Vernieuwingen zorgen voor omzet en stijgende gasttevredenheid
De fastfoodketen McDonald’s heeft vorig jaar in
Nederland haar omzet met 3,4% zien stijgen naar 673,8 miljoen euro.
Vernieuwingen in de restaurants hebben niet alleen gezorgd voor een stijging in
omzet, maar ook in het aantal gastbezoeken, de gemiddelde besteding en de
gasttevredenheid.
In Recreatie & Toerisme van juni/juli meer achtergronden over hoe dit
bedrijf kijkt naar gastvrijheid en de ontwikkeling daarvan intern.
De nieuwe Horeca-cao is definitief en gaat per 1 januari 2025 in en loopt tot en met 31 december 2026. Vandaag, 12 november, wordt bekend of ook de leden van de CNV hebben ingestemd met de cao.
Bijna de helft van de logiesverstrekkers kampt met personeelstekorten. Hierdoor wordt innovatie in de hotelsector onvermijdelijk. Traditioneel hechten hotels veel waarde aan persoonlijke service en zijn vaak terughoudend met technologie. Echter, door de aanhoudende personeelstekorten is automatisering noodzakelijk geworden.
Vandaag is de lancering van Barbara, een Graph-AI planningssysteem dat de personeelsplanning voor bedrijven verandert. van een 20-uur durende weektaak naar een proces van 15 minuten.
Nederlandse ondernemers zijn minder positief dan een jaar eerder. Toch verwachten ze in 2025 te investeren en de personeelssterkte. Het ondernemers vertrouwen is in Nederland onverminderd licht negatief. Hoe zit het in de vrijetijdssector?
Het hotelplatform Mews heeft de Golden Scaler Award gewonnen tijdens de jaarlijkse Top 250 Awards-ceremonie. Deze prijs betekent dat Mews als het snelst groeiende bedrijf van Nederland wordt gezien.