Geplaatst op: 21-03-2016
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT Media

Holland Evenementen Groep wint eerste Toerisme Award Rivierenland

Holland Evenementen Groep wint eerste Toerisme Award Rivierenland
Holland Evenementen Groep ontvangt Toerisme Award Rivierenland 2016
De allereerste Toerisme Award Rivierenland is afgelopen vrijdag uitgereikt aan de Holland Evenementen Groep (HEG). Directeur/ Eigenaar Patrick Janssen kreeg de award uit handen van de Burgemeester Jan de Boer van Buren op de ‘Opening Toeristisch Seizoen’ van Regionaal Bureau voor Toerisme (RBT) Rivierenland.


Dit is een waarderingsprijs voor innovatief ondernemerschap en bedoeld voor ondernemers die een uitzonderlijke bijdrage leveren aan de promotionele versterking van de regio.


Wat is de WipeOut?

Holland Evenementen Groep is geselecteerd door Endemol als exclusief licentiehouder van WipeOut in Nederland. Op de locatie bij Zoelen staan in en langs het water maar liefst 12 obstacles. Gasten kunnen kiezen kiezen uit 5 tijdslots en 2 parcours. Elk parcours bestaat uit 6 onderdelen en per onderdeel krijg je steeds 20 minuten om de beste tijd/score te behalen. Het parcours zelf neemt 2 uur in beslag, maar met alles er op en er aan moet je er minimaal een dagdeel voor uit trekken. Afhankelijk van het gekozen arrangement kost een dagdeel op de WipeOut van € 47,50 tot € 100,-. Die laatste in inclusief afterparty.



Groei voor dagrecreatie in de regio

De uitreiking vormde het slot van een gevarieerde middag waar het RBT Rivierenland kansen op de Vlaamse markt, nieuwe campagnes en de uitkomsten van de Monitor Vrijetijdseconomie presenteerde. De meest opvallende conclusie uit dit onderzoek is dat de dagrecreatie in de regio is gegroeid met 3%. Het verblijf blijft daar met een daling van 22% echter fors bij achter. Als belangrijkste reden wordt het verdwijnen van hotelcapaciteit in de regio genoemd. De verwachting is dat door nieuwe regionale ontwikkelingen er komende jaar weer een groei wordt gerealiseerd.


Nieuw elan aan dagrecreatie in Rivierenland

Eén van die ontwikkelingen betreft het officiële Wipe Out Parcours op Beldert Beach van de Holland Evenementen Groep. De Toerisme Award Rivierenland van RBT Rivierenland is daarom in 2016 naar Patrick Janssen gegaan. Directeur Richard de Bruin geeft aan dat Janssen waardering verdient voor zijn ondernemerschap. "De Holland Evenementen Groep zorgt met de ontwikkeling van deze bijzondere attractie voor versterking van het toeristische aanbod en het aantrekken van meer bezoekers naar onze regio.”


Trefwoorden: dagrecreatie, toerisme, rivierenland

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

10/01/25
Wie wil de stalen dino van DierenPark Amersfoort?
DierenPark Amersfoort zoekt een nieuwe bestemming voor de metalen dino die sinds 2015 wordt tentoongesteld in het dierenpark.
10/01/25
ChaletsPlus schenkt kerstkaartenbudget aan Stichting Het Buitenhof
In plaats van kerstkaarten schenkt Chalets Plus het budget van de kerstkaarten aan Stichting Het Buitenhof.
10/01/25
TUI introduceert Lena, de AI Explorer die de wereld voor je ontdekt
Lena voegt zich bij het bestaande team van TUI influencers en content creaters om vakantiegangers sneller, actueler en relevanter te informeren.
08/01/25
Exclusief voor leden
Koerswijziging Trade Mart leidt tot nieuwe beurzen
Trade Mart Utrecht, onderdeel van Koninklijke Jaarbeurs, kiest een nieuwe koers. Dat zorgt voor in ieder geval twee nieuwe beurzen voor de segmenten Jewels & Luxury en Kitchen & Design.
26/12/24
Recycling bekers bij sportevenementen
Dit jaar gingen nieuwe regels in voor de recyclinhg van plastic bij evenementen. Dat was niet makkelijk voor sportevenementen. Opeens moesten de kartonnen bekers voor deelnemers met plastic laagje of gewassen worden, of verzamelen en recyclen. De Zevenheuvelenloop is het eerste evenement dat een percentage van recycling doorgeeft, 92,5%.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
24/12/24
Zorgen over toekomst evenementen
Zowel gemeenten als evenementenorganisatoren maken zich grote zorgen over de toekomst van evenementen in Nederland. Uit recent onderzoek van bureau Respons blijkt dat de druk op de sector toeneemt.
23/12/24
Pride Amsterdam kiest voor Love in 2025
Voor Pride 2025 in Amsterdam staat het thema LOVE centraal, niet alleen als symbool van romantiek, maar ook als fundament voor verbinding, begrip en solidariteit. Liefde boeit, bindt, steunt en overwint.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.