Geplaatst op: 23-03-2016

NBTC, Schiphol en Jet Airways samen in Hollandpromotie in India

NBTC, Schiphol en Jet Airways samen in Hollandpromotie in India
Vanaf eind maart biedt de Indiase luchtvaartmaatschappij Jet Airways dagelijkse (retour)vluchten van Delhi en Mumbai naar Amsterdam Airport Schiphol. Hiermee komt Nederland een stuk dichterbij voor de miljoenen Indiase reizigers, en wordt de aanwezigheid van Nederland versterkt op deze snel groeiende en naar buiten gerichte reismarkt.


Op 27 maart 2016 vindt de eerste Jet Airways-vlucht naar Schiphol plaats. Vanaf die datum zal de Indiase maatschappij op deze verbinding een Airbus A330-300 inzetten, met 34 plekken in de Premier Class en 259 in Economy Class.


Gezamenlijke marktbewerking

Jet Airways, Amsterdam Airport Schiphol en NBTC Holland Marketing hebben gezamenlijk geïnvesteerd in een samenwerking voor 2016, gericht op het vergroten van de Indiase vraag naar reizen naar Nederland en om Nederland op de toeristische kaart te zetten in India. Centraal in de strategische activiteiten staat de bewerking van de reisindustrie, pers en consumenten, onder andere met 400 destination-branded radio cabs (een populair type taxi), in Mumbai en Delhi.


De heren Alphonsus Stoelinga, de Nederlandse ambassadeur in India, Jos Vranken, Algemeen Directeur van NBTC, Wilco Sweijen, Director Aviation Marketing Amsterdam Airport Schiphol, en Guarang Shetty, Senior VP en Commercial whole-time Director van Jet Airways waren aanwezig bij de openingsceremonie van de campagne op 21 maart in Delhi.


Verbinding met de wereld

Wilco Sweijen van Amsterdam Airport Schiphol is blij met deze samenwerking: "Met oog op ons 100-jarig jubileum is dit een fantastisch cadeau voor Schiphol. Het is een grote eer dat Jet Airways onze luchthaven gekozen heeft. Schiphol wenst Nederland zo goed mogelijk met de rest van de wereld te verbinden, en de samenwerking met Jet Airways brengt ons een stap dichterbij dat doel.”


Enorm potentieel Indiase markt

Jos Vranken van NBTC: "Met deze nieuwe directe vluchten van Jet Airways hebben we er alle vertrouwen in dat Nederland zal kunnen profiteren van het enorme potentieel van de Indiase markt, zodat we in 2020 de 16 miljoen aan wereldwijde bezoekers bereiken. Met de compacte aard van ons land en het hoge volume aan bezoekersattracties en -activiteiten lijkt Nederland op één grote metropool, en wij positioneren Nederland dan ook als ‘HollandCity’. Dit geeft Indiase bezoekers het hele jaar door redenen om naar Nederland te reizen, of hun passie nu in cultuur, winkelen, fietsen of gewoon in het genieten van de miljoenen tulpen ligt.” NBTC verwacht dit jaar zo’n 150.000 Indiase toeristen en zakelijke bezoekers in Nederland.

Trefwoorden: inkomend toerisme, india, samenwerking, luchtvaart

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

09/01/25
Exclusief voor leden
56% vakantiegangers blij met vakantie zonder planning
Tijdens de Vakantiebeurs 2025 komt touroperator Sunweb met onderzoek naar motieven en gedrag voor en tijdens vakantie. Wat blijkt, "reizen is vaak een vlucht van de dagelijkse verantwoordelijkheden." Plus millennials voelen zich vaak schuldig over dat geluier tijdens vakantie.
08/01/25
Succesvol alumni-event Management Tourism
Op de Vakantiebeurs organiseerden de Management Tourism opleidingen van Inholland, NHL Stenden, Breda University en Saxion een druk bezocht alumni-event. Dit evenement bood een platform voor studenten, alumni en professionals om te netwerken en kennis te delen.
08/01/25
Reisbranche, verzekeraars en ministerie sluiten convenant voor crisisaanpak
De ANVR, het SGR, het Verbond van Verzekeraars en het Ministerie van Buitenlandse Zaken hebben vandaag een nieuw convenant ondertekend. Dit convenant, het Bijzondere Bijstand bij Crisis in het Buitenland Convenant (BBC), zorgt voor een nog betere samenwerking tussen de overheid en private partijen om Nederlandse reizigers in het buitenland te beschermen, op te vangen en te repatrieren in geval van een crisis.
08/01/25
Vakantiebeurs mikt op zowel b-to-c als b-to-b
De Vakantiebeurs 2025 is vandaag van start gegaan met de Travel Trade Days. De 54ste editie van deze beurs werd geopend door de minister van buitenlandse zaken, Caspar Veldkamp, samen met de Utrechtse burgemeester Sharon Dijksma.
08/01/25
Horeca van herstel naar crisis: aantal faillissementen piekt in 2025
De Nederlandse restaurantbranche dreigt in 2025 een recordaantal van 450 failissementen te bereiken, blijkt uit een analyse van ABN AMRO en Hotelschool The Hague.
08/01/25
Van Velde in Raad van Toezicht Utrecht Marketing
Michel van Velde is sinds 1 januari toegetreden tot de Raad van Toezicht van destinatieorganisatie Utrecht Marketing. De Raad van Toezicht is daarmee compleet.
08/01/25
Zomervakantie 2025: Dit zijn de trends
Onderzoeken van TUI resulteren in een vijftal trends en een overzicht van de meest geboekte bestemmingen op dit moment.
08/01/25
Exclusief voor leden
8% meer reizigers voor Schiphol in 2024
In 2024 reisden 66,8 miljoen reizigers met het vliegtuig van, via of naar luchthaven Schiphol. Dat is een toename van 8% ten opzichte van 2023.

||| Agenda |||

08/01/25 t/m 09-01-25
08/01/25 t/m 09-01-25: Travel Trade Days
Va­kan­tie­beurs is het grootste rei­seve­ne­ment van het jaar, al meer dan 50 jaar bekend in ...
27/01/25
27/01/25 t/m 27-01-25: Plant Powered Dinner Talk
Op maandag 27 januari 2025 vindt de allereerste Plant Powered Dinner Talk plaats bij resta...
29/01/25
29/01/25 t/m 02-02-25: Caravana
Van 29 januari t/m 2 februari 2025 is de WTC Expo in Leeuwarden het toneel van Caravana 20...
06/02/25 t/m 10-02-25
06/02/25 t/m 10-02-25: Studiereis Lapland
HISWA-RECRON organiseert een exclusieve inspiratiereis voor leden naar Lapland om nieuwe inzichten t...
12/02/25 t/m 13-02-25
12/02/25 t/m 13-02-25: Recreatie Next Level: dé next step naar inspiratie & kennis voor de recreatieprofessional
Recreatie Next Level is dé next step naar inspiratie en kennis voor de (toekomstige) rec...