfoort opent nieuwe Chimpanseevallei
DierenPark Amersfoort heeft de deuren geopend van haar nieuwste themagebied: de Chimpanseevallei. Bezoekers kunnen nu oog in oog staan met deze bijzondere primaten in een volledig vernieuwde omgeving.
06/12/24
Beekse Bergen opent tropisch binnenspeelparadijs: Speelland Indoor
Beekse Bergen breidt deze winter uit met een nieuwe attractie: Speelland Indoor. Speelland Indoor bevindt zich op het terrein van Speelland Beekse Bergen, waar bezoekers in het voorjaar en de zomer kunnen genieten van dagrecreatie rond het Victoriameer.