Geplaatst op: 04-04-2016
Auteur: Marc Gerlings

Wageningen sluit zich aan bij RBT KAN

Wageningen sluit zich aan bij RBT KAN
Foto: RBT KAN

Wageningen heeft zich per 1 januari 2016 aangesloten bij de toeristische marketing en promotie van het Regionaal Bureau voor Toerisme Arnhem Nijmegen (RBT KAN). Dit maakte de toeristische marketingorganisatie bekend op 31 maart.


Naast de promotie van de verschillende onderdelen zoals wandelen, fietsen en weekendjes weg is er ook volop aandacht voor het profileren van Wageningen zowel on- als offline voor de bijzondere plekken in Wageningen zoals het Depot en Hotel de Wereld. RBT KAN zal derhalve ook de samenwerking aangaan met ondernemers in Wageningen.

De regio Arnhem Nijmegen (Arnhem, Veluwezoom, Liemers , Betuwe, Rijk van Nijmegen en Land van Maas en Waal) kende in 2014 jaarlijks circa 42 miljoen dagtochten, 1,3 miljard euro aan bestedingen en 1,2 miljoen toeristische overnachtingen (Bron: Toeristische Monitor ZKA Partners, 2014).

Trefwoorden: toerisme, marketing, Wageningen, citymarketing

CELTH
 





   

   

   
   
   

   

||| Nieuws |||

08/01/25
Exclusief voor leden
Koerswijziging Trade Mart leidt tot nieuwe beurzen
Trade Mart Utrecht, onderdeel van Koninklijke Jaarbeurs, kiest een nieuwe koers. Dat zorgt voor in ieder geval twee nieuwe beurzen voor de segmenten Jewels & Luxury en Kitchen & Design.
26/12/24
Recycling bekers bij sportevenementen
Dit jaar gingen nieuwe regels in voor de recyclinhg van plastic bij evenementen. Dat was niet makkelijk voor sportevenementen. Opeens moesten de kartonnen bekers voor deelnemers met plastic laagje of gewassen worden, of verzamelen en recyclen. De Zevenheuvelenloop is het eerste evenement dat een percentage van recycling doorgeeft, 92,5%.
25/12/24
Op weg naar 2025
Het jaar 2024 loopt ten einde en we kijken vol verwachting uit naar een prachtig 2025. We willen jullie hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en het vertrouwen in ons.
24/12/24
Zorgen over toekomst evenementen
Zowel gemeenten als evenementenorganisatoren maken zich grote zorgen over de toekomst van evenementen in Nederland. Uit recent onderzoek van bureau Respons blijkt dat de druk op de sector toeneemt.
23/12/24
Pride Amsterdam kiest voor Love in 2025
Voor Pride 2025 in Amsterdam staat het thema LOVE centraal, niet alleen als symbool van romantiek, maar ook als fundament voor verbinding, begrip en solidariteit. Liefde boeit, bindt, steunt en overwint.
20/12/24
De Brabantse Winter keert terug met meer glitter en glamour
De Brabanthallen transformeren zich opnieuw tot een winterse wonderland. De tweede editie van De Brabantse Winter belooft nóg groter en spectaculairder te worden dan voorheen. Ruim 80.000 bezoekers worden er verwacht.
16/12/24
HECkathon: studenten De Rooi Pannen aan de slag met vraagstukken Bredase bedrijven
Volgende week donderdag 19 december staat er een prachtig evenement op de planning voor onze Bredase studenten Toerisme, Leisure & Marketing, samen met een aantal prominente Bredase bedrijven en organisaties.
13/12/24
Minder diversiteit ondanks meer optredens op festivals
Het Nederlandse festivalseizoen van 2024 liet een opvallende verschuiving zien in de muziekprogrammering. Dancemuziek domineerde de podia, terwijl rockmuziek terrein verloor. Dit blijkt uit het rapport 'Festivalprogrammering in Nederland 2024', samengesteld door Martijn Mulder.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.