Geplaatst op: 25-03-2016
Auteur: Marc Gerlings

Walibi Lost Gravity heeft een heftige eerste drop

Bekijk de video van de opening

Walibi Lost Gravity heeft een heftige eerste drop

Komt daar de naam vandaan? De achtbaan Lost Gravity in attractiepark Walibi is open. Natuurlijk heeft deze ride stevige bochten maar de eerste gasten kwamen niet meer bij van die eerste drop.

De nieuwe achtbaan Lost Gravity is gister geopend. De massaal aanwezige gasten werden getrakteerd op een bijzondere openingsshow waar ook Mr. Polska onderdeel van uitmaakte. Met zijn speciaal voor Lost Gravity uitgebrachte single Move Up (Lost Gravity) gaf hij het startschot.


"Die eerste drop, die is echt zo waanzinnig! Maar daarna… niet normaal wat een verrassende bochten die baan heeft”, aldus een van de bezoekers.


Mascha van Till, directeur Walibi Holland: "Ik ben dit seizoen letterlijk ingevlogen. Na jaren voorbereiden is het een eer om al die reacties op Lost Gravity te horen en te zien. We gaan dit seizoen weer voor een ultieme beleving van de gast in het hele park. De eerste reacties op onze spiksplinternieuwe achtbaan Lost Gravity geven ons hier nog meer energie voor.”


Komeet in Walibi
Na maanden van speculeren vielen vandaag voor veel fans alle puzzelstukjes op hun plek. Wanneer je het gebied rondom Lost Gravity betreedt, waan je jezelf in een hele aparte wereld waar niets meer is wat het lijkt. Door de inslag van een komeet is de zwaartekracht verstoord, onder is boven en boven is onder. Daar komt de naam echt uit voort. Dit is op bijzondere wijze zichtbaar gemaakt in het gebied rondom de achtbaan door stoelen die als het ware op het plafond staan en liftschachten die totaal de verkeerde kant op lijken te gaan.

De opening



Marketing
WalibiHolland heeft de afgelopen maanden niet stil gezeten. Onder andere op het Snapchatkanaal Walisnaps werden met korte filmpjes hints en aanwijzingen gegeven over hoe de baan er uit zou komen te zien en waarom jongeren aankomend seizoen naarWalibiHolland moeten komen. Voor de geïnteresseerden heeftWalibiHolland een chronologisch filmpje over deze campagne online gezet.


WalibiHolland is dit seizoen tot 30 oktober open. Naast Lost Gravity staan er weer verschillende festivals gepland die een bezoek aan het attractiepark een extra dimensie geven. In de zomermaanden staan onder andere Out of Control en het zomerfestival Summer Vibez op het programma. In oktober vindt het Halloween Fright Nights weer plaats.
Trefwoorden: attractie, achtbaan, Walibi

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
24/12/24
Beekse Bergen breekt record met 1,5 miljoen bezoekers
Safaripark Beekse Bergen heeft een mijlpaal bereikt: het park heeft afgelopen jaar maar liefst 1,5 miljoen bezoekers mogen ontvangen. Dit is een recordaantal voor het dierenpark, dat bekend staat om zijn unieke safaribeleving.
23/12/24
Hoe kom je aan het geld om te investeren in je bedrijf
Ondernemen doe je om geld te verdienen, maar om goed te kunnen ondernemen, heb je ook geld nodig. De...
20/12/24
DierenPark Amersfoort opent nieuwe Chimpanseevallei
DierenPark Amersfoort heeft de deuren geopend van haar nieuwste themagebied: de Chimpanseevallei. Bezoekers kunnen nu oog in oog staan met deze bijzondere primaten in een volledig vernieuwde omgeving.
06/12/24
Beekse Bergen opent tropisch binnenspeelparadijs: Speelland Indoor
Beekse Bergen breidt deze winter uit met een nieuwe attractie: Speelland Indoor. Speelland Indoor bevindt zich op het terrein van Speelland Beekse Bergen, waar bezoekers in het voorjaar en de zomer kunnen genieten van dagrecreatie rond het Victoriameer.
04/12/24
Laatste maand om subsidie voor cyberweerbaarheid aan te vragen: vrijetijdssector loopt achter
Meer dan de helft van het budget voor de subsidieregeling ‘Mijn Cyberweerbare Zaak’ is inmiddels aangevraagd. Maar weinig aanvragen komen uit horeca, cultuur en recreatie. Nog tot en met 31 december 2024 kunnen bedrijven een aanvraag doen.
04/12/24
Exclusief voor leden
Toegankelijk maken collectie kost 5 jaar
De komende vijf jaar werkt attractie en mediamuseum Beeld & Geluid, in samenwerking met een aantal partijen, aan het toegankelijker maken van zijn collectie. Het zogeheten TACIT onderzoeksproject, gefinancierd door de NWO met 3,2 miljoen euro, ontwikkelt innovatieve technologieën die informatie toegankelijker maakt voor mensen met een auditieve, visuele en cognitieve beperking.
29/11/24
Exclusief voor leden
Tweede editie van Light Safari na eerste succesvolle editie
De tweede editie van Light Safari in Safaripark Beekse Bergen is van start gegaan. Vorig jaar trok het evenement meer dan 185.000 bezoekers en dit jaar belooft het nog spectaculairder te worden.