Holland Evenementen Groep wint eerste Toerisme Award Rivierenland
Dit is een waarderingsprijs voor innovatief ondernemerschap en bedoeld voor ondernemers die een uitzonderlijke bijdrage leveren aan de promotionele versterking van de regio.
Wat is de WipeOut?
Holland Evenementen Groep is geselecteerd door Endemol als exclusief licentiehouder van WipeOut in Nederland. Op de locatie bij Zoelen staan in en langs het water maar liefst 12 obstacles. Gasten kunnen kiezen kiezen uit 5 tijdslots en 2 parcours. Elk parcours bestaat uit 6 onderdelen en per onderdeel krijg je steeds 20 minuten om de beste tijd/score te behalen. Het parcours zelf neemt 2 uur in beslag, maar met alles er op en er aan moet je er minimaal een dagdeel voor uit trekken. Afhankelijk van het gekozen arrangement kost een dagdeel op de WipeOut van € 47,50 tot € 100,-. Die laatste in inclusief afterparty.
Groei voor dagrecreatie in de regio
De uitreiking vormde het slot van een gevarieerde middag waar het RBT Rivierenland kansen op de Vlaamse markt, nieuwe campagnes en de uitkomsten van de Monitor Vrijetijdseconomie presenteerde. De meest opvallende conclusie uit dit onderzoek is dat de dagrecreatie in de regio is gegroeid met 3%. Het verblijf blijft daar met een daling van 22% echter fors bij achter. Als belangrijkste reden wordt het verdwijnen van hotelcapaciteit in de regio genoemd. De verwachting is dat door nieuwe regionale ontwikkelingen er komende jaar weer een groei wordt gerealiseerd.
Nieuw elan aan dagrecreatie in Rivierenland
Eén van die ontwikkelingen betreft het officiële Wipe Out Parcours op Beldert Beach van de Holland Evenementen Groep. De Toerisme Award Rivierenland van RBT Rivierenland is daarom in 2016 naar Patrick Janssen gegaan. Directeur Richard de Bruin geeft aan dat Janssen waardering verdient voor zijn ondernemerschap. "De Holland Evenementen Groep zorgt met de ontwikkeling van deze bijzondere attractie voor versterking van het toeristische aanbod en het aantrekken van meer bezoekers naar onze regio.”