VVV Texel gaat op zoek naar nieuwe directeur.
"Wouter de Waal heeft VVV Texel succesvol geloodst naar een nieuw tijdperk en laat een stabiele en financieel gezonde organisatie achter”, aldus Hans Schraders, voorzitter van de Raad van Toezicht. De afgelopen 9 jaar kenmerken zich door goede contacten met de achterban, vernieuwing, creativiteit en een zeer sterke focus op online media. Ondanks toegenomen concurrentie is het aantal boekingen jaarlijks vrijwel altijd gestegen. Sinds zijn aantreden is intensief samengewerkt met TESO, TOP en Gemeente Texel, wat geresulteerd heeft in een dynamische en meer anticiperende organisatie. Meer weten over de aanpak van Wouter de Waal op Texel? Lees dan het interview dat hij vorig jaar gaf aan NRIT Media.
De Waal stapt zelf op en gaat als zelfstandig adviseur verder
"Het is nu tijd om verder te kijken. Ik ben heel trots op wat we de afgelopen 9 jaar hebben bereikt. We hebben weer een sterke positie op het eiland en onze inzet op boekingen is sterk vergroot. Mede daardoor hebben we heel veel reclame voor Texel kunnen maken” aldus Wouter de Waal. "Banen als deze zijn niet voor de eeuwigheid en er zijn nog veel andere zaken die ik wil oppakken”. De Waal zal zich als zelfstandig adviseur en projectleider binnen de recreatiesector vestigen met een focus op (destinatie) marketing, gebiedsontwikkeling, beleid en communicatie.
VVV Texel is klaar voor de toekomst
Recent is de lange termijn visie tot 2020 in nauw overleg met TESO, TOP en gemeente Texel ontwikkeld, de contracten voor de komende drie jaar met de partners zijn ondertekend en de geheel vernieuwde website is zo goed als online. Ook organisatorisch is VVV Texel, met de aanstelling van een Content Manager en een E-commerce Manager, klaar voor de toekomst.
Intensiveren multimediale aanpak
Het vertrek van Wouter valt samen met de intensivering van de multimediale aanpak. Deze is nodig om de huidige positie verder uit te bouwen. Online- en social media blijven daarbij een cruciaal punt van aandacht. Ook zal de organisatie zich de komende jaren richten op het intensiveren van de commerciële aanpak. Daarnaast wordt de focus op informatie, communicatie en persoonlijk contact waar mogelijk geoptimaliseerd.