Geplaatst op: 18-03-2016
Auteur: Marc Gerlings

Molenhuis stapt uit verband en gaat zelfstandig verder

Molenhuis stapt uit verband en gaat zelfstandig verder

Zeilschool Het Molenhuis in Woudsend (Friesland) kiest haar eigen koers. Samen met de bestaande staf en de instructeurs is gekozen om vanaf dit voorjaar als zelfstandige zeilschool verder te gaan. Het bedrijf was aangesloten bij Vinea.

Reden voor de verzelfstandiging is dat een kleinere, enthousiaste zeilschool dichter bij haar cursisten staat. "Volgens ons paste het Molenhuis-gevoel niet meer bij de grote organisatie waarin we opereerden”, aldus Molenhuis directeur Jeroen Wolthuis. "Samen met de instructeurs, kampstaf en het kader hebben wij er voor gekozen als zelfstandige zeilschool verder te gaan. Zodat we voor de honderden cursisten, die vaak al jaren bij ons te gast zijn, maar ook voor de nieuwe cursisten, dat unieke Molenhuis-gevoel kunnen behouden en versterken”.


Zeilschool
Het Molenhuis organiseert zeilkampen voor jongeren van 7 tot 18 jaar. Onder leiding van een hecht team van ervaren instructeurs, die al jaren lesgeven op het Molenhuis, kunnen de cursisten de felbegeerde CWO diploma’s halen. Wolthuis: "Onze passie is de jeugd te leren zeilen en een zeilkamp te bezorgen om nooit meer te vergeten. Dat doen we vanuit de mooiste plek in Friesland. Bij een houtzaagmolen uit 1719.


"De groepsaccommodatie Het Molenhuis leent zich uitstekend voor het exploiteren van een zeilschool”, aldus Maarten van der Eijk, directeur van Sail-a-way Sneekermeer. "Als verhuurder zijn we blij samen te kunnen werken met een zeilschool die zich alleen focust op deze locatie. Het gaat er ons om dat de cursisten tijdens de zomermaanden
én veel zeilplezier beleven én op een prachtige accommodatie verblijven”.


Trefwoorden: zeilen, watersport, Friesland

CELTH



||| Nieuws |||

17/12/25
Exclusief voor leden
Laser en gezellige lampjes maken Bright Nights
Stap in een oase vol met licht, kleur, sneeuw en muziek. Het ideale kerstuitje voor het hele gezin met meer dan 40 attracties én verrassend entertainment, meldt attractiepark Walibi over de Bright Nights.
17/12/25
Zo maak je van je huis een oplaadpunt door cocooning
We leven in een maatschappij die altijd 'aan' staat. Prikkels, notificaties, deadlines; het houdt nooit op. Het is dan ook niet gek dat de trend van 'cocooning' je terugtrekken in je eigen veilige bubbel alleen maar groter wordt.
17/12/25
Exclusief voor leden
Actie om business class passagiers meer te laten betalen tegen vervuiling
Passagiers in first- en business class zijn verantwoordelijk voor 36% van alle CO2-uitstoot op langeafstandsvluchten vanuit Europa. Dat terwijl ze maar een klein gedeelte (14%) uitmaken van de passagiers. Dit blijkt uit een nieuwe Europese analyse van T3 Transportation Think Tank in opdracht van Greenpeace Centraal- en Oost-Europa.
17/12/25
Vier doorfietsroutes in provincie Utrecht
De provincie Utrecht, de gemeenten Amersfoort, De Bilt, De Ronde Venen, Houten, Soest, Uithoorn, Utrecht, Zeist, de Universiteit Utrecht, Schiphol en de Vervoerregio Amsterdam hebben met het ondertekenen van een overeenkomst hun intenties bekrachtigd om vier nieuwe doorfietsroutes aan te leggen.
17/12/25
Elektrisch rijden is goedkoper dus maken we meer kilometers
Je ziet het wel vaker bij prijsontwikkelingen. Daalt de prijs, dan wordt er niet minder gekocht maar meer. Dit is onder meer te zien bij de verkoop van kleding. Elektrisch rijden leidt tot meer reiskilometers blijkt uit vandaag verschenen rapport van CPB en PBL.
17/12/25
Meer ouderen dan jongeren in Nederland
Nederland maakt een bijzondere transitie mee. Vanaf dit jaar zijn er voor het eerst meer 65-plussers dan jongeren tot 20 jaar, blijkt uit CBS-data. Dat zal ook van invloed zijn op recreatie en vrijetijdsgedrag.
16/12/25
Amsterdam aantrekkelijk voor sportindustrie
Werelds grootste sport- en outdoorbeurs ISPO is in 2026 in Amsterdam. Van 3 tot en met 5 november 2026 verwelkomt RAI Amsterdam naar verwachting ongeveer 50.000 bezoekers uit de wereldwijde sportindustrie. Amsterdam is aantrekkelijk voor de sportindustrie.
16/12/25
VVV Hart van Limburg branding- en merkstrategie: een regio vol verhalen
Tijdens de jaarlijkse relatiedag van Stichting VVV Hart van Limburg is de nieuwe branding en merkstrategie van de regio Midden-Limburg gepresenteerd: 'Een regio vol verhalen'. Deze herpositionering markeert een belangrijk moment en biedt een toekomstbestendige basis voor de promotie, samenwerking en regionale ontwikkeling.

||| Agenda |||

07/01/26 t/m 08-01-26
07/01/26 t/m 08-01-26: Travel Trade Days 2026
De Travel Trade Days zijn kennis- en netwerkdagen voor de professionele reisbranche in de Benelux. G...
08/01/26 t/m 11-01-26
08/01/26 t/m 11-01-26: Vakantiebeurs 2026 - De wereld aan je voeten
De wereld ligt aan je voeten op Vakantiebeurs. Proef nieuwe smaken, ontmoet reizigers met bijzondere...
27/01/26 t/m 30-01-26
27/01/26 t/m 30-01-26: ENTER2026 eTourism Conference
De Breda University of Applied Sciences organiseert in januari 2026 de ENTER2026 eTourism Conference...
12/02/26
12/02/26 t/m 12-02-26: Dagrecreatie Live
Op 12 februari 2026 vindt het gloednieuwe event Dagrecreatie Live plaats in Evenementenhal Gorinchem...
02/04/26
02/04/26 t/m 02-04-26: Trendcongres Toerisme 2026
Het Trendcongres Toerisme 2026 is op donderdag 2 april 2026 bij Saxion Hogeschool in Deventer. De ed...